Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- رئیس هیئت وزنه برداری خراسان شمالی از اعزام بانوان وزنه بردار استان به مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان بانوان کشور خبر داد و گفت: این رقابت‌ها تیرماه امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین محراب در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بانوان وزنه بردار استان با تمام توان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند افزود: این رقابت‌ها در وزن‌های ۴۵، ۴۹، ۵۵، ۵۹، ۶۴، ۷۱، ۷۶، ۸۱، ۸۷ و بعلاوه ۸۷ کیلوگرم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد ورزشکاران این رشته در استان را ۱۰۳ نفر برشمرد و گفت: تاکنون به این رشته المپیکی، توجه خوبی مبذول نشده بود و در یک سال گذشته، وزنه برداری در استان دچار رکود بود و شمار ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده تنها دو نفر بود اما اکنون ۱۰۳ نفر در این رشته سازماندهی شده‌اند.

وی گفت: خراسان شمالی جزو پنج استان کشور است که وزنه برداری بانوان را راه اندازی کرده است تا یک سال گذشته، دوره مربی گری وزنه برداری در این استان برگزار نشده بود اما اکنون ۳۲ مربی و ۳۲ داور در این رشته، کارت دارند.

تامین تجهیزات نیازمند ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار

رئیس هیات وزنه برداری خراسان شمالی در ادامه گفت: تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز وزنه برداران این استان در حد استاندارد، دست کم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

محراب گفت: اکنون تجهیزات در حد نیازهای اولیه موجود است اما برای رسیدن به وضعیت مناسب و استاندارد دست کم یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: بالا رفتن قیمت ارز و گران شدن تجهیزات، توان ما را برای خرید و تامین اقلام مورد نیاز بشدت کاهش داده است.

محراب گفت: خراسان شمالی پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مناسب و خوبی برای توسعه ورزش وزنه برداری دارد و با توجه به سبقه رشته‌های ورزشی همچون جودو و کشتی باچوخه می‌توان برای تقویت و توسعه رشته وزنه برداری گام‌های مؤثری برداشت.

رئیس هیأت وزنه برداری خراسان شمالی اظهار داشت: هیأت ورزشی وزنه برداری در شهرستان‌های فاروج، شیروان، جاجرم و بجنورد فعال است و در سایر شهرستان‌ها هم آمادگی برای راه اندازی فعالیت‌های ورزشی در این رشته وجود دارد.

رئیس هیات وزنه برداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود بر تلاش برای ارتقای توان و جایگاه وزنه برداری استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی تیم مستقل در لیگ کشور از برنامه‌های آتی ما است و تا چند سال آتی پایگاه استعدادیابی کشور در این استان راه اندازی می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان شمالی مسابقات وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک در بخش بانوان، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در پایان این مسابقات و در بخش تیمی، خراسان شمالی مقام نخست را به دست آورد. استان همدان در رده دوم جای گرفت و مقام سوم این پیکارها به سمنان رسید.

نفرات برتر اوزان مختلف؛

وزن ۴۸- کیلوگرم: ۱- فائزه ابراهیمی از خراسان شمالی ۲- عسل کلامی از سمنان ۳- زهرا باغچقی از خراسان شمالی و یاسمین رضائیان از مازندران

وزن ۵۲- کیلوگرم: ۱- لیلا سیاهوشی از همدان ۲- آرزو سلیمی از چهارمحال و بختیاری ۳- زهرا سکاکی از مازندران و حدیث باغچقی از خراسان شمالی

وزن ۵۷- کیلوگرم: ۱- طاهره آذرپیوند کهگیلویه و بویراحمد ۲- نسرین رحمانی خراسان رضوی ۳- سیده دینا امامی از اصفهان و زهرا جعفریان از همدان

وزن ۶۳- کیلوگرم: ۱- پردیس عیدی‌وندی از اصفهان ۲- فریبا عاقلی از خراسان رضوی ۳- راضیه بهادری از لرستان و زهرا مظفری چهارمحال و بختیاری

وزن ۷۰- کیلوگرم: ۱- دنیا آقایی از سمنان ۲- آتنا حسینعلی‌زاده از هرمزگان ۳- سارگل امیدوندچالی از مازندران و زینب جلالوند از همدان

وزن ۷۸- کیلوگرم: ۱- صبا کرمعلی از همدان ۲- ریحانه گیلانی از هرمزگان ۳- الهه باغچقی از خراسان شمالی و عاطفه یوسفی از مازندران

وزن ۸۷- کیلوگرم: ۱- حانیه وحدانی از خراسان شمالی ۲- فاطمه براتی بریمانلو از چهارمحال و بختیاری ۳- فاطمه قیطاسی از کرمانشاه و زهرا امیدی حسین آبادی از هرمزگان

وزن ۸۷+ کیلوگرم: ۱- فاطمه برمکی از مازندران ۲- مهساعرب از مازندران ۳- مریم رستمی از خراسان شمالی و هانیه عاشوری از قم

کد خبر 6081387

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند
  • کسب مقام نخست مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است