Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث کمربندی سوم دهدشت که از سال ۱۳۷۲ در طرح جامع شهر به تصویب رسیده بود همواره از نگاه مسؤولان به یکی از مهمترین راهکار‌های خروج دهدشت از بن بست و زمینه رونق شهر نام برده می‌شود.

این پروژه مهم در صورتی که عملیاتی شود علاوه بر روان شدن بار ترافیک، باعث آزادسازی بخش زیادی از زمین‌ها و توسعه شهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هاست اجرای کمربندی سوم به موضوع ثابت جلسات استانی و شهرستان و مطالبه شهروندان محسوب شده و وعده‌های بی‌شماری به نقل از مسؤلان در ساماندهی آن تیتر رسانه‌ها شده بود با این وجود ۲۶ سال از بلاتکلیفی پروژه‌ای که میدان شهید ضیاعی را به جاده  پاتاوه_دهدشت  متصل می‌کند گذشت تا اینکه تصمیم‌های تازه‌ای دراین باره  گرفته  شد.

با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر هر ۱۰ سال یک بار بازنگری می‌شود تا زمان بازنگری طرح تنها پنج روز باقی مانده است و در صورتی که احداث کمربندی ظرف این مدت تعیین تکلیف نشود پرونده این پروژه بسته و به ۱۰ سال آینده موکول خواهد شد.

در همین راستا نشست تعاملی با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مالکان زمین‌ها در فرمانداری برگزار شد تا سرنوشت کمربندی سوم دهدشت روشن شود.

تصمیمی که ماندگار خواهد ماند

در این نشست هم اندیشی با توصیه مسؤولان و متانت مالکان منتج به توافقات اولیه برای اجرای کمربندی شد و مصوبه‌هایی شکل گرفت که امید از دست رفته را برای اجرای هر چه سریعتر پروژه احیا کرد و در صورت اجرا در کارنامه عملکرد شهرداری، شورای پنجم و مسؤلان شهرستان ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست با بیان اینکه برای نجات شهر از وضعیت موجود باید همه دست بکار شویم گفت: دهدشت با سابقه کهن شایسته این وضعیت نیست باید تلاش کنیم این شهر متمدن به جایگاه خود برسد.

توسعه دهدشت در گرو مشارکت شهروندان است

امام جمعه دهدشت افزود: مردم می‌توانند بستر‌های رشد و بالندگی شهر را ایجاد کنند ساخت و ساز و زیباسازی در سایه مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

حسینی اضافه کرد: همیشه از کسانی که سرمایه خود را از دهدشت خارج کرده و در مرکز استان سرمایه‌گذاری کردند گلایه داشته و دارم، اما در این میان کسانی هم هستند که در شهر ماندند و حاضر نیستند سرمایه خود را خارج کنند.

حسینی گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد دهدشت مورد بی‌مهری ساکنان قرار گرفته است، بازار سایر شهر‌ها با سرمایه مردمی از دهدشت می‌چرخد که به جای سرمایه‌گذاری در شهر خود سایر شهر‌ها را آباد کردند.

وی خطاب به مالکان زمین‌های کمربندی گفت: با بزرگواری خود مسؤولان را همراهی کنید. تا این مشکل رفع شود.

فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه همه ما خواستار توسعه شهر هستیم و از عدم پیشرفت انتقاد داریم گفت:اما از این مسئله غافل هستیم که هر شهر را شهروندان می‌سازند.

جعفر نیکبخت افزود: برای ساماندهی این پروژه همکاری و مشارکت مالکان اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به معارضات موجود در پروژه‌های عمرانی شهرستان و تلاش برای رفع معارضات گفت: تأمین آب آشامیدنی دیشموک سه سال در بلاتکلیفی بود تا اینکه به رغم میل باطنی از طریق شورای تأمین این مشکل را حل کردیم.

نیکبخت توضیح داد: گازرسانی به چاروسا و دیشموک هم در دشت آزادی گرفتار معارضاتی بود که بعد از هفت ماه به لطف دوستان فیصله پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها به نفع شهرستان است، افزود: برای احداث سیل‌بند دهدشت با استفاده از قوه قهریه وارد عمل شدیم و اگر این سیل‌بند نبود بخش زیادی از شهر در سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی می‌شد.

احداث کمربندی به نفع مالکان زمین‌ها است

نیکبخت گفت: کمربندی سوم با گذشت ۲۶ سال به علت ممانعت مالکان اجرایی نشده است البته به مالکان حق قانونی می‌دهم، اما احداث کمربندی به نفع آنهاست ارزش زمین بالا می‌رود و شهر هم پیشرفت می‌کند.

هم چنین اسفندیار برخه از کمربندی سوم به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر نام برد و افزود: احداث این کمربندی ضمن کاهش بار ترافیک و آزاد شدن زمین‌ها باعث رفع خطر آبگرفتگی کوی جانبازان خواهد شد.

شهردار دهدشت افزود: با اجرای این پروژه کانال سیلاب و هدایت پساب احداث و آب‌های سطحی این منطقه به سمت دره‌شو هدایت می‌شود.

وی طول کمربندی را ۶ کیلومتر دانست و گفت: عرض کمربندی در جلسات شهردار وقت (عزیزی) از ۹۰ به ۶۰ متر تقلیل یافته بود.

عیسی شهامت که به نمایندگی از استانداری در نشست حضور داشت ضمن تشریح مشخصات کمربندی گفت: بر اساس کمیسیون ماده ۵ مقرر شد برای رفع معارضات نظر مالکان اخذ و تصمیم سازی شود.

کارشناس حوزه فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح را بنا به اضطرار لازم‌الاجرا دانست.

تعدادی از مالکان به بیان مشکلات خود پرداختند و علت عدم همکاری برای اجرای کمربندی سوم را عملی نشدن تعهدات گذشته شهرداری در واگذاری زمین برای احداث کمربندی دوم عنوان کردند. تعهداتی که گفته می‌شود در ادوار گذشته شهرداری بدون توجه به کمیسیون ماده ۵ به مالکان وعده داده شده بود و وجاهت قانونی برای عملی شدن نداشته است.

در پایان این نشست پیشنهاد تقلیل عرض کمربندی به ۵۰ متر مورد توافق قرار گرفت و احداث این کمربندی با طی روال قانونی از سر گرفته می‌شود.

همچنین طی تفاهم نامه‌ای مقرر شد نقشه‌برداری از اراضی همه مالکان انجام شود و در کمیته‌ای مشترک دیگری با کسب رویه کلی از طرح به فراخور شرایط مالکانی که متضرر می‌شوند زمین آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مساعدت شوند.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها وزارت راه و شهر سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد

شرکت‌های تعاونی بسیاری برای تهیه مسکن در سراسر کشور راه اندازی شده است تا برای متقاضیانی که از اقشار کم درآمد جامعه هستند چتر حمایتی پهن کنند. به گفته شهروند خبرنگار ما  مدت ۳۴ سال است که برخی از تعاونی‌های مسکن در شهر زنجان متقاضیان را چشم به راه گذاشته و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام مشکلات به وجود آمده را روایت کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و احترام؛ نزدیک به ۳۴ سال هست که تعاونی‌های مسکن مانند مسکن نورپران مسکن ویلاشهر و ... در شهر زنجان تشکیل شده است. اما هیچ اقدامی جهت تحویل زمین‌ها صورت نگرفته است. به ما می‌گویند بعد از ۳۴ سال ۱۵ درصد از زمین‌ها را به شما تحویل می‌دهیم و برای ۸ نفر یک قطعه زمین ۴۰۰ متری تحویل خواهند داد و این موجب می‌شود بین ۸ نفر اختلافات بوجود آید. با تشکر

منبع: صمد کلانتری - زنجان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد