Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:55:12 GMT

مقاله استاد شریف در مجله انجمن فیزیک آمریکا چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۲۰۱

مقاله استاد شریف در مجله انجمن فیزیک آمریکا چاپ شد

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه صنعتی شریف، در این مقاله با عنوان «تکنیک بدیع برای سرمایش الگوریتمی» آمده است: در بیشتر پدیده‌های کوانتومی، غلبه بر اختلالات گرمایی برای بروز افت و خیزهای کوانتومی اهمیت کلیدی دارد. بر این اساس کیفیت بیشتر آزمایش‌ها و فناوری‌های کوانتومی به خلوص حالت‌های کوانتومی مورد استفاده بستگی دارد و برای اغلب روش‌ها، در نهایت خالص سازی حالت‌های کوانتومی تنگراهی است که استفاده از این روش‌ها را محدود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روش‌های سرمایش الگوریتمی، راهکارهایی مبتنی بر نظریه اطلاعات است که با استفاده از فشرده سازی آنتروپی، ابزاری برای خالص سازی حالت‌های کوانتمی ارائه می دهند.
این راهکارها، عموماً روش‌های مرحله به مرحله و پیچیده‌ای هستند که با توجه به ذات فشرده سازی، به طور دائم از هر مرحله به مرحله بعد تغییر می‌کنند و این مشکل بزرگی است که پیاده سازی این روش‌ها را از دسترس خارج می‌کند.
پژوهش استاد دانشگاه شریف و همکارانش، در سطح بنیادی به این سوال پاسخ می دهد که آیا سرمایش الگوریتمی و حتی رسیدن به حد سرمایش این روش‎‌ها بدون دانشی از حالت و با یک عمل ثابت امکان دارد. همچنین در سطحی عملی، یک گزینه قابل اجرا و مقاوم تر برای پیاده سازی سرمایش الگوریتمی ارائه می‌کند. روش جدید، به صورت مجانبی به حد سرمایش روش‌های الگوریتمی میل می‌کند که از دیدگاه نظری، شگفت انگیز است.
این پژوهش می تواند سرآغاز فصل جدیدی از تحقیقات در حوزه فیزیک نظریه اطلاعات کوانتومی باشد؛ به این ترتیب که بر مبنای این روش جدید، استفاده عملی از سرمایش الگوریتمی را به گزینه‌ایی واقع بینانه برای کاربردهای عملی در فناوری‌های کوانتومی بدل می‌کند و فناوری‌های کوانتومی را یک گام به واقعت نزدیک‌تر می‌کند.

مجله Physical Review Letters معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا با ضریب تاثیر ۸.۸ است که جدیدترین و اثر گذارترین پژوهش های علم فیزیک در آن به چاپ می‌رسد. لینک دسترسی به مقاله: https://journals.aps.org/prl/abstract/۱۰.۱۱۰۳/PhysRevLett.۱۲۲.۲۲۰۵۰۱ است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

تصویری جدید از سارا خادم الشریعه روی جلد یک مجله منتشر شده است.

طرفداری | تصویر سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی روی نسخه اسپانیایی وجله وگ آمریکا قرار گرفت.

سارا خادم الشریعه پس از کش و قوس‌های فراوان، تصمیم گرفت به اسپانیا مهاجرت کند و حالا تصویر شطرنج‌باز ایرانی، روی جلد یک مجله قرار گرفته است.

وُگ یک مجله ماهانه مد و سبک زندگی آمریکایی است که موضوعات زیادی از جمله مد، زیبایی، فرهنگ و زندگی را پوشش می‌دهد. وُگ ابتدا در سال ۱۸۹۲ در نیویورک سیتی به عنوان روزنامه هفتگی شروع به کار کرد، قبل از این که سال‌ها بعد به ماهنامه تبدیل شود. در حال حاضر، ۲۶ نسخه بین‌المللی از مجله وجود دارد.

تصویر سارا خادم الشریعه روی جلد نسخه اسپانیایی این مجله قرار گرفته است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • فیزیکدانان، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند!
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدانان ، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند
  • فیزیکدان ایرانی، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کرد
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند