Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله و‌ خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ذخیره سازی 15هزار و 751 تن گندم مازاد بر مصرف کشاوزارن در سال زراعی جدید و تداوم این روند در شهرهای شمال استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی گنجعلی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، گفت: از زمان آغاز برداشت محصول گندم از مزارع استان تاکنون 15 هزار و 751 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از طریق 6 مرکز خرید فعال خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عمده گندم خریداری شده از کشاورزان شهرهای پیشین و ایرانشهر و دلگان بوده و اولویت با کشاورزانی است که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده اند.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان شمال استان اذعان داشت: به تازگی، کار خرید گندم در منطقه سیستان نیز آغاز شده و در همین مدت کوتاه، حدود 10 تن گندم از کشاورزان زابلی از طریق یک مرکز خرید خریداری شده است.

وی یادآور شد: قیمت خرید هر کیلوگرم از این محصول در سال زراعی جاری هزار و 700 تومان است و ارزش کلی گندم های خریداری شده تا کنون قریب به 26 میلیارد و 810 میلیون تومان بوده است.

گنجعلی خاطرنشان کرد: مطالبات گندم کاران حداکثر تا 48 ساعت از طریق بانک کشاورزی به حساب شخصی کشاورزان واریز می شود.

وی افزود: خرید گندم بازه زمانی خاصی نداشته و مادامی که کشاورزان نسبت به برداشت و فروش آن اقدام کنند تداوم خواهد داشت.

شایان ذکر است، طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت، 100 هزار تن گندم از کشاوزران خرید و در سیلوهای استان ذخیره شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، عبدالرضا سیداحمدی گفت: برداشت گندم که مهمترین محصول کشاورزی کشور است از ۲۰ فروردین آغاز شده و ۱۰۵ مرکز خرید این محصول را برعهده دارند.
تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران خریداری شده و امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص برداشت کلزا نیز گفت: برداشت کلزا نیز از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت و در حال حمل به کارخانجات است.
 وی با بیان اینکه امسال بخش خصوصی توانسته بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان