Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مردانی ظهر یکشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بهره گیری از مشارکت مردم برای مبارزه با مواد مخدر در این استان ضروری است، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد نقش سازنده‌ای در مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در بخش مبارزه با مواد مخدر گام‌های بلندی بردارند.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و مردم برای مبارزه با مواد مخدر بهره گیری کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتیاد صدمان جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند، تاکید کرد: باید در زمینه ورود مواد مخدر به جامعه و جلوگیری از گرایش افراد به سمت مواد مخدر تلاش کرد.

کد خبر 4642400

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد استانداری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است این در حالی است که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی هست که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند.

به گزارش مهر، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در نشست خبری گفت: استفاده از ظرفیت خیرین، کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقدم اصل پیشگیری با اولویت آموزش و پرورش ۳ اصل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد موفق باشد و باید بخشی از کار مردمی اداره شود.

مؤمنی گفت: در ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد و دلیل آن هم حمایت آمریکا و حضورشان در این کشور بود؛ با حضور آمریکا در این کشور شاهد رشد تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان بودیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سن اعتیاد در ایران گفت: سن اعتیاد در ایران ۲۴ سال است این در حالی است که میانگین جهانی ۱۹ سال است. البته مواردی هست که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند اما ما میانگین را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان ملل ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۴۸ درصد هروئین جهان و ۲۶ درصد مورفین جهان را ایران انجام می‌دهد.

مؤمنی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۳ مرکز نگهداری و بازپروری در ایران با ۹ هزار ظرفیت راه‌اندازی شد که ۴۸ درصد ظرفیت نگهداری و درمان را شاهد بودیم، از این ۱۳ مرکز ۶ مرکز در تهران است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار میلیارد تومان در سال گذشته ضربه به بنیادهای مالی قاچاقچیان را داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما افزایش کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان است که مواد اولیه آن پیش‌سازها هست که پیش‌سازها به خودی خود ممنوعیت ندارند چون در خیلی از کارهای شیمیایی استفاده می‌شوند.

مؤمنی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آشپزخانه‌های تولید موادمخدر صنعتی در ایران افزایش داشته است، تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم و ضربه‌های سنگینی که به کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی وارد شده است باید بگویم شاهد سیر نزولی آشپزخانه‌های تولید مواد صنعتی و سیر صعودی این کارگاه‌ها در افغانستان بوده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه نهادهای پلیسی علاقه مند هستند تمام واحدهای ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد جمع شوند و خدمات در اردوگاه‌های درمان اعتیاد متمرکز شود، افزود: یکی از کمک‌های اساسی ما مراکز درمان اقامتی و سرپایی مثل dicها و mmtها هستند که ما از زحمات آنها تشکر می‌کنیم. نه در سیاست‌های ما و نه در سیاست‌های بقیه دستگاه‌ها جمع‌آوری آنها نیست.

مؤمنی درباره بیمه معتادان بی‌بضاعت گفت: این موضوع در چند سال اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته در بودجه سال قرار گرفته و جذب می‌شود. همیشه سقف پیشنهادی بودجه توسط دستگاه‌ها با محقق شدن آن فاصله‌ای دارد، اما این آمادگی وجود دارد که میزان آن برای سال‌های بعد افزایش پیدا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی