Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اعدام قریب‌الوقوع یک نوجوان از اقلیت شیعه در عربستان سعودی ، که در 13 سالگی‌اش بازداشت شده است، یک مقام سعودی اعلام کرد که این نوجوان اعدام نخواهد شد و اوایل سال 2022 آزاد خواهد شد.

اخبار بین الملل- این مسئول سعودی، که خواست هویتش فاش نشود، افزود، «مرتجی القریرص»، که در سپتامبر 2014 بازداشت شده است، علیه او حکم اولیه 12 سال زندان با احتساب مدتی که در حبس گذرانده و نیز احتساب چهار سال همزمان با توقف اجرای حکم به دلیل پایین بودن سنش صادر شده، اعدام نخواهد شد و می‌توان در این حکم تجدیدنظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا گزارش داده بود القریرص، که به عنوان کوچکترین زندانی سیاسی در عربستان شناخته می‌شود و اهل استان عمدتا شیعه‌نشین القطیف در شرق عربستان است، به اتهام مشارکت در «تظاهرات روی دوچرخه به همراه کودکان» با حکم اعدام مواجه است.

این شبکه تلویزیونی خاطرنشان کرد، طبق فهرست اتهامات مطرح‌شده علیه القریرص، او این «جرم» را زمانی مرتکب شد ‌که 10 سال داشت و تظاهرات گروهی متشکل از 30 کودک دوچرخه‌سوار را در جریان اعتراضات منطقه العوامیه هدایت می‌کرد.

حالا با گذشت 4 سال از بازداشت القریرص، او در دادگاه جنایات تروریستی به اتهامات واهی  عضویت در «یک گروه تروریستی تندرو» و «دیگر اتهامات مانند پرتاب شیشه‌های آتش‌زا به مرکز پلیس در العوامیه، ارتکاب خشونت در جریان اعتراضات، کمک به ساخت بمب‌های مولوتف، تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی و مشارکت در مراسم تشییع جنازه برادرش در سال 2011» محاکمه می‌شود. برادر مرتجی القریرص، یعنی« علی القریریص» در سال 2011 به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی به شهادت رسید.

نهاد حقوق بشر اروپایی- سعودی پیشتر گفته بود که مرتجی القریرص بعد از بازداشت شدنش به مدت چند ماه در سلول انفرادی به‌سر برد و نیروهای امنیتی به منظور گرفتن اعتراف از این متهم، او را تحت شکنجه قرار می‌دادند.

عربستان سعودی در آوریل گذشته حکم اعدام 37 متهم را اجرا کرد که اما برخی رسانه‌ها از شیعه بودن 32 نفر از اعدام‌شدگان خبر دادند.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود روبرو شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی آمریکا شبکه تلویزیونی شیعه عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری

دریافت 1 MB کد خبر 840871 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی