Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، با تاکید بر اینکه مردم باید این ساعت پیک بحرانی را درک کنند گفت: ۴۰ درصد از مصرف برق ساعات پیک بحرانی ناشی از سیستم‌های سرمایش و کولر است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، افشین روشن میلانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به خصوصیات صنعت برق، اظهار داشت: در این صنعت امکان ذخیره‌سازی بزرگی نداریم و تولید و مصرف همزمان رخ می‌دهد که این امر، ضرورت کنترل اوج مصرف را گوشزد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صنعت برق شامل 4 جزء است که تولید، انتقال، توزیع و مشترکان با یکدیگر یک زنجیره را تشکیل می‌دهد افزود: هرکدام از این اجزا لنگ شود، این زنجیره به هم می‌خورد لذا باید این معادله همیشه پایدار باشند و برای حفظ پایداری نیازمند همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، با یادآوری اینکه متوسط منحنی بار در کشور، 400 الی 500 ساعت درسال به پیک بحرانی می‌رسد گفت: باید نزدیک به 3 تا 4 برابر هزینه دریافتی از مردم در ایام بحرانی هزینه کنیم تا برق به مردم برسد لذا باید این پیک بحرانی مدیریت شود، که در این راستا 11 برنامه تشویقی برای صنعت، ادارات، کشاورزی، خدمات و خانگی تدوین شده است.

میلانی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به سمت خاموشی نرویم، باید زمان مصرف کنترل و پیک بحرانی برای مردم تعریف شود ابراز داشت: در ماه‌های تیر و مرداد از ساعت 12 ظهر تا 5 عصر ساعات پیک بحرانی است و باید دست در دست هم، این زمان را مدیریت کنیم تا خاموشی رخ ندهد و یا به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان مصرف برق باعث می‌شود که تجهیزات با حداکثر ظرفیت خود کار کنند که این امر باعث تخریب تجهیزات صنعت برق و افزایش خاموشی تا جایگزینی تجهیزات جدید می‌شود خاطر نشان کرد: اگر میزان مصرف بالا برود، تولید هم به بحران برخورد می‌کند، چراکه اگر مصرف از تولید بالا برود، مجبوریم بخشی از مصرف را حذف کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، با تاکید بر اینکه مردم باید این ساعت پیک بحرانی را درک کنند تصریح کرد: 40 درصد از مصرف برق ساعات پیک بحرانی ناشی از سیستم‌های سرمایش و کولر است، لذا باید دمای سرمایش در 24 درجه به عنوان دمای آسایش تنظیم کنیم، یا زمان اتوکشی و مصرف لوازم پرمصرف را از این ساعات پیک به ساعات کم بار منتقل کنیم که این اقدامات می‌تواند به مدیریت پیک بحرانی منجر شده و خاموشی به حداقل برسد.

قم جور تهرانی‌ها را در اعمال خاموشی برق می‌پردازدتمدید معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا؛ ادامه واردات برق و گاز از ایرانکاهش 14 درصدی مصرف برق ادارات شهرکرد در یک روز تعطیل; قطعی احتمالی برق  در تابستانپیش‌بینی 294 مگاواتی مصرف برق خراسان جنوبی در پیک تابستانکهگیلویه و بویراحمد| وسایل برقی در «بی تدبیری» مسئولان می‌سوزداصفهان| اسراف ادارات در مصرف برق؛ پلیس انرژی به میدان می‌آید؟

وی با بیان اینکه علاوه بر سایر ایام سال برای مدیریت و فرهنگ مصرف، در دو ماه از سال و 500 ساعت از سال، نیازمند همراهی تنگاتنگ مشترکین هستیم اظهار داشت: مشترکین صنعتی هم وعده داده‌اند 300 مگاوات مصرف پیک خود را کاهش دهند و برای این اقدامشان تشویقی خواهیم داد.

میلانی میزان توسعه صنعت برق را سالانه 4 درصد و میزان رشد مصرف را سالانه 7 درصد عنوان کرد و گفت: برای عبور از تابستان، 300 مگاوات از کشورهای همسایه با قیمت بالا برق وارد می‌کنیم و یارانه زیادی به مشترکین ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در خاموشی سال قبل اعتراضاتی بود که چرا در فلان استان‌ها خاموشی کمتری دارند، اظهار داشت: برای امسال برای هر استان حداکثر مصرف تعیین شده که اگر این پیک بار رعایت شود، این استان خاموشی نخواهد داشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان، میزان مشترکین برق در منطقه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را 10 درصد تعداد مشترکین کل کشور عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد مشترک، 6.5 درصد برق را در این سه استان مصرف می‌کنند.

میلانی در مورد نیروگاه‌های مقیاس کوچک هم گفت: حدود 79 مگاوات و 15 فقره نیروگاه مقیاس کوچک در این سه استان داریم که یک نیروگاه بادی هم با 35 مگاوات در آغکند وارد مدار خواهد شد. در مجموع 4 درصد مصرف سه استان را این نیروگاه‌های مقیاس کوچک تأمین کرده‌اند و تا پایان سال 70 مگاوات دیگر وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 1300 مگاوات، میزان مصرف برق آذربایجان شرقی و 3500 مگاوات میزان مصرف برق در منطقه آذربایجان و سه استان است، خاطر نشان کرد: 4000 مگاوات توان تولید داریم و 300 مگاوات هم واردات داریم اما نمی‌توان برق تولیدی تبریز را فقط در تبریز مصرف کرد، چراکه این برق و برق نیروگاه هسته‌ای بوشهر و... هم در شبکه سراسری توزیع می‌شود. اما تلاش می‌کنیم تراز تولید و مصرف را برابر کنیم تا در مجموع کل کشور، خاموشی و مصرف را به حداقل برسانیم.

این مقام ارشد صنعت برق شمالغرب کشور با اشاره به اینکه شرکت برق آذربایجان درگاه واردات انرژی است، افزود: 14 برابر صادرات برق، واردات از این منطقه داریم که صادرات بسیار محدود است ولی از ارمنستان نزدیک به 300 مگاوات واردات داریم.

میلانی در پاسخ به تسنیم در مورد سرنوشت تونل انرژی تبریز، گفت: مصرف برق مناطق مرکزی شهر تبریز دو برابر سال گذشته شده و این در حالی است که توسعه‌ای بزرگ در این منطقه رخ نداده است، برای پاسخ به این نیاز بازار و مرکز تبریز، باید خطوط انتقال فشار قوی را احداث کنیم که این برق باید با دکل منتقل شود که این مطلقاً امکان پذیر نیست، انتقال کابل از زیر خاک برای 230 کیلوولت هم از لحاظ ایمنی ممکن نیست لذا برای این کار یک معبر از عینالی تا خیابان خاقانی طراحی شده که به صورت تونل زیرزمینی منتقل کنیم. این طرح هم اکنون 60 درصد آماده شده و 40 درصد هم با پیمانکار در حال تعدیل قیمت با توجه به افزایش نرخ هستیم. پروژه بسیار عظیمی است که اثرات آن روی زمین دیده نمی‌شود و در آینده برکات آن را خواهیم دید.

وی در پاسخ به سؤال دیگری از تسنیم، آخرین وضعیت نیروگاه‌های جدید را هم یادآور شد و ابراز داشت: نیروگاه هریس با 350 مگاوات تا آخر تیرماه وارد مدار می‌شود و این به معنی افتتاح نیست. نیروگاه بناب نیز توسعه می‌یابد. نیروگاه جلفا هم در دست بخش خصوصی در حال احداث است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان، با اشاره به اینکه اختلاف پیش‌بینی شده بین مصرف و تولید برق در کشور نزدیک به 12000 مگاوات است، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، 4000 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می‌شود، 4000 مگاوات هم به واسطه وضعیت خوب بارندگی‌ها توسط نیروگاه برق آبی تولید می‌شود و باید 4000 مگاوات هم مردم صرفه جویی کنند.

میلانی همچنین در پایان، قیمت تمام شده هر کیلو وات برق را 120 تومان بدون هزینه سوخت عنوان کرد و گفت: متوسط قیمت برقی که به مصرف کننده عرضه می‌شود، نزدیک به 70 تومان است و بیش از 50 تومان هم یارانه در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. مثال عینی هر کیلو وات هم، 10 ساعت کارکرد یک لامپ 100 وات است.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر