Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان کشورمان با بهره‌گیری از فناوری پلاسما، موفق به ساخت دستگاهی شدند که ضمن امحای زباله تا ظرفیت پنج تن، گازهای خطرناک آن را توسط فیلتری جداسازی می‌کند. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمودقرآن نویس، مجری طرح امحای زباله‌های بیمارستانی به روش پلاسما درباره اجرایی شدن این طرح اظهار کرد:امحای زباله‌های بیمارستانی برای نخستین بار در کشور و در قالب یک طرح ملی فناوری با به‌کارگیری فناوری پلاسما امکان‌پذیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مشکلات زیادی که در حوزه زباله‌های بیمارستانی و شهری در کشور وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که باید این مشکل را از طریق فناوری "های تک" حل کنیم؛ در حال حاضردر بیمارستانها برای امحای زباله از اتوکلاوها استفاده می‌شود که دمای حرارت این اتوکلاوها 130 درجه بوده و بیشتر باکتریها در این دما از بین نمی روند و مشکلات زیست محیطی زیادی را به وجود می‌آورند.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد با اشاره به این موضوع که هیچ کشوری حاضر نشد این فناوری "های تک " را به ما عرضه کند، خاطرنشان کرد:با توجه به اهمیت امحای زباله بیمارستانی برآن شدیم تا با حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (مرکز طرح های کلان ملی فناوری)، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما و با همکاری برخی از شرکتهای داخلی ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز این طرح را انجام و در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

وی درباره مهم‌ترین مزیت این فناوری گفت: این فناوری به وسیله مشعلهای پلاسمایی که دمای آن در داخل راکتور به 1700 می‌رسد، تمام زباله‌ها را امحا می‌کند و گازهای خطرناک توسط فیلتری جداسازی می‌شود و با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام شده درمحیط زیست، خروجی این دستگاه گازهای بی‌خطر است.

ساخت وسایل تزیینی از پسماندهای زباله

قرآن‌نویس خاطر‌نشان کرد: باقی‌مانده زباله‌ها بعد از امحا، جسم جامدی است که در ته راکتور قرار گرفته و می‌توان از این پسماندها در استحکام ساختمانها یا ساخت وسایل تزیینی استفاده کرد.

مجری طرح امحای زباله‌های بیمارستانی تصریح کرد: در این روش، نیازی به جداسازی زباله‌ها نیست و تمامی زباله‌ها با هم وارد دستگاه شده و امحا می‌شوند، در صورتی که در زباله‌سوزهای معمولی جداسازی شیشه، فلز و پلاستیک، قبل از وارد شدن به راکتور جدا شده و بقیه مواد وارد راکتور می‌شود؛ به همین دلیل بیشتر آلودگی باکتریها از بین نمی‌روند و این مشکل بزرگی است که آب‌های زیرزمینی را آلوده کرده یا به‌صورت شیرابه در روی زمین جاری می‌شود.

وی ادامه داد: فناوری پلاسما با توجه به پیچیده بودن قطعات آن، می‌تواند در آینده توسعه پیدا کرده و ظرفیتی 1 تا 5 تنی که در حال حاضربرای امحای زباله‌های بیمارستانی در نظرگرفته شده را افزایش داده‌ و بیمارستانهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر این فناوری در بیمارستان فرهیختگان به کار گرفته شده است،گفت: در صورت تقاضای شهرداری و بیمارستانهای دیگر امکان افزایش ظرفیت امحای زباله‌ها وجود دارد همچنین به کارگیری این فناوری برای ظرفیتهای 50 تن به بالا این امکان را فراهم می‌کند که انرژی حاصل از خروجی این راکتورها را تبدیل به برق کرده و حتی قابل فروش به توانیر باشد.

قرآن‌نویس ضمن تاکید بر این موضوع که اهمیت این فناوری مربوط به مشعل ساخت داخل است، اضافه کرد:این مشعل که در کشور تولید شده، حدود 100 ساعت به صورت پیوسته آزمایش شده و به عنوان یک مشعل تولیدی بومی در کشور برای امحای زباله‌های بیمارستانی مطرح است.

وی خاطر نشان کرد:در آینده می‌توانیم برای اجرای این طرح و فروش این فناوری با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کرده و برای این کشورها نیز به درخواست ظرفیت شان طراحی و تولید داشته باشیم.

ساخت کیت‌ تشخیص آتروفی عضلانی نخاعی توسط متخصصان ایرانیساخت ربات هوشمند خانگی توسط محققان کشورانتهای پیام/ R1529/P/S2,23,24,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد معاونت علمی ریاست جمهوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد معاونت علمی ریاست جمهوری دانشگاه آزاد معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب

تخت معاینه تاشو یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها برای تهیه آن اقدام می‌کنند. این تخت به دلیل قابلیت و کاربردی که دارد باعث شده است که محبوبیت زیادی پیدا کند.

در ادامه بیشتر درباره تخت معاینه زنانه تاشو و قابلیت‌ها آن توضیح خواهیم داد.

تخت معاینه تاشو

تخت معاینه تاشو را می‌توانید به صورت تک و عمده از فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی خریداری کنید. انواع و مدل‌های مختلفی دارد که شما بسته به محیط اطراف و نیازی که دارید، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

انواع تخت معاینه تاشو (پزشکی، ماساژ، دامپزشکی)

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، تخت معاینه تاشو مدل‌های مختلف و کاربردهای متفاوتی دارد. برای مثال ممکن است فردی در زمینه پزشکی و فردی دیگر در زمینه ماساژ از آن استفاده کند. با توجه به نیازی که دارید مدل خود را از فروشگاه طبجا انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترینم زمان ممکن برای شما ارسال شود. همچنین برای راهنمایی بیشتر مقاله انواع تخت معاینه تاشو در وب سایت

https://abiesalamat.com/product/%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-3030/ به معرفی انواع تخت معاینه تاشور پرداخته است.

جنس و متریال تخت معاینه تاشو (چرم، فلز، پلاستیک)

هر کدام از تخت‌های تاشو از مواد و متریال‌های مختلفی مثل چرم، فلز و پلاستیک ساخته شده‌اند. با توجه به جنسی که دارند از قیمت و دوام متفاوتی هم برخوردار هستند. معمولا برای ماساژ درمانی از جنس چرم استفاده می‎شود.

برندهای مختلف تخت معاینه تاشو

برندهای مختلفی در حال حاضر وجود دارند که به تولید و عرضه انواع تخت معاینه تاشو پرداخته‌اند. برخی به دنبال خرید از برندهای خارجی هستند و برخی دیگر قصد دارند از تولیدات داخلی حمایت کنند و خرید از تولیدات داخلی را ترجیح می‌دهند.

برخی از بهترین برندهایی که در حال حاضر به تولید انواع تخت معاینه تاشو می‎پردازند، عبارت است از:

تخت بیمارستانی پیاوار تخت بیمارستانی هیل رام (HILL-ROM) تخت بیمارستانی صحرایی تخت های بیمارستانی سینا حمد آریا تخت بیمارستانی بهیار تخت بیمارستانی پارمدیک تخت های بیمارستانی رازان پرداز تهران تخت های بیمارستانی Famed zywiec

وب سایت های سازندگان تخت معاینه تاشو

برخی از شرکت‌ها و برندهایی که به تولید تخت معاینه تاشو می‌پردازند، عبارت است از:

شرکت تجهیز سلامت:

https://abiesalamat.com/product/%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-3030/

شرکت ایران طب:

https://irantebshop.ir/

شرکت آراد تجهیز:

https://salamatortho.com/product/%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88/

ویژگی های تخت معاینه تاشو (قابل تنظیم ارتفاع، پشتی قابل تنظیم، چرخ دار)

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، تخت معاینه تاشو به دلیل قابلیت‌ها و کاربردی که دارد توانسته است محبوبیت چشم گیری در میان دیگر تخت‌ها پیدا کند. برای مثال این تخت قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد؛ همچنین پشتی آن قابل تنظیم است و راحتی بیمار را بیشتر می‌کند. از طرف دیگر چرخ دار بودن آن امکان حمل و نقل راحت آن را برای شما فراهم می‌کند.

کاربردهای تخت معاینه تاشو (معاینه پزشکی، ماساژ، فیزیوتراپی)

درباره قابلیت‌های این تخت صحبت کردیم. زمان آن رسیده که به کاربرد آن نیز بپردازیم. تخت معاینه تاشو نه تنها در بیمارستان‌ها بلکه در محیط‌های مختلف دیگری مثل ماساژ درمانی، فیزیوتراپی، دامپزشکی و … نیز کاربردی است

قیمت تخت معاینه تاشو

قیمت تخت معاینه تاشو با توجه به نوع جنس، متریال مورد استفاده، قابلیت‌های به کار رفته در آن و … می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد. همچنین این که تخت معاینه تاشو را از کدام فروشگاه و از کدام برند تهیه می‌کنید نیز بر قیمت تخت تاثیر می‎گذارد. معمولا برندهای خارجی قیمت بیشتری دارند.

مزایای تخت معاینه تاشو

تخت معاینه تاشو از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به معرفی همه آن‌ها می‌پردازیم. اگر علاقه مند هستید که از مزایای بیشتر تخت معاینه تاشو مطلع شوید، مقاله فواید استفاده از تخت معاینه تاشو که در وب سایت https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1339112-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF را مطالعه کنید. برخی از این مزایا عبارت است از:

صرفه جویی در فضا حمل و نقل آسان ذخیره سازی آسان تنظیم آسان چند منظوره صرفه جویی در فضا

تخت معاینه تاشو به دلیل این که به راحتی قابل کوچک شدن است به شما در استفاده بهینه از محیط به خصوص محیط‌های کوچک کمک می‌کند.

حمل و نقل آسان

به دلیل چرخ دار بودن حمل نقل آن بسیار آسان است. هر کجا که بخواهید با کمی فشار دادن یا هل دادن قابل جابه‌جایی است.

ذخیره سازی آسان

منظور از ذخیره سازی آسان این است که به راحتی م‌توانید آن را در هر کجا که بخواهید جا دهید بدون این که نیاز باشد به دنبال مکان مناسب برای آن باشید.

تنظیم آسان

قابلیت تنظیم ارتفاع و پشتی آن به افرادی که روی تخت قرار می‌گیرند، راحتی بیشتری می‌دهد. شما با تنظیم ارتفاع حتی می‌توانید موقع بالا رفتن و پایین آمدن اذیت نشوید.

چند منظوره

همانطور که اشاره کردیم، تخت معاینه تاشو در شغل‌های مختلف مثل پزشکی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، ماساژ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به کدام یک نیاز بیشتری دارید؟

معایب تخت معاینه تاشو

این تخت در کنار مزایای بیشماری که دارد، معایبی هم دارد که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم. معایب تخت معاینه تاشو عبارت است از:

ممکن است به اندازه تخت معاینه ثابت محکم نباشد ممکن است مونتاژ و جداسازی آن دشوارتر باشد ممکن است به اندازه تخت معاینه ثابت راحت نباشد نکات خرید تخت معاینه تاشو

در زمان خرید تخت معاینه تاشو باید به یک سری از نکات توجه کافی داشته باشید تا بهترین خرید خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید مقاله راهنمای خرید تخت معاینه تاشو که به آدرس وب سایت

https://abiesalamat.com/product/%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-3030/ است را مطالعه کنید.

نوع تخت معاینه تاشو مورد نیاز خود را تعیین کنید (پزشکی، ماساژ، دامپزشکی). جنس و متریال تخت معاینه تاشو را انتخاب کنید (چرم، فلز، پلاستیک). به برند و اعتبار تخت معاینه تاشو توجه کنید. به ویژگی‌های تخت معاینه تاشو (قابل تنظیم ارتفاع، پشتی قابل تنظیم، چرخ دار) توجه کنید. قیمت تخت معاینه تاشو را با بودجه خود مقایسه کنید.

سخن نهایی

انجمن متخصصان پزشکی ایران به آدرس وب سایت http://www.dakheli.org/ به برخی از نکات و مطالب پرداخته است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. تخت معاینه تاشو مزایا و معایب آن، انواع آن و نکاتی که در زمان خرید باید به آن توجه کافی داشته باشید را ما برای شما به صورت دقیق و کامل شرح دادیم. برای خرید تک و عمده آن به فروشگاه یا وب سایت طبجا هم سری بزیند.

کد خبر 747523

دیگر خبرها

  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز