Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه انگلیس در ادامه اظهارات خصمانه مقامات این کشور علیه ایران، مدعی شد که تقریباً اطمینان دارد ایران پشت حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر امورخارجه انگلیس روز یک‌شنبه (امروز) در ادعایی بی‌اساس مدعی شد که لندن ارزیابی‌های خود را درباره حمله روز پنج‌شنبه به دو نفتکش در دریای عمان انجام داده و "تقریباً اطمینان دارد که ایران پشت این حمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما ارزیابی اطلاعاتی خودمان را انجام دادیم و از آن مطمئن هستیم. ما معتقدیم که فرد دیگری نمی‌تواند این حمله را انجام داده باشد.

وی پیش‌تر نیز بلافاصله پس از ادعای واهی واشنگتن مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله ادعا کرده بود که احتمالاً نیروهای سپاه پاسداران ایران به نفتکش‌ها در دریای عمان حمله کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مرجع بین‌المللی معتبری دست داشتن ایران در حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را تأیید نکرده است.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از وقوع این حمله مدعی شد که ایران عامل این حادثه بوده است. همچنین وزارت دفاع آمریکا ویدئویی نامعتبر منتشر کرد و مدعی شد که در این ویدئو قایق‌های متعلق به ایران دیده می‌شود که به نفتکش‌ها در دریای عمان نزدیک شده‌اند.

اما هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان معتقد است که ویدئوی منتشرشده برای مقصر شناختن ایران کافی نیست.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس بلافاصله از موضع آمریکا حمایت کرد و گفت: دلیلی وجود ندارد که در ارزیابی آمریکا در مورد دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حملات تردید کنیم.

با این حال، منابع آگاه در دولت ژاپن گفته‌اند که توکیو از آمریکا خواسته تا مدارک معتبر درباره ادعای خود مبنی بر دخالت ایران در این حمله ارائه دهد و تنها ارزیابی‌های آمریکا موجب نمی‌شود که آنها باور داشته باشند ایران عامل حمله بوده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه آتش‌سوزی رخ داده در نفت‌کش‌های دریای عمان آن را مشکوک خواند و بر طرح پیشنهادی ایران برای گفتمان منطقه‌ای تاکید کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست وزیر آبه شینزو برای گفت‌وگوهایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آن‌چه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جرمی هانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.
این افراد ساعت ۵ صبح در حالیکه به همراه بیش از یکصد مهاجر دیگر در یک قایق کوچک قصد عبور از کانال مانش (آبراه میان فرانسه و انگلیس) را داشتند با برخورد به یک ساحل شنی و انحراف از مسیر به داخل دریا سقوط می‌کنند.
این حادثه ساعاتی پس از تصویب قانون دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا رخ داد؛ قانونی که دولت انگلیس قصد دارید از این طریق پناهجویان را از تلاش برای عبور از کانال مانش منصرف کند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون حداقل ۱۵ پناهجوی در دریای مانش جان سپرده اند.

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه