Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: افزایش پدیده طلاق سبب افزایش مراجعه به کمیته امداد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اکبر میرشکار» در نشست خبری که امروز (یکشنبه 26 خرداد) در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح عملکرد کمیته در سال جاری پرداخت و گفت: عملکرد کمیته امداد قم در ماه مبارک رمضان نسبت به سایر استان ها بسیار پررنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ما همیشه در صحنه حاضر بوده و از مسئولان جلوتر هستند. مردم استان قم از هر لحاظ پیشگام هستند و این مساله درباره انفاق نمایان است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: این مساله نشان می دهد که میزان رضایتمندی مردم از کمیته امداد و اعتماد آنان روز به روز در حال افزایش بوده و افزایش درآمدهای مردمی نیز موید این مساله است.


وی با اشاره به افزایش 64 درصدی درآمد کمیته امداد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تصریح کرد: دفاتر مراجع تقلید نیز از عملکرد رضایت دارند و امدادگران استان همه تلاش خود را برای افزایش اعتماد انجام می دهند. خیلی از خانواده هایی که در گذشته نیازمند نبودند به دلیل اوضاع اقتصادی کنونی به کمیته امداد مراجعه می کنند.


میرشکار خط قرمز مراجعات را تحقیق و بررسی استحقاق خانواده ها توصیف کرد و اظهار داشت:  بیش از 12 هزار مراجعه کننده در سال جاری داشتیم و بررسی و تأیید استحقاق و اولویت بندی را در پیش گرفته ایم. شاخص اصلی در خدمت رسانی به خانواده ها اینست که درآمدی نداشته باشند. قرار نیست همه از دفتر کمیته امداد با رضایت خارج شوند چرا که نباید هر کسی که مراجعه کند باید خدمت دریافت کند بلکه اولویت بندی وجود دارد.


وی خواستار یاری رسانه ها به کمیته امداد شد و ادامه داد: کمیته امداد دارای روابط عمومی است و بودجه ای برای تبلیغات دارد. ما نمی توانیم تبلیغات خود را به صورت رایگان انجام دهیم بلکه نیاز است مبلغی را در این زمینه صرف کنیم اما ذکر این نکته ضروری است که یک ریال از محل اعتبارات کمک های مردمی در بحث تبلیغات و رسانه تبلیغ نشده و نخواهد شد.


مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان ساخت: کمک های مردمی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 65 درصد افزایش یافته و بیش از 6 میلیارد کمک صورت گرفته است. 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز به مناطق سیل زده کمک شده و در فطریه نیز افزایش 35 درصدی داشته ایم.


وی افزود: کمک های مالی در سال گذشته 7 میلیارد و 600 میلیون تومان بود ولی امسال بیش از 14 میلیارد و 800 میلیون جمع آوری شد. در این مدت همچنین 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب صندوق صدقه جمع آوری شد. 16 هزار و 548 حامی فعال و 1852 یتیم و 2812 فرزند محسنین داریم.


میرشکار درباره کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان 1699 حامی جذب شد، 2093 یتیم و محسنین دارای حامی شدند، یک میلیارد و 300 میلیون کمک مردمی داشتیم. مردم در شب 21 ماه رمضان 550 میلیون تومان اهدا کردند. 487 میلیون تومان فطریه و کفاره در عید فطر جمع آوری شد، پول فطریه همان روز به حساب نیازمندان واریز شد. جمع کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان نزدیک به 3 میلیارد تومان بوده است.


وی با اشاره به پرداخت مبلغ 350 هزار تومان به حساب ایتام گفت: سرانه محسنین نیز از 75 هزار تومان به بالای 105 هزار تومان رسیده است. در بخش اطعام در ماه رمضان 17 هزار و 452 بسته معیشتی توزیع شد که در کشور بی نظیر به شمار می آید. 16 هزار و 500 بن کارت برای نیازمندان در ماه رمضان توزیع کردیم. برخی خانواده های پرجمعیت تا 3 بسته دریافت کردند. بیش از 500 بسته توسط دفتر رهبری توزیع شد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از کمک 3 میلیارد و 360 میلیون تومانی به سیل زدگان خبر داد و تأکید کرد که اعتبارات دولتی امسال به کمیته امداد 16 میلیارد تومان است ولی امیدواریم به وسیله کمک های مردمی بیش از 60 میلیارد تومان درآمد بدست آوریم.


میرشکار با اشاره به ثبت بیش از 12 هزار درخواست در دو ماه گذشته بیان داشت:  650 میلیون تومان در اختیار کسانی قرار گرفت که مددجو نبودند اما به کمک مالی نیاز داشتند. از ابتدای سال تاکنون 201 خانوار از مددجویان ودیعه دریافت کردند تا مشکل مسکن آنان حل شود.


وی از پرداخت 730 میلیون برای اجاره مسکن مددجویان خبر داد و گفت: تعمیر 107 واحد مسکن با 730 میلیون تومان، هزینه یک میلیارد و 850 تومان برای درمان 24 هزار مددجو، اختصاص ماهانه 100 هزار تومان به 1200 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه که 60 درصدد آنان عضو کمیته امداد نیستند، 116 کمک هزینه ازدواج، افزایش وام از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان و همچنین ورود 1415 تن از مددجویان به فضای اشتغال از اقدامات کمیته امداد است.


مدیرکل کمیته امداد از اجرای 3 طرح نظیر پرورش پرندگان زینتی و پرورش ماهی در روستاهای قم با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز 7 طرح را در پیش گرفته ایم تا ان شاء الله فضای اشتغال را گسترش دهیم.


وی نسبت به افزایش پدیده طلاق ابراز نگرانی کرد و گفت: معضل طلاق هزینه های بزرگی برای استان و کشور به بار آورده است که اعتیاد از مهمترین دلایل آن است. عمده مراجعات به کمیته امداد را افراد مطلقه تشکیل می دهند.


میرشکار درباره شایعات هزینه سنگین کمیته امداد برای برنامه تلویزیونی «باز باران» ویژه ماه مبارک رمضان در شبکه استانی قم اظهار داشت: پرداخت روزانه 10 میلیون تومان به مجری این برنامه کذب محض بوده و هرگز چنین پرداختی صورت نگرفته است. صداوسیمای قم همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد دارد و تقریبا 15 درصد مبلغ اصلی را از ما دریافت می کند.


وی در بخش پایانی سخنان خود درباره ساماندهی متکدیان خیابانی گفت: کارگروه اجتماعی استان متشکل از بهزیستی و شهرداری و کمیته امداد و چند نهاد دیگر تشکیل شده است و مساله متکدیان را بررسی می کنند. همچنین شماره 134 برای جمع آوری متکدیان اعلام شده و اگر واقعا متکدی نیازمند باشد تحت پوشش قرار می گیرد. پس از تشکیل این کمیته شاهد کاهش متکدیان خیابانی هستیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه استان بوشهر شیراز غنی سازی اوقات فراغت اردبیل جشن های دهه کرامت قم کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه

حسین امینی نژاد رئیس کمیته امداد شیبکوه گفت: در ماه مبارک رمضان، هزاربسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شامل برنج، مرغ یا گوشت، روغن، انواع حبوبات، شکر، ماکارونی و قند بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ارزش هر بسته معیشتی را یک میلیون تومان عنوان کرده و افزود: ۱۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۶۰۰ بسته افطاری ساده نیز به ارزش ۴۲ میلیون تومان با همکاری مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و بسیج بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه گفت: ۷۰۰ کیلوگرم گوشت گرم هم به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان نیز بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • ◄ افزایش 41 درصدی پاسخگویی به تماس های مردمی با مرکز مدیریت راه های استان قم
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی