Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذاکری گفت: بر اساس پایش لحظه ای و آنلاین، برق ۴۵ مشترک که بیشتر آنها اداره های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسید که برق آنها را قطع کردیم و ۳۱ مشترک نیز در این رابطه اخطار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد ذاکری » در نشست خبری با اشاره به افزایش پنج تا شش درجه ای دما طی روزهای اخیر در استان هرمزگان، عنوان کرد: این افزایش دما، موجب بالا رفتن مصرف انرژی برق شده و طی یک هفته مصرف برق در هرمزگان حدود 200 مگاوات افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه 70 درصد از مصرف برق در هرمزگان به مشترکین خانگی مربوط می شود، افزود: میزان مصرف برق در ساعات پیک در هرمزگان از شاخص های تعیین شده فراتر رقته و در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان بیان کرد: طرح جریمه 16 درصدی برای مشترکان پرمصرف برق خانگی از اول خردادماه در استان اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: تاکنون 5800 مشترک پر مصرف در استان شناسایی شده که حدود یک درصد از مشترکین خانگی را شامل می شود.

 

ذاکری با بیان اینکه تیر و مرداد، پیک گرمایی کشور است، اضافه کرد: وزارت نیرو در حال پیاده کردن برنامه مدیریت مصرف در همه استان های کشور است.

 

وی میانگین خاموشی در استان هرمزگان در سال گذشته را 2.65 ذکر کرد و گفت: این رقم امسال به 2.1 دقیقه به ازای هر مشترک در روز رسیده است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه استان بوشهر اردبیل آمریکا بیرجند شیراز مشترکان پر مصرف پیک مصرف برق وضعیت قرمز هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند