Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:51:32 GMT

کاهش ۶ هزار نفری جمعیت کیفری خراسان رضوی در سال۹۷

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۲۴۴

کاهش ۶ هزار نفری جمعیت کیفری خراسان رضوی در سال۹۷

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مرتضوی ظهر یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با تدابیری نظیر مجازات‌های جایگزین، جمعیت کیفری خراسان رضوی از ۲۲ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هفته قوه قضائیه از ابتدا تیرماه به بهانه شهادت دکتر بهشتی و یارانشان همانند در برنامه این قوه قرار دارد و در نظر داریم در برنامه‌های امسال، رویکرد مردمی بودن و اجتماعی بودن را محور فعالیت‌های خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌های این هفته از روز نخست تیرماه با دیدار با ایثارگران، جانبازان و خانواده‌ها شهدا قوه قضائیه آغاز و در ساعت ۱۰ همان روز با نشست خبری مدیر کل دادگستری استان با اصحاب رسانه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین یکشنبه، دوم تیرماه، نشست خبری مدیر کل بازرسی استان خواهد بود که وی به تشریح اقدامات انجام شده به منظور نظارت بر حسن اجرا قوانین پرداخته خواهد شد و در ساعت ۱۱ همان روز نشست خبری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان برگزار خواهد شد.

مرتضوی تاکید کرد: برای روز دوشنبه نیز ملاقات عمومی مسئولان قضائی استان را خواهیم داشت و ساعت ۹ همان روز مدیر کل پزشکی قانونی و ساعت ۱۱ مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک پاسخگو سوالات خواهند بود.در روزهای چهارم و پنجم تیرماه نیز برنامه‌ها در تهران خواهند بود و مسئولان قضائی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد. علاوه بر این روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسئولان قضائی با مردم صحبت خواهند کرد.

وی در ادامه مبارزه با فساد را از مهم‌ترین اقدامات قوه قضائیه برشمرد و افزود: با توجه به محورهای تعیین شده دادگستری خراسان رضوی تمام تلاش خبرای کاهش پرونده‌های قضائی انجام داده به صورتی که در مقوله‌ای مانند طلاق یک پنجم درخواست منجر به سازش شده است که حاکی از جلوگیری ۴۰ درصدی از طلاق‌ها است و این موضوع هدفی نیست که به راحتی قابل دستیابی باشد.

مرتضوی با اشاره به موضوع کمربند جنوبی و اقدامات دادگستری افزود: دستگاه قضائی در راستا صیانت از اراضی ملی تکالیف خود را انجام می‌دهد و تا جایی که قوه قضائیه توان دارد مشکلات را بررسی می‌کند. نکته مهم این است که طرح‌ها و پروژه باید کارشناسی شده و طرح‌ها و پیوست‌ها بررسی شوند.

کد خبر 4642250

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه طی سخنانی در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها اظهار کرد: اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، عملیاتی کردن برنامه سال جاری دادگستری استان‌ها، اجرای مفاد قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، چهار کلان‌پروژه قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ هستند.

وی افزود: فرایند روزآمدسازی سند تحول قضائی از مهرماه سال گذشته آغاز شد و برای تحقق این مهم، نقطه‌نظرات بخش‌های مختلف داخل و خارج از قوه قضائیه اخذ شد که در این راستا بالغ بر ۱۱۰۰ پیشنهاد ناظر بر عبارات مندرج در سند تحول پیشین به معاونت راهبردی ارسال شد و بالغ بر ۸۰ پیشنهاد نیز از طریق سامانه‌ای که تعبیه شده بود واصل شد.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: دلیل انتشار عمومی سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه آن است که همه کارکنان دستگاه قضا این سند را مطالعه کرده و در جریان مفاد و بندهای آن قرار گیرند و آن را به مرحله اجرا دربیاورند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست، بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها تاکید کرد و به کلیه مقامات قضائی استان‌ها نیز توصیه کرد که مبارزه با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «رحیمی» معاون قضائی قوه قضائیه نیز طی سخنانی خواستار توجه جدی دادگستری‌های سراسر کشور به بخشنامه‌های قضائی صادره و همچنین عملکرد فعالانه‌تر کمیسیون‌های عفو در برخی استان‌ها شد.

کد خبر 6081930

دیگر خبرها

  • تامین ۱۹۶ هزار و ۴۲۰ تن سهمیه کود‌های شیمیایی درخراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزار نفری ارومیه
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها