Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید علی اصغر دستغیب یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که به میزبانی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد با اشاره به فلسفه اختصاص یک دهه به عنوان دهه کرامت، افزود: الگوهای کرامت انسانی که می‌توانند شاخص ارزشمند و والایی برای رسیدن به مقام کرامت انسانی باشند همین بزرگوارانی هستند که در رأس آنها امام علی بن موسی رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت عبدالعطیم حسنی (س) قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اینها جهره هایی هستند که راه نیل به کرامت را به ما می‌آموزند، مسیر هدایت و استقامت را برای ما روشن کردند.
نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: پایه و اساس فرهنگ دینی ما همین بحث کرامت است و همه باید دست در دست هم دهیم و هرچه بیشتر از دهه پیش رو بهترین استفاده را کنیم.
آیت الله دستغیب با بیان اینکه یکی از آثار دهه کرامت اتحاد و انسجام، تبادل افکار و همکاری و هماهنگی است تا جامعه به بهترین وجه از فضاهای معنوی بهره ببرد، اظهارکرد: امیدواریم مسئولیتی که به عهده هر یک از ما قرار دارد به خوبی انجام شود تا نتایج درخشانی به دنبال داشته باشد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌ها در مسیر اتحاد، انسجام و همکاری تولیت‌های بقاع متبرکه و امامزادگان یادآور شد: شاهد برگزاری چند اجلاس بسیار مهم در این رابطه بوده‌ایم که اولین آن در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) و دومین آن در کربلای معلی و سومین آن در کاظمین برگزار شد.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس نیز در این نشست جزئیات برنامه‌های شاخص این دهه در استان را اعلام کرد.
حجت الاسلام حسین امیدی افزود: هشت کمیته در زمینه‌های مختلف با حضور ۳۴ دستگاه اجرایی استان در ارتباط با بزرگداشت دهه کرامت فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: این کمیته‌ها شامل کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته اصناف، کمیته هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی، کمیته کودک و نوجوان، کمیته بانوان و خانواده، کمیته فضاسازی و تزئینات شهری و کمیته خدمات اجتماعی است.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس گفت: از جمله برنامه‌های شاخص کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی برگزاری جشنواره مطبوعاتی با موضوع دهه کرامت است.
امیدی یادآور شد: از برنامه‌های شاخص کمیته اصناف نیز کار اطلاع رسانی و مشارکت در تمام برنامه‌های دهه کرامت و اهدای ۶۰۰ شاخه گل توسط اتاق اصناف به حرم مطهر است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص کمیته تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز برگزاری مراسم‌های ویژه از جمله تبیین ابعاد شخصیتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است.
دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس گفت: از برنامه‌های شاخص کمیته بانوان و خانواده نیز می‌توان به برنامه ریزی و هماهنگی پیاده روی دختران احمدی اشاره کرد.
امیدی افزود: کمیته فضاسازی و تزئینات شهری نیز با مسئولیت شهرداری شیراز کار فضاسازی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و معابر و میادین را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: کمیته خدمات اجتماعی نیز برگزاری جشن در مراکز کم برخوردار و ارائه خدمات اجتماعی به مردم را انجام می‌دهد.
۹۲۵۴/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی عصرپنجشنبه در ستاد دهه کرامت بیان داشت: همه برنامه‌های که هر سال در دهه کرامت اجرا می‌شوند مقدمه‌ای برای کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه کرامت که بزرگواری است در مقابل دنائت که پستی است، قرار دارد و نامگذاری هفته‌ای به نام دهه کرامت، حالت سمبولیک دارد، افزود: برگزاری همه برنامه‌ها در دهه کرامت برای این است که تابلوی کرامت نوع بشر پر رنگ تر شود.

به گفته وی خداوند کرامت را در وجود بشر قرار داده است و باید تلاش کنیم تا این بزرگواری را در خود حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دنیا از جمله نعمت‌های الهی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دهه کرامت از موضوع‌های فرهنگی است، تصریح کرد: پست ترین انسان‌ها کسی است که برای پرستش مال، شهرت و…اقدام کرده است و تا این فرهنگ در جامعه اصلاح نشود، اصلاح بشر امکان پذیر نیست.

وی متذکر شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب این برنامه‌ها بفهمد که کرامت برای انسان است.

وی تاکید کرد: برگزاری صرف برنامه‌های در دهه کرامت شایسته این دهه نیست، بلکه ارزش آن زمانی است که از این طریق مفاهیم و فرهنگ به مردم منتقل شود.

کد خبر 6082110

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت