Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@05:25:18 GMT

ترور ۱۰ ائمه مساجد در طول دو ماه در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۴۵۷

ترور ۱۰ ائمه مساجد در طول دو ماه در افغانستان

سخنگوی حاکم ولایت ننگرهار از کشته شدن ۱۰ نفر از ائمه مساجد در این ولایت به دست عناصر تروریست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط، «عطا الله خوجیانی» سخنگوی حاکم ولایت ننگرهار اعلام کرد: دستکم 10 ائمه مساجد در این ولایت به دست عناصر مسلح در طول دو ماه گذشته کشته شدند.

شبکه تلویزیونی افغانستان «طلوع نیوز» به نقل از خوجیانی اعلام کرد: هیچ کسی در ارتباط با این عملیات ترورها دستگیر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مدیریت امنیت ملی جزئیات برخی از مسایل علمای دینی و روحانیون دیگر در ننگرهار را مبادله کردند.

در همین حال، «عبدالله شینواری» معاون رئیس شورای ولایت ننگرهار، گفت: تعدادی از سازمان های اطلاعاتی خارجی پست عملیات ترور و قتل در این ولایت قرار دارند.

شینواری افزود: ما نشست هایی را با مسئولان محلی درباره چگونگی تضمین سلامت علمای دینی و روحانیون برگزار کردیم.

این درحالی است که ساکنان ولایت ننگرهار از دولت خواستند تا سلامت ائمه مساجد را تضمین کنند.

در همین، منابع نظامی آگاه افغانستان که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: نیروهای امنیتی در ولایت غزنی در مرکز افغانستان در عملیاتی 15 نفر از مسلحان گروهک طالبان را به هلاکت رساندند.

این منابع اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش افغانستان در طول یک عملیات در غزنی چهار نفر را کشتند  و دو نفر از مسلحان را دستگیر و دو مین را منهدم کردند.

همچنین این نیروهای ویژه هشت بمب را در طول یک عملیات جداگانه در منطقه دیه یاک در غزنی منهدم کردند. نیروهای امنیتی افغانستان در حمله هوایی دیگر در این ولایت اجرا کردند که دستکم 11 نفر از عناصر طالبان کشته شدند.

عملیات ارتش افغانستان در چارچوب مقابله با حمله بهار طالبان که در ماه آوریل گذشته در این کشور به راه انداخت، انجام شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه بیرجند اردبیل آمریکا خبرگزاری شبستان شیراز مقاومت ائمه مساجد ترور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

نیروهای حشد شعبی طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از عناصر داعش را در جریان عملیات ضربتی خود به هلاکت رسانده‌اند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز چندی قبل اعلام کرد که یک تروریست داعشی در جریان کمین نیروهای امنیتی عراق در منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور بعد از دریافت اطلاعات دقیق و در چارچوب طرح امنیتی ویژه نیروهای عراقی برای شناسایی مخفیگاه‌های عناصر تروریست صورت گرفت.

لازم به ذکر است که با وجود شکست تشکیلات تروریستی داعش در عراق هسته‌های زیرزمینی و مخفی این تشکیلات همچنان فعال بوده و هر از چند گاهی عناصر وابسته به آن دست به عملیات خرابکارانه در این کشور می‌زنند.

کد خبر 6085334

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • هجوم ملخ های مراکشی به مزارع در تخار