Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@17:12:32 GMT

الگو سازی از سناتورهای رژیم پهلوی ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۲۶۵

الگو سازی از سناتورهای رژیم پهلوی ممنوع

رئیس سازمان هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: اقدام اخیر موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر در نصب بنرهای تبلیغاتی سناتورهای رژیم منفور و ضد مردمی پهلوی در شهر بوشهر به بهانه برگزاری یک جشنواره ادبی، موجی از اعتراض را در میان اقشار مختلف مردم برانگیخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله شفیعی رئیس سازمان هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مطلبی ارسالی به سایت سپاس نوشت:اقدام اخیر موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر در نصب بنرهای تبلیغاتی سناتورهای رژیم منفور و ضد مردمی پهلوی در شهر بوشهر به بهانه برگزاری یک جشنواره ادبی، موجی از اعتراض را در میان اقشار مختلف مردم برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه برخی گفته اند تعدادی از داستان های رسول پرویزی در برخی از کتب درسی مدارس جمهوری اسلامی تدریس می شود و همین اقدام را به عنوان دلیلی بر مشروعیت تبلیغ این عناصر فاسد قلمداد می کنند قطعا نمی تواند توجیهی قانع کننده و قابل قبول باشد. نکته مهم و اساسی که همگان باید بدان توجه داشته باشند این است که باید بین دو مقوله ی آثار ادبی یک فرد و شخصیت آن فرد تفاوت هایی قائل شویم. اگر این مرزبندی دقیق صورت بگیرد می توان به شیوه ای منطقی و قابل قبول با آثار ادبی و علمی منتشر شده در جامعه روبرو شد. افرادی که صاحب آثار ادبی هستند به دو دسته تقسیم می شوند، یک دسته هم آثار ادبی قوی دارند و هم خودشان از نظر شخصیتی قابل دفاع هستند و می توانند حتی رفتار و اخلاق آن ها به عنوان الگو در جامعه قلمداد می شود. عده ای نیز هستند که آثارشان از نظر ادبی دارای ضوابط و معیارهای قابل قبول هست ولی شخصیت آنها شخصیت مطلوب و قابل قبول نیست ولی چه بسا بتوان از آثار آن ها درجاهایی استفاده کرد. مثل امام علی علیه السلام که بدون تایید شخصیت اخلاقی و رفتاری امروالقیس شاعر برجسته دوران جاهلیت به برخی از اشعار او در نهج البلاغه استناد جسته است. وقتی به نصب بنرهای تبلیغاتی سناتور های وابسته و ضد مردمی و نوکر انگلیس و امریکا اعتراض می شود اعتراض به کتب ادبی و منتشر شده ی آن ها _ البته به شرط نداشتن محتوای نادرست _ نیست، هیچ اشکالی ندارد که کتب این افراد در مجامع و جلسات ادبی مورد نقد و بررسی قرار گیرد. وحتی در فضای ادبی از جنبه های قوت آنها نیز استفاده شود و تاکنون نیز قضیه به همین گونه بوده است و همانطور که شاهد هستیم تاکنون کتب بسیاری از این افراد اعم از نثر و نظم چاپ شده و در بازار نشر ارائه گردیده است. البته در این میان افراد مرتدی مثل علی دشتی مستثنی هستند. کسی که به صراحت با تالیف کتاب ۲۳ سال، نبوت پیامبر اسلام را از زیر سوال برد و از سوی علمای اسلام مهدورالدم و مرتد شناخته شد و بعد از انقلاب که دستگیر شد صرفا به علت کهولت سن و بیماری اعدام نگردید و گرنه حکمش اعدام بود. حالا موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر بدون توجه به این مسائل می آید و تصویر این فرد را در خیابان های بوشهر نصب می کند. اما اعتراض اصلی در این است که عده ای هدفمند، با برنامه و حساب شده تلاش می کنند این افراد مسئله دار را از نظر رفتاری و اخلاقی به عنوان الگو به جامعه و نسل جوان و جامعه ی ادبی بقبولانند. آن ها می خواهند رسول پرویزی، صادق چوبک، علی دشتی و امثالهم و حتی محکومان فتنه ۸۸ را به عنوان الگوهای جامعه اسلامی معرفی کنند و نقطه ی ثقل اعتراض مردم انقلابی و متدین در همین جا است و بزنگاه نفوذ فرهنگی که بسیار خطرناک نیز هست همین جاست. مردم نمی توانند بپذیرند که بر روی دیوار شهرشان که روزی زینت بخش تصاویر شهدای عزیزمان بوده، شاهد تصاویر عناصر شاه پرست، معتاد و تریاکی، نوکر انگلیس و آمریکا، شرابخور و زنا کار باشند. لحظه ای بیندیشید، دستگاه های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی مبلغ این افراد و هویت بخش به کسانی باشد که چهل سال پیش مردم با شجاعت و سلحشور ی و با دادن خون هزاران شهید به افکار پوسیده آن ها نه گفتند. بدون تردید این اقدامات سخیف که با هدف تطهیر افراد مسئله دار صورت می گیرد به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود و مردم در هیچ شرایطی چنین وضعیت شومی را برنمی تابند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۸ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت