Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: صداوسیما دانشگاهی عمومی است که ارزیابی و شاخص‌های آن باید به ارتقای فرهنگ جامعه بیانجامد.
وی به مراحل تکاملی صداوسیمای مرکز کردستان از ابتدا اشاره کرد و افزود: این مرکز در ردیف نخستین مراکز استانی بود که پخش برنامه‌های آن ۲۴ ساعته شد و در بُعد امکانات، فعالیت‌ها و دفاع از ارزش ها، مراحل رشد را طی کرده ولی هنوز جای کار بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت‌های کردستان و تلاش دشمن برای از بین بردن این ظرفیت‌ها گفت: شبکه استانی در جذب و جلب مخاطبان عملکرد خوبی دارد و توانسته مناطق مختلف استان را پوشش دهد.

ملموس بودن حضور شبکه استانی در زندگی مردم

استاندار کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه صداوسیمای مرکز کردستان دارای بیشترین مخاطب است و این در زندگی روزمره مردم ملموس است، گفت: این رسانه در عرصه‌های گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی می‌تواند نقش آفرین باشد.
بهمن مرادنیا با بیان اینکه تلاش بسیاری برای شناخته شدن کردستان در کشور انجام شده ولی هنوز این استان برای بسیاری از مردم ناشناخته است، افزود: برای توسعه بیشتر کردستان و شناساندن فرهنگ غنی مردمان این منطق، صداوسیمای باید تلاش بیشتری کند.
استاندار کردستان اظهار داشت: فعالیت شبانه روزی کارکنان صداوسیمای مرکز کردستان توانسته هجمه و توطئه‌های شبکه‌های معاند را خنثی کند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما نیز در این آیین با قدردانی از زحمات ابواقاسم امان اللهی در دوران تصدی مسئولیت صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: باید با کار و تلاش شبانه روزی در شبکه استانی باعث رونق و توسعه در سطح استان و کشور باشیم.
علی دارابی، نوکری برای مردم را افتخاری بزرگ برای کارکنان و مدیران رسانه ملی دانست و اظهار داشت: مسئولین هیچ شانی بالاتر و بهتر از خدمت به مردم در نظام اسلامی ندارند.
وی شبکه‌های استانی را در خدمت توسعه پایدار استان‌ها معرفی کرد و افزود: این شبکه‌ها باید اولویت‌های استان را رعایت و پیوست توسعه پایدار استان را داشته باشند.
دارابی گفت: این شبکه‌ها همانگونه که زبان مردم هستند باید حامی و همراه مسئولین هم باشند و به توسعه جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد و توسعه گردشگری در استان‌هایی مانند کردستان کمک کنند و کارهای ویژه ای انجام دهند.
وی یکی از کارکردهای شبکه‌های استانی را تقویت اتحاد و انسجام برشمرد و یادآور شد: استفاده از زبان بومی تبیین و به همه مراکز اعلام شده که باید رعایت شود.
دارابی بر لزوم شناسایی نیروهای خوب و میدان دادن به آنها تاکید کرد و افزود: باید چهره‌های جوان، نخبه و خوش فکر را در تولید برنامه‌های جذاب و مؤثر جذب کرد.
وی به ساخت سه سریال در کردستان با موضوع مشاهیر این استان اشاره کرد و اظهار داشت: بانی این کار استاندار کردستان بود و به زودی در مراسمی درباره این سریال ها اطلاع رسانی می‌کنیم.
دارابی در ادامه به فعالیت‌های مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان اشاره کرد و وی را فردی پایبند به مناسبات اخلاقی، با سواد و دارای ایده‌های خلاقانه معرفی کرد.
 

حرکت شبکه استانی به سمت رسانه نخبه پرور و نخبه محور

مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان هم در این مراسم بر لزوم تعامل بیشتر با نخبگان داخل و خارج از استان و کشور تاکید کرد و افزود: نخبگان نقش حایتی، کلیدی و پیشران در توسعه دارند و به همین دلیل تعامل مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی توسعه می‌یابد تا رسانه‌ای نخبه پرور و نخبه محور باشیم.
جعفر عبدالملکی به نقش و اهمیت ویژه رسانه در امیدآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن بر روی امید به آینده به عنوان یکی از مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری کرده است و می‌خواهد مردم را به سمت ناامیدی سوق دهد و رسالت رسانه ملی این است که این توطئه را خنثی کند.
همدلی و اتحاد در استان از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان به آن اشاره کرد و یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌ها، کمک به توسعه پایدار است که اگر رسانه پای کار نباشد، کار سختی خواهد بود.
وی افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظیر سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: در حال حاضر وضعیت استان کردستان در این زمینه‌ها مطلوب نیست و با هدایت و راهنمایی نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان و بهره گیری از مشارکت مسئولین می‌توان ظرفیت‌های موجود استان را شکوفا کرد.
عبدالملکی بزرگترین تبعیض تاریخی را تبعیض تصویری برشمرد و گفت: باید تصویری واقعی و متعالی از کردستان مبتنی بر نگاه فرهنگی، در شبکه‌های ملی ارائه دهیم تا در برابر آرایش رسانه‌ای شبکه‌های خارجی متخاصم صف آرایی کنیم که هجمه ای بزرگ برای القا تبعیض، نارضایتی و ناامیدی علیه مردم کردستان آغاز کرده اند.
وی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های استان برای هویت سازی استفاده می‌کنیم

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه در مراسمی جعفر عبدالملکی با حکم رئیس سازمان صدا و سیما به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز کردستان معرفی شد و از خدمات ابوالقاسم امان اللهی نیز تقدیر به عمل آمد.

جعفر عبدالملکی دکترای جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی، متولد ۱۳۵۲ در شهرستان قروه است که سمت قائم مقام شبکه ۳ سیما، رئیس مرکز تحقیقات و سنجش افکار سازمان صداوسیما، مدیرکل پژوهش استان‌ها و خارج از کشور، مدیر گروه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی شبکه خبر و مدیر تحقیقات و برنامه ریزی مرکز کردستان را در سوابق اجرایی و کارنامه کاری خود دارد.

۹۹۳۷/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز سه شنبه در دیدار محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر با بیان این که خبرگزاری مهر خلأ رسانه‌ای در شهرستان‌های استان تهران را پر کرده است، گفت: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفری نیازمند توجه بیشتر رسانه‌ای است.

وی ضمن انتقاد از رسانه ملی برای کم مهری به شهرستان‌های استان تهران گفت: رسانه ملی دفاتر شهرستانی را تعطیل کرده است و متأسفانه شبکه تهران نیز تنها در یک بخش نیم ساعته به شهرستان‌های استان تهران می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران باید شبکه مستقل سیما داشته باشد، اما در خلأ رسانه‌ای موجود، شاهد نقش آفرینی قابل تقدیر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر به ویژه خبرگزاری مهر هستیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت رسانه‌ای خبرگزاری مهر در استان تهران و نقش آفرینی در جهاد تبیین گفت: بحمدالله جایگاه خبرگزاری مهر در فضای رسانه‌ای و اطلاع رسانی کشور مقبول است و این خبرگزاری در بزنگاه‌ها جهادی وارد شده و گرفتار افراط و تفریط نیز نشده است.

محمودی نگاه خبرگزاری مهر به مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در این زمینه گفت: رسانه حلقه وصل مناسبی برای رفع مشکلات مردم و مطالبه گری است، ورود چالشی به مشکلات مردم و اطلاع رسانی مطالبات مردم و اجبار مسئولین به پاسخگویی به مطالبات مردمی اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر 6087004

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است