Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرالله شیرخانی در نشست با مدیرعامل، کارکنان و کارگران کشتارگاه صنعتی ایلام اظهار داشت: ۱۶ ماه از تعطیلی این کارخانه بدلیل سوءمدیریت پیشین می‌گذرد که با سرمایه‌گذاری مالک و مدیرعامل جدید پرداخت بدهی آنان در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت این کشتارگاه از سر گرفته شده است، افزود: مدیریت جدید با رونق تولید و برنامه مناسب با حفظ کارگران قبلی ۱۰۰ نیروی جدید نیز جذب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرخانی یادآور شد: این کشتارگاه علاوه بر اینکه یکی از مجهزترین کشتارگاه‌های کشور است رونق مجدد آن تأثیر بسزایی بر معیشت خانوارها بطور مستقیم و غیرمستقیم دارد که با تدبیر لازم می‌توان به هدف خود در راستای تأمین بهداشت استان نزدیک شد.

وی افزود: رونق این کارخانه نیازمند تعامل و همدلی بین کارگر و کارفرماست که گام اول برای راه‌اندازی مجدد آن خوب برداشته شده که به آن رسمیت می‌بخشد.

شیرخانی تاکید کرد: فعالیت کارگران از لحاظ بهداشتی در این کشتارگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که متأسفانه مدیر قبلی با وجود در اختیار داشتن امکانات و حمایت مسئولان بدلیل سوءمدیریت از فرصت‌ها و ظرفیت داخلی به خوبی استفاده نکرده است.

وی گفت: ساختارهای تاریخی، جغرافیایی و پتانسیل‌های استان ایلام مستعد تولید دام است و قابلیت‌های این مکان نشان از اشتغال پایدار دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: هدف از راه اندازی کشتارگاه صنعتی ایلام که یکی از پنج کشتارگاه‌های خاورمیانه است، ایجاد یک بنگاه اقتصادی در حوزه غرب کشور بوده که متأسفانه دچار رکود طولانی مدت شده است.

مهدی پورسیابیدی افزود: از ابتدای سال ۹۶ که کشتارگاه صنعتی واگذار شد به دلیل عدم مدیریت پیشین دچار مشکلات فراوانی گردید که امیدواریم با مدیریت جدید فعالیت آن گسترش یابد.

پورسیابیدی گفت: ظرفیت این کشتارگاه در هر شیفت یک هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ رأس دام سنگین است که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از این ظرفیت استفاده شود.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای سه میلیون رأس دام سبک به جز دام‌های کوچ رو استان‌های همجوار است که باید این ظرفیت به فعلیت برسد.

پورسیابیدی با بیان اینکه باید به صنایع تبدیلی نیز توجه و در این راستا سرمایه کسب کرد، گفت: جهاد کشاورزی استان با توجه به ظرفیت و امکانات موجود و رایزنی در سطح کشور از کشتارگاه صنعتی حمایت خواهد کرد.

مالک جدید کشتارگاه صنعتی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: این کشتارگاه بدلیل سوءمدیریت پیشین باعث رکود کارخانه و از کار بیکار شدن افراد بسیاری شده که برای راه‌اندازی مجدد و فعالیت گسترده آن نیازمند تسهیلات و حمایت مسئولان هستیم.

علی امامی افزود: هم اکنون مهمترین مشکل کشتارگاه عدم سرمایه کافی در راستای حل مشکلات موجود است و برای حل این مشکلات نیازمند تسهیلات و حمایت سازمان جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی و … هستیم.

وی افزود: مدیریت پیشین تسهیلات میلیاردی دریافت نموده اما مشخص نشده این مبلغ کجا هزینه شده و بدون پیگیری موضوع این بخش مهم اقتصادی بیش از یک سال بلاتکلیف ماند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران ایلام پرداخت مطالبات معوقه کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷ میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا ۷ برابر حداقل مزد یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان مزد بگیرند.

همشهری در گزارشی نوشت: البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰ میلیون تومان باشد.

نقشه افزایش مزد کارگری

حداقل دستمزد کارگران اعم از قراردادی و دائمی یا حداقل‌بگیر و سایر سطوح مزدی همه‌ساله در شورای عالی کار و طبق توافق نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر تعیین می‌شود و پرداختی‌ها از فروردین‌ماه باید طبق قواعد جدید انجام شود. مصوبه مزد در سال جاری سه تغییر دارد؛ افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد، اضافه شدن ۳۰۰ هزار تومانی بن خواربار و حق عائله‌مندی ۵۰۰ هزار تومانی برای کارگران متأهل. البته کارگران دارای بیش از یک سال سابقه، مبلغ دیگری هم به‌عنوان حق سنوات می‌گیرند و نظام تعیین دستمزد کارگرانی که با طبقه‌بندی مشاغل، حداقل بگیر نیستند، قواعد دیگری دارد.

طبق قانون کار، همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده‌اند یا یک سال از دریافت آخرین پایه آنها در همان کارگاه گذشته است، فارغ از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات مصوب (۲۱۰ هزار تومانی در سال ۱۴۰۳) هستند و این رقم باید به مزد مبنای آنها اضافه شود. البته مقررات مربوط به پایه سنوات شامل حال دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال ۱۴۰۳ به‌طور موقت در کارگاه‌ها شاغل می‌شوند، نخواهد شد.

تعیین مزد کارگران در سایر سطوح

کارگرانی که بیش از یک سال در یک کارگاه سابقه کار دارند، مزد مبنای آنها هر سال با اضافه شدن پایه سنواتی افزایش می‌یابد و اگر طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز در کارگاه آنها اجرا می‌شود، مبالغی بابت گروه و رتبه دریافت خواهد کرد.

بر همین اساس، مزد مبنای کارگران در سایر سطوح مزدی همواره بالاتر از حداقل مزد است و برای تحقق شعار برقراری عدالت مزدی، عمدتاً دستمزد این دسته از کارگران به‌صورت افزایش «درصد» به‌اضافه «رقم ثابت روزانه» تعیین می‌شود تا با بالا رفتن مزد مبنا، رقم اضافه شده روی دستمزد افراد تفاوت چشمگیری با مزد سایر کارگران نداشته باشد.

امسال هم طبق مصوبه شورای عالی کار، دستمزد کارگران در سایر سطوح مزدی معادل ۲۲ درصد به‌اضافه روزانه ۲۳۰ هزار و ۲۶ ریال تعیین شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896708

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • خطوط قرمز خود را در مذاکرات تغییر نمی‌دهیم
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟