Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی را با هدف احراز صلاحیت واحدهای کسب‏ وکار الکترونیک تصویب کرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۸۸ خود با استناد به تبصره ماده واحده قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مصوب سال ۹۳، پیشنهاد ‬ وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی را با شناسه ۱۳۰۶۱۵۶۶۱۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور، تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مجوز نماد اعتماد الکترونیکی» توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با هدف شناسنامه‏‌دار کردن و احراز صلاحیت واحدهای کسب‏‌وکار الکترونیکی، پس از احراز هویت مالک کسب‏‌وکار، قانون‏مندی کسب‏‌و‏کار، صحت کدپستی مکان کسب‏‌وکار، رعایت موارد ضروری در بستر الکترونیکی کسب‏‌وکار (ارائه پیش فاکتور یا نمایش سبد خرید، کامل و شفاف بودن فرآیند فروش / ‏ خرید، امکان ثبت شکایت توسط مشتریان، درج اطلاعات مالک کسب‏‌وکار (صاحب امتیاز نماد) و نحوه تماس، درج قوانین و مقررات مربوطه و اعلام صریح تبعیت از قواعد حمایتی مصرف‬ ‏کننده مندرج در قانون تجارت الکترونیکی) صادر می‌شود.

منظور از کسب وکار الکترونیکی، کسب‬ ‏وکاری است که از طریق آن عرضه، ارائه و یا فروش‬ و‬ خرید کالا یا خدمت در بستر الکترونیکی، با واسطه یا بی‏‌واسطه و با استفاده از وسایل ارتباط از راه دور صورت می‌پذیرد. برمبنای این مصوبه سقف تعرفه صدور و تمدید مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، مبلغ یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال تعیین شد.

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، به مدت ۲ سال از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و با درخواست متقاضی به دفعات برای دوره‌های دو ساله قابل تمدید خواهد بود. در همین حال احراز هویت متقاضیان مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، از طریق سامانه شاهکار الزامی است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز موظف است یک سال پس از ابلاغ این مصوبه، گزارش عملکرد اجرای این مصوبه را برای طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز خانه مسافرها تاییدمحور شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، اسماعیل برات افزود: با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خانه مسافر در زمره مجوزهای تأیید محور قرار گرفت و به تصویب هیأت وزیران رسید.

وی با اشاره به مصوبات هیأت مقررات‌زدایی درباره خانه مسافر تصریح کرد: در اواسط سال ۱۴۰۱، هیأت مقررات‌زدایی بهبود محیط کسب و کار در شصت و هفتمین جلسه خود، با وجود مخالفت صریح وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز خانه مسافر را به صورت ثبت‌محور مصوب کرد و این موضوع موجب مشکلات زیادی برای حوزه گردشگری شد.

برات درباره مشکلات ثبت‌محور بودن صدور مجوز خانه‌مسافر توضیح داد: از همان ابتدا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که این مصوبه هم به لحاظ حقوقی و قانونی، هم از حیث فنی و تخصصی اشکال دارد، همچنین از حیث اجرایی دارای ابهام و چالش است و با ایجاد آشفتگی در اداره امور صنعت گردشگری، تبعات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی بی‌شماری را به همراه خواهد داشت.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درباره مصوبه هیأت مقررات‌زدایی درباره خانه مسافر اظهار کرد: به لحاظ حقوقی و بر اساس نص صریح قانون، مصوبات هیأت مقررات‌زدایی در جایی که با قانون یا تصویب‌نامه‌های دولت در تعارض باشد، نیازمند تصویب و تأیید مرجع مربوطه خواهد بود. لذا وقتی شرایط صدور مجوز خانه مسافر در آئین‌نامه مصوب هیأت‌وزیران تصویب شده است، مصوبه هیأت مزبور بدون تأیید و تصویب هیأت وزیران نمی‌توانست قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ماده ۷ مکرر قانون تسهیل کسب و کار مصوب ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که فهرست مجوزهای تأییدمحور مرتبط با سلامت، محیط زیست، بهداشت عمومی و مسائل اجتماعی باید به تصویب هیأت وزیران برسد و پس از آن سایر مجوزها به طور خودکار ثبت محور تلقی می‌شوند. لذا با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوشبختانه خانه مسافر همانند سایر تأسیسات و فعالیت‌های گردشگری در زمره مجوزهای تأییدمحور قرار گرفت و پس از تصویب هیأت وزیران در ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

برات با اشاره به اهمیت این واحدهای اقامتی، افزود: خانه مسافر واحد اقامتی مستقل با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی است که به لحاظ عرفی و حقوقی قابل سکونت بوده و همانند سایر مصادیق تأسیسات گردشگری پس از دریافت پروانه بهره‌برداری، مجاز به پذیرش و اسکان گردشگران بوده و در ایام پیک سفر (نوروز و تابستان) که به دلیل ازدحام یک باره مسافران، ظرفیت هتل‌ها و سایر تأسیسات گردشگری تکمیل می‌شود، می‌توانند پاسخگوی نیاز گردشگران باشند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به مشکلات اعلانی شدن مجوز خانه مسافر، گفت: مجوز واحد اقامتی با سایر صنوف متفاوت بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. مردم به اعتماد مجوز و پروانه صادره از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه خانواده در خانه مسافرها اقامت می‌کنند و ثبت محور بودن آن تبعات زیادی همچون، فقدان شرایط ایمنی و بهداشتی، مسئولیت‌های ناشی از فروش ملک و واگذاری آن به غیر، عدم ثبت اطلاعات مسافر، عدم امکان نظارت بر نرخنامه و مقابله با گران فروشی را می‌تواند به همراه داشته باشد، که با تأیید محور شدن مجوز این گونه واحدها، ساماندهی مجدد فعالیت این قبیل تأسیسات گردشگری در دستور کار قرار گرفته و با اصلاح فرایند درگاه ملی مجوزها، انتظار می‌رود مسائل و چالش‌های این بخش مرتفع شود.

کد خبر 6078067 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور به چهارمحال و بختیاری رسید
  • صدور بیش از ۳۰ هزار مجوز کسب و کار در استان یزد
  • سه دستگاه هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند
  • صدور مجوز خانه مسافرها تاییدمحور شد
  • ضوابط و مقررات توزیع اینترنتی دارو تدوین شد
  • صدور مجوز خانه مسافر‌ها تأییدمحور شد
  • ضوابط و مقررات فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو تنظیم شد
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی