Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:14:36 GMT

رحمان رکورد جدیدی در رقابت های جهانی ثبت می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۶۳۸

رحمان رکورد جدیدی در رقابت های جهانی ثبت می کند

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، این سایت درباره سیامند رحمان نوشته است: همه چشم‌ها به قوی‌ترین ورزشکار معلول دنیا خواهد بود که تلاش می‌کند یک رکورد جهانی دیگر در رقابت‌های نور سلطان قزاقستان در سال ۲۰۱۹ به ثبت برساند.

بنا به این گزارش وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع رقابت‌های جهانی پاراوزنه برداری، در یادداشتی به پیش بینی ۱۰ ستاره برتر این مسابقات پرداخت و سیامند رحمان، ملی پوش کشورمان را در این لیست قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان اواخر تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

این قهرمان معلول مهر سال گذشته این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.
«رحمان» برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
قوی‌ترین مرد معلول جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح دید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند.

۷۱۵۶/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن سیامند رحمان آذربایجان غربی قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو ایران شکست

تیم ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی با امتیاز 2017 در رده هشتم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران در بخش تیمی 2008 بود که در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 9 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست