Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه با حضور در جهاد کشاورزی شهرستان و دیدار با کارکنان این اداره، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: مراغه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور و منطقه است از این رو تمامی دستگاه‌های متولی و مردم بای با تعامل و همکاری در معرفی محصولات کشاورزی شهرستان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی دقیق، بروزرسانی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان مجرب و دوری از برنامه‌های سنتی از موضوعات است که باید در حوزه کشاورزی شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رشته کوه سهند و رودخانه‌های جاری از آن یکی از موهبات الهی است که شهرستان مراغه از آن برخوردار بوده و باید قدردان آن باشیم.

شکری به گسترش علوم در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانش آموختگان و مهندسان بخش کشاوزی و برگزاری دوره‌های مختلف تخصصی و عملی برای آنها می‌تواند زمینه ساز رشد و تعالی این حوزه باشد.

وی ادامه داد: بارش باران و نزول نعمت الهی در بهترین و مناسبت ترین زمان ممکن، بارقه‌ای از امید در دل کشاورزان مراغه‌ای ایجاد و سال پرباری را نوید می‌دهد.

فرماندار مراغه افزود: برپایی نمایشگاه، جشنواره و همایش‌های کشوری و استانی نقش مهمی در معرفی این ظرفیت‌ها و رونق اقتصادی شهرستان و حتی منطقه می‌تواند داشته باشد.

شکری اضافه کرد: مراغه به عنوان قطب تولید سیب در شمالغرب کشور در تولید خشکبار منطقه نیز زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری و توسعه و ایجاد اشتغال دارد.

مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و بیش از ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می‌شود. بیش از ۲۱ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود ۳۰۰ هزار تن انواع میوه از آنها برداشت می‌شود. شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۹۸۸۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته جهاد کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد 
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • پیام فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است