Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و سالگرد تأسیس جهاد سازندگی، افزود: با وجود اتفاقات خوبی که در بخش کشاورزی کشور و استان افتاده، اما هنوز هم بیشترین اتلاف منابع آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد و لازم است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، برخی از رویکردهای این حوزه تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش عمده نهاده‌های دامی کشور وارداتی است، اظهار داشت: تعریف راهبردهای جدید متناسب با شرایط اقتصادی در بخش کشاورزی ضروری است و امروز هم باید به سمت تولید داخلی و تأمین پایدار نهاده‌ها برویم.

پورمحمدی با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی نیازهای اساسی مردم را هدف گرفته است، یادآوری کرد: برخی از اقدامات اخیر در سامان‌دهی بازار کالاهای اساسی نشان داد که بیشتر مشکلات بازار، ساختگی و روانی است و با تدبیر به موقع می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی حمایت شود، گفت: یکی از نگرانی‌های کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات باغی و دامی، تفاوت فاحش قیمت محصولات از مبدا تولید تا عرضه در بازارهای مصرف است که باید با حذف واسطه‌ها این تفاوت را کاهش داد.

استاندار آذربایجان شرقی بر فراهم کردن جاذبه‌های فعالیت در بخش کشاورزی تاکید و اضافه کرد: استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی و ایجاد سود اقتصادی در این بخش، موجب مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان شده که این روند باید ادامه یابد.

پورمحمدی با ابراز خرسندی از رشد و توسعه بخش کشاورزی و تولید پایدار محصولات کشاورزی در استان، اظهار داشت: البته قانع به این مقدار نیستیم و برنامه‌های توسعه‌ای این بخش به ویژه اصلاح الگوهای کشت و آبیاری و تولید محصولات استراتژیک همچنان باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی، این نهاد انقلابی را حاصل درایت امام راحل و نگاه عمیق ایشان به مسائل در روزهای اول انقلاب دانست و گفت: با تحریم‌های اقتصادی اخیر، اعتقاد به نقش اثرگذار بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی دوباره زنده شده و بسیاری از صنایع وابسته به این بخش تقویت شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از سیمای کشاورزی استان، گفت: بخش کشاورزی ۲۱ درصد اشتغال، ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی، ۸۵ درصد تولید مواد اولیه صنایع غذایی و ۱۳ درصد صادرات محصولات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

اکبر فتحی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت کلزا و تولید کنجاله آن از راهبردهای اصلی بخش کشاورزی است، افزود: در سال زراعی جاری ۲۳ هزار هکتار از اراضی مستعد آذربایجان شرقی به این امر اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تولید مناسب گندم در سال زراعی ۹۷ و ذخیره‌سازی آن در سیلوهای استان، اظهار داشت: در حال حاضر از گندم تولیدی پارسال حداقل برای مصرف سه ماهه سال جاری در سیلوهای استان ذخیره‌سازی شده و خرید تضمینی در سال جاری نیز توسط شرکت غله و مراکز خرید تضمینی انجام می‌شود.

فتحی پیش بینی کرد میزان خرید و تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته بیشتر و از افزایش ۵ درصدی برخوردار باشد.

۳۰۷۷/‌۳۰۳۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه متوازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌حل مناسبی برای تزریق صحیح منابع مالی است که اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را هموار و تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تاسیس و راه‌اندازی ۲ صندوق زیتون و باغستان سنتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار دارد، ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها، زنجیره تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی تقویت شده و زمینه را برای افزایش تولید فراهم می‌سازد.

رحمانی بیان کرد: استان قزوین در این چند سال گذشته در زمینه تولید زیتون با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است و همچنین در حوزه باغستان سنتی نیز قدمت هزارساله دارد که صندوق‌های بخش کشاورزی در کنار این ظرفیت‌ها به افزایش تولید منجر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت صندوق‌های بخش کشاورزی به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک می‌کند، ادامه داد: از آنجایی که بخشی از مشارکت در این صندوق‌ها با کمک بهره برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، به نوعی مشارکت جوامع محلی و مردم را در توسعه اقتصادی همواره می‌سازد.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین، تقویت و توسعه گلخانه نودهک، صنایع تبدیلی، پایانه صادراتی و همچنین افزایش بهره وری در تولید از دیگر مزایای تقویت صندوق‌ها در بخش کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی