Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@04:59:05 GMT

نا آشنایی با مدیریت تعامل چالش امروز مدیریت کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۴۷۱

به گزارش ایلنا محمد صابری استاد دانشگاه و مشاور روانشناسی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر به اخبار و رویدادهای پیرامون مدیران و مسئولان با نگاه روانشناختی و مشاوره ای بنگیریم درخواهیم یافت که مهمترین عامل پدید آمدن بسیاری از این حواشی و جنجال ها نشات گرفته از ضعف صاحب منصبان در "مدیریت تعامل" است.

وی تصریح کرد: نحوه نامناسب برخورد برخی از مدیران با مردم، مصاحبه و اظهارنظرهای جنجالی بی دلیل، ضعف همکاری بین سازمانی، اصطکاک و موازی کاری اداری و نحوه نامناسب برخورد با پرسنل از جمله حواشی دائمی گروهی از مدیران است که تنها به دلیل ناآشنایی با شیوه های تعامل دچار آن شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه ارتباط هوشمندانه اساسی ترین پارمتر یک مدیر موفق در دنیا محسوب می شود که براساس آن دولتمردان و صاحب منصبان تلاش می کنند با گذراندن دوره های تخصصی و بهره مندی از مشاوران روانشناس و رفتارشناس در کنار خود، رفتارهای بین فردی و بین سازمانی خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه محرک‌های مبادله کلید موفقیت مدیریت است، افزود: چگونگی سخن گفتن، درنظر گرفتن محیط، مخاطب شناسی و رفتارهای غیر کلامی تنها بخشی از محرک های مبادله است، بر همین اساس کلید موفقیت در ارتباط بین‌فردی اغلب به اینکه گوینده و پاسخ‌دهنده در کدام حالت شخصیتی خود قرار دارند، بازمی‌گردد که مدیران در تعامل های بین سازمانی و حتی دیدارهای مردمی خود باید به آن توجه کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اگرچه گروهی از مدیران به طور ذاتی و یا حتی با بهره گیری از این علوم اقدام به اصلاح برخی از رفتارهای بین فردی خود کرده اند ولی واقعیت این است که بسیاری از صاحب منصبان با وجود حواشی متعدد اطراف خود همچنان خود را از این آموزش ها بی نیاز می دانند که البته این نگرش که برخی از مدیران تصور می کنند از هر نظر کامل هستند باید اصلاح شود آنها باید بپذیرند که فراگیری تکنیک های "مدیریت تعامل" برای برقراری رابطه و تعامل با دیگران در موفقیت آنها سهم زیادی دارد.

وی افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر علوم رفتاری تاثیر بسزایی در حوزه مدیریت داشته، بطوری که روابط انسانی به صورت یکی از ارکان و راهبردهای مهم کاری در مدیریت تبدیل شده است. در مدیریت راهبردهای روانشناسی از قبیل شناخت تفاوت‌های فردی، استعدادها، عوامل انگیزشی، برقراری روابط انسانی و چگونگی تشویق و تنبیه؛ مدیران را در پیوند بیشتر با کارمندان و همتایان آنان یاری داده است.

محمد صابری خاطرنشان کرد: در هر حال آنچه مسلم است، مشکلا‌ت و فشارهای روحی و روانی ناشی از دغدغه های متعدد یک مدیر باعث شده تا در برخی موارد روابط آنها با سایرین تحت‌الشعاع همین فشارها باشد، که برای کاهش اینگونه فشارها و اضطراب‌ها، تکنیک‌های علوم رفتاری می‌تواند مددرسان و یاری‌دهنده مدیران سازمانی باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاد دانشگاه روحی و روانی مصاحبه موازی کاری مدیریت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

کد خبر 6085037 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم