Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، آزمون استخدامی مجموعه علمی – تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۸ روز جمعه ۳۱ خردادماه در شهر تهران برگزار می‌شود.
فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد.
داوطلبان از روز سه‌شنبه می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.
مخدوش و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی در جلسه برگزاری آزمون از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می‌شود و با داوطلبان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
انتخاب داوطلبان جهت سیر مراحل استخدام، کسب حدنصاب لازم در آزمون کتبی به عنوان شرط لازم (و نه کافی) در آزمون بوده و براساس ترتیب نمرات مکتسبه و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مطابق این شرایط است: پس از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب آزمون معادل ۵۰ درصد، بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.
پس از تعیین حد نصاب در آزمون، داوطلبان فاقد حد نصاب از سایر مراحل تبدیل وضعیت حذف می‌شوند.
معرفی افراد دارای حد نصاب برای سایر مراحل استخدامی در سقف چند برابر ظرفیت براساس نمره کل آنان با وزن ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد انجام خواهد شد.
کسب حد نصاب نمره علمی در آزمون کتبی، هیچ‌گونه حق تبدیل وضعیت برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.
همچنین پس از برگزاری مصاحبه و سایر مراحل استخدامی براساس آئین‌نامه استخدامی و ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه، انتخاب نفرات اصلی پذیرفته شده بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلبان با وزن ۵۰ درصد برای آزمون کتبی (عمومی و تخصصی)، ۵۰ درصد برای مصاحبه و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه‌های قانونی انجام می‌شود.


**گروه‌ها و مواد آزمون

به هر یک از داوطلبان، یک دفترچه سوال عمومی (دفترچه شماره ۱) و یک دفترچه سوال تخصصی (دفترچه شماره ۲) تحویل می‌شود که مواد آزمون آن‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.
تمام دروس آزمون عمومی و تخصصی به صورت چهار گزینه‌ای است و ضریب آزمون عمومی (۱) و ضریب آزمون تخصصی (۲) خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموز کشور، به ازای هر سوال غلط، نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آزمون استخدامی نهاد ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور پرینت کارت را دریافت کنند.

وی افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

کریمیان درباره آمار نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار نفر از تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفری داوطلبان کنکور، کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

به گزارش مهر، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

کد خبر 6086611

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری آغاز شد