Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین همایش ملّی «متن پژوهی ادبی نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان» فردا ۲۷ خردادماه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،هفتمین همایش ملّی «متن پژوهی ادبی نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان» در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محمدرضا حاج آقا بابایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و دبیر علمی این همایش گفت: این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.   وی با اشاره به اهمیت توجه به ادبیات کودک و نوجوان و اهداف این همایش گفت: مطالعه درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان یکی از حوزه‌های نوپای مطالعات ادبی در ایران است و متأسفانه نسبت به دیگر حوزه‌های ادبی پژوهش‌های علمی و دانشگاهی اندکی در این زمینه صورت گرفته است. در سال‌های اخیر با توجه به تأسیس رشته‌ی ادبیات کودک و نوجوان در پاره‌ای از دانشگاه‌های کشور و روند رو به رشد تولید آثار فاخر ادبی در این حوزه و همچنین افزایش تعداد نویسندگان و شاعرانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ادبیات کودک و نوجوان با اقبال بیشتری از سوی پژوهشگران روبه‌رو شده است و آثار تحقیقی گوناگونی در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقالات علمی پدید آمده است.

دبیر علمی این همایش با اشاره به روند شکل‌گیری هفتمین همایش ملی متن پژوهی ادبی با موضوع متون ادبی افزود: با توجه به پیشنهاد گروهی از استادان و پژوهشگران محترم، هسته‌ی مطالعات ادبی و متن پژوهی تصمیم گرفته است تا هفتمین همایش متن پژوهی ادبی را تحت عنوان نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان برگزار نماید.   وی اضافه کرد: امید است برگزاری این همایش بتواند درروند رو به رشد مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان تأثیر مثبت داشته باشد و پژوهشگران این حوزه بتوانند از فعالیت‌های پژوهشی استادان و دانشجویان سراسر کشور آگاهی یابند.
لازم به ذکر است، این همایش ۲۷ خردادماه از ساعت ۱۵ در محل سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حوریه محمدی با اعلام این خبر افزود: بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی، هفدهمین جشنواره شهید مطهری و ششمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به همکاری دانشگاه های کلان منطقه یک در این رویداد گفت: این جشنواره با شعار «آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه» و با محوریت پاسخگویی اجتماعی و کاربردی کردن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی، شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری و همچنین تقدیر از افرادی که برای ارتقای کمی و کیفی آموزش در دانشگاه ها تلاش می کنند، برشمرد و اضافه کرد: امسال از پژوهشگران برتر دانشجویی، مقالات برگزیده و پایان نامه های آموزش پزشکی برگزیده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جانبی تقدیر خواهد شد.

محمدی، به اهمیت پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد و آن را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: توسعه و بازنگری در کوریکلوم های آموزشی بر اساس نیاز جامعه، کیفیت آموزش بالینی، آموزش دانشجو محور، اخلاق حرفه ای و استفاده از فناوری های نوین آموزشی از جمله محورهای این همایش خواند که موجب افزایش کیفیت آموزش می شوند تا فراگیران بتوانند مهارت های لازم را برای ارائه خدمت به کشور به دست بیاورند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی تر دانشگاه ها در این رویداد تاکید کرد و یادآور شد: حضور جدی تر دانشگاه ها می تواند به رونق جشنواره بیافزاید. این همایش همچنین از امتیاز آموزش مداوم برخوردار بوده و محتوای برنامه ها به گونه ای تنظیم شده که برای اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی و تمامی دانشجویان علوم پزشکی در تمامی مقاطع قابل استفاده خواهد بود. همچنین بخش دانشجویی این جشنواره به صورت موازی در کنار رویداد اصلی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085286

دیگر خبرها

  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود