Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه هنرمندان با بیان این که در روابط فرهنگی باید توازن و تعادل برقرار باشد، گفت: در شرایط سیاسی کنونی علاقه کشورهای نوردیک به برپایی هفته فرهنگی در ایران پیام خوبی دارد.

به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای هفته فرهنگی کشورهای نوردیک با حضور سفرای  کشورهای فنلاند، نروژ، دانمارک و سوئد  و مجید رجبی معمار ، رییس خانه هنرمندان پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ خرداد در خانه هنرمندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در این نشست «مجید رجبی معمار» با تاکید بر تعاملات فرهنگی بین کشورها گفت: تعاملات فرهنگی هنری نباید یک طرفه باشد؛ خانه هنرمندان ایران تمامی رخدادهای فرهنگی هنری را با سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت خارجه هماهنگ عمل می کند.تعاملات فرهنگی بین کشورها باید دو سویه باشد، فعالیت های فرهنگی هنری ایران در کشورهای خارجی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر صورت می گیرد.

 

رییس خانه هنرمندان اظهار کرد: ما در کشورهای دیگر هفته فیلم برگزار می کنیم و بسیاری از فیلم های ما در کشورهای دیگر نمایش داده می شود. هم اکنون یکی از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی می افتد، نمایش فیلم های ایرانی در این کشورها است. همچنین نمایش های ایرانی نیز از سوی بخش خصوصی و حتی مرکز هنرهای نمایشی در کشورهای اروپایی اجرا می شوند، از طرفی نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز هنرهای تجسمی در این کشورها برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: باید در روابط فرهنگی توازن و تعادل برقرار شود؛ ما با کشورهایی کار می کنیم آنها نیز بتوانند زمینه برگزاری رخدادهای فرهنگی ایران را در کشورشان فراهم کنند.

 

رجبی معمار با تاکید بر روابط خوب ایران با کشورهای حوزه نورویک گفت: ایران در حوزه فرهنگ و هنر تبادلات خوبی با کشورهای اروپای شمالی دارد و در راستای درخواست خود این کشورها هفته فرهنگی آنها را در خانه هنرمندان برگزار می کنیم.

 

وی تصریح کرد: مزیت های نسبی که کشورهای نورویک دارند می تواند برای انتقال تجربه به کشور ما کارساز باشد.؛ مردم و هنرمندان ما باید فرصت هایی برای دیدن هنرهای این کشورها داشته باشند. این کشورها از لحاظ خدمات و رفاه اجتماعی و نظام معتدل سیاسی در دنیا مطرح هستند و اقتصاد برجسته ای در دنیا دارند که شیوه اقتصادی آنها می تواند به عنوان تجربه الگویی برای سیاستگزاری ما در حوزه اقتصادی باشد.

 

رییس خانه هنرمندان یادآور شد: کشورهای نورویک در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط متعادلی با کشور ما داشتند و علاقه این کشورها به برپایی نمایشگاه در این مقطع زمانی در ایران در شرایطی که ایران تحت فشار ناجوانمردانه ای از سوی آمریکاست، ابراز علاقه اینها به برپایی نمایشگاه در ایران یک مفهوم خوبی دارد و این نکته مثبتی است.

 

وی تاکید کرد: در کشور یک انسجام فکری و برنامه ای وجود دارد و خود خانه هنرمندان رأسا به برپایی نمایشگاه در این خانه اقدام نمی کند. ما در یک جریان تعاملی با کشورهای نورویک هستیم همچنان که بنیاد فارابی، انجمن های هنرهای نمایشی، انجمن گرافیست ها، انجمن تصویرگران، خانه ادبیات و غیره با این کشورها تعاملات خوبی دارند.

 

رجبی معمار با تاکید بر الگوگیری از توجه خاص کشورهای نورویک به مسایل کودکان گفت: این کشورها توجه خاصی به مسایل کودکان و کتاب کودک دارند که می تواند این مسئله الگوی بسیار مناسبی برای ناشران و هنرمندان ما باشد.

 

رییس خانه هنرمندان در مورد هزینه های برپایی هفته فرهنگی کشورهای نورویک در این خانه گفت: کشورهای نورویک برای برپایی این نمایشگاه هزینه ای پرداخت می کنند البته این ارتباطات بیشتر تعامل فرهنگی است. کار خانه هنرمندان فرهنگ و هنر است و تنها به مباحث اقتصادی این قضیه توجه نمی کند، چنانکه کشورهای دیگری نیز مثل کره جنوبی چندین هفته فیلم و نمایشگاه مشترک خوشنویسی در خانه هنرمندان برپا کرده اند.

 

نمایشگاه «رد پای شمال، روزهای شمالی در تهران» در 5 روز با تمرکز بر هنر، سینما و ادبیات کشورهای دانمارک، فنلاند، سوئد و نروژ در خانه هنرمندان برگزار می شود.


 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اردبیل شیراز خبرگزاری شبستان دهه کرامت استان بوشهر جشن های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت پیام خوبی شرایط سیاسی مجید رجبی معمار علاقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با هیئت سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «طارق علی بخیت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان اظهار داشت کشورهای اسلامی باید به حمایت از فلسطین ادامه داده و اجازه ندهند این سناریو در سایر نقاط جهان اسلام تکرار شود.

وی با درخواست از این سازمان برای ایفای نقشی مثبت در راستای توسعه مناسبات افغانستان با سایر کشورها گفت: «امارت اسلامی در کمتر از سه سال، داعش را در افغانستان از بین برده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند».

طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استافغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان داد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر افزود: یک نظام کاملاً اسلامی و مستقل در افغانستان حاکم است که خواستار مناسبات نیک با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی است و همچنان خواستار توسعه همکاری، تعامل و ثبات در منطقه می‌باشد.

وی با اشاره به مسئله حقوق زنان نیز اظهار داشت بر اساس فرمان رئیس حکومت طالبان، ازدواج زیر سن، محروم ساختن از ارث و ازدواج اجباری دختران ممنوع شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت روز سنندج
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود