Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش مدرسین منتخب دوره‌های دانش افزایی ضمن اشاره به اهمیت توجه به رشد علمی، توجه به آموزش مهارت‌های کاربردی و مهارت‌های زندگی در تربیت استادان و دانشجویان را لازمه دانشگاه انسان ساز دانستند و تاکید کردند که اهمیت دادن بیش از حد به تولید مقالات و رقابت‌های علمی بدون توجه به رشد اجتماعی و سیاسی استادان و دانشجویان خود مانعی جدی در پیشبرد دانشگاه تمدن ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رستمی در همایش مدرسین منتخب دوره‌های دانش افزایی که با حضور مدرسین این دوره‌ها در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، گفت: اهمیت دادن بیش از حد به تولید مقالات و رقابت‌های علمی بدون توجه به رشد اجتماعی و سیاسی استادان و دانشجویان خود مانعی جدی در پیشبرد دانشگاه تمدن ساز است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تاکید بر اهمیت نقش استادان در حرکت به سمت پیشرفت و تمدن نوین اسلامی، به تبیین منظومه فکری امام و رهبری در خصوص نقش دانشگاه و استادان پرداخت.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به رشد علمی، توجه به آموزش مهارت‌های کاربردی و مهارت‌های زندگی در تربیت استادان و دانشجویان را لازمه دانشگاه انسان ساز دانستند و تاکید کردند که اهمیت دادن بیش از حد به تولید مقالات و رقابت‌های علمی بدون توجه به رشد اجتماعی و سیاسی استادان و دانشجویان خود مانعی جدی در پیشبرد دانشگاه تمدن ساز است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه تاکید کردند که دوره‌های دانش افزایی فرصت بی نظیر را در اختیار دانشگاهیان قرار می‌دهد تا فارغ از فضای رقابت‌های علمی در خصوص موضوعات مهم اعتقادی اجتماعی و سیاسی نقطه نظرات و نگاه‌های متفاوتی را که منجر به بینش درست می‌شود را نیز دریافت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از استادان دانشگاه به عنوان جریان ساز بودن و پاسخگویی به سوالات دانشجویان، مبارزه با ارتجاع، التقاط و انحراف را نیز یکی از مسئولیت‌های مهم استادان در تربیت دانشجوی کارآمد دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید براینکه در راستای اجرای طرح سامان دهی و ماموریت گرایی هیچ مرکزی از فنی و حرفه‌ای حذف نمی‌شود، گفت: ادغامی با دانشگاه علمی کاربردی در کار نیست.

به گزارش ایسنا، عرفان خسرویان در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت و ایده که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه دولتی حضوری کشور است که در زیر نظام آموزش‌های مهارتی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی، سهم گسترده‌ای در توسعه کشور‌ها دارد؛ تاکید کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای همه تلاش‌ها بر این شد که بتوانیم با تمام ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی، بخش مهارت‌یابی را طراحی کنیم که یکی از حوزه‌ها مربوط به کنفرانس ملی مهارت و ایده است.

خسرویان درباره سخنران اصلی کنفرانس تصریح کرد: افتتاحیه کنفرانس روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور وزیر علوم به عنوان سخنران کلیدی آغاز می‌شود، از سایر بخش‌های کشور هم مهمانانی دعوت شدند که حضور به هم می‌رسانند.

وی درباره تعداد مقالات ارسال شده به کنفرانس گفت: حدود ۲۸۳ مقاله دریافتی بوده که ۵۱ درصد از آن‌ها پذیرفته شده و حدود ۱۴۵ مقاله برای کنفرانس ارائه خواهد شد و ۲۵ درصد به صورت شفاهی و مابقی به شیوه پوستر ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: مقالات کنفرانس در ۵ محور اصلی با رویکرد سیاستی با هدف شکل گیری به اکوسیستم حکمرانی مهارت، اشتغال، فناوری‌های نوین در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، آینده پژوهشی، مهارت آموزی و برنامه هفتم توسعه ارائه خواهند شد.

خسرویان ببان کرد: حدود ۶۰ درصد از مقالات روز کنفرانس به صورت بخش دولتی و ۴۰ درصد مقالات صاحبان مشاغل به شیوه غیردولتی ارائه خواهد شد. کنفرانس‌ها باید حداقل به ۲ صورت در سطح ملی برگزار شوند تا بتوانیم به سطح بین‌المللی راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی کنفرانس، بحث ایجاد یک تشریک مساعی و هماهنگی بین همه ذی‌نفعان حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور است، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی و بسیاری از بنگاه‌ها به عنوان ذی‌نفعان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سایر صنایع در بخش‌های مهارتی هم‌افزایی و انسجام خوبی برای تدوین توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور باشد، هدفمان این است که بتوانیم در ذهن مسئولان کشور تصویر شفاف‌تری از چالش‌ها و فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر همگان روشن است و از آنجایی که این آموزش‌ها گران هستند، بنابراین نیازمند تامین بودجه هستیم، دولت بخشی از هزینه‌ها را بر عهده دارد و باید بخش خصوصی هم وارد عمل شود تا بتواند چشم‌انداز روشنی را برای ریل‌گذاری و آموزش‌های صحیح فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد کند.

خسرویان اضافه کرد: ۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، هیچ دانشجویی نداریم که نیاز به کار داشته باشد، اما در اکوسیستم زندگی خود فرصت شغلی نداشته باشد، در کنسرسیوم‌های اشتغال با همکاری صنایع نیازمندی‌ها را تدوین کردیم و در برنامه ۵ ساله آمایش رشته‌های خود را به فراخور اکوسیستم دانشگاه و نیاز صنعت اصلاح می‌کنیم، دانشجو از بدو ورود به دانشگاه با کمک طرح کنسرسیوم‌های اشتغال بیکار نمی‌ماند، معتقد هستیم که کنسرسیوم‌ها می‌توانند مشکل بیکاری دانش آموختگان تمام دانشگاه‌های کشور را رفع کنند.

وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت و نیاز آن هم در کشور ایجاد نمی‌شود و در این مقطع هدف سایر دانشگاه‌های کشور است. هدف تحصیلات تکمیلی توسعه مرز‌های علمی است، تلاشمان این است که در برنامه دو ساله هدف پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی کنیم. همچنین باید ۴۰ درصد از آموزش‌های تمام دانشگاه‌های کشور مهارتی شوند و در این راستا دانشگاه‌ها باید بازنگری سرفصل‌های خود را جدی بگیرند. «کنفرانس ملی مهارت و ایده» اقدام خوبی برای جهت‌دهی به برنامه هفتم توسعه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: با کنسرسیوم‌های اشتغال در سال گذشته حدود ۴۴ هزار فارغ‌التحصیل را جایابی کردیم. سرانه آموزش‌های مهارتی تنها یک سوم دانشگاه‌های دیگر است که زنگ خطری برای دانشگاه فنی وحرفه‌ای به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ مرکزی از این دانشگاه در راستای اجرای طرح سامان دهی و ماموریت گرایی دانشگاه حذف نخواهد شد، گفت: ادغام با دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به دلیل اینکه اغلب مراکز این دانشگاه خصوصی هستند منتفی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور
  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • رسالت جشنواره رسا بازخوانی و ترویج نهج البلاغه در عرصه دانشگاه است
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد
  • سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی انسانی است
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان