Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان از اعزام ۳۲۰ نفر از مادران و دختران مناطق سیل‌زده کمیته امداد استان خوزستان به مشهد مقدس خبر داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ناصر اسکندری امروز در جمع خبرنگاران از اعزام 320 نفر از مادران و دختران مناطق سیل‌زده کمیته امداد استان خوزستان به مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کمیته امداد ارتقاء باورهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مددجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه دو هزار نفر از مادران و دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با مشارکت یک میلیارد تومانی به مدت یک هفته به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، افزود: این مادران و دختران برای نخستین بار و در قالب طرح شوق زیارت به بارگاه رضوی مشرف می‌شوند.

هیچ کاروان‌ زیارت اولی بدون روحانی به مشهد اعزام نخواهد شد6000 دانشجوی زیارت اولی به مشهدمقدس مشرف می‌شوند1760 زیارت اولی استان کرمانشاه راهی مشهد مقدس می‌شوند

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه نخستین دوره اردوهای سراسری زیارتی مشهد مقدس ویژه مادران و دختران از استان خوزستان آغاز شده است برگزاری چنین اردوهایی را برای ارتقا معنویت در بین خانواده‌ها ضروری دانست و اظهار کرد: هدف از برگزاری این اردوها ارتقاء سطح معلومات و آگاهی مددجویان و آشنایی با آداب سفر و زیارت و همچنین تقویت روحیه نشاط و شادابی و ایجاد انگیزه برای داشتن امید به آینده و ادامه زندگی خانوادگی و آموزش صحیح وظایف مادر و فرزندی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خوزستان گفت: برگزاری سفرهای زیارتی با هدف افزایش بینش و آگاهی سطح اعتقادی و مذهبی و آشنایی خانواده‌های تحت حمایت با اهل‌بیت(ع) و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی تاثیر به‌سزایی در بهبود کیفیت زندگی مددجویان داشته است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزان ترین و خلوت ترین زمان سفر به مشهد برای زیارت و سیاحت

گر ترجیح می‌دهید در زمان‌های خلوت‌تر به این شهر سفر کنید، با ما همراه شوید تا در این مطلب شما را برای سفر در ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان‌های سفر به مشهد راهنمایی کنیم. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

مشهد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران، هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر دنیاست. وجود حرم امام رضا (ع) و سایر جاذبه‌های گردشگری در این شهر سبب شده است که مشهد در برخی از اوقات سال بسیار شلوغ باشد. اگر ترجیح می‌دهید در زمان‌های خلوت‌تر به این شهر سفر کنید، با ما همراه شوید تا در این مطلب شما را برای سفر در ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان‌های سفر به مشهد راهنمایی کنیم.
  چه زمانی مشهد خلوت تره؟
اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان‌های خلوت را برای سفر ترجیح می‌دهید، بهتر است در هنگام سفر به مشهد در انتخاب زمان سفر دقت کنید؛ زیرا این شهر در بسیاری از زمان‌های سال به دلیل وجود حرم مطهر و جاذبه‌های گردشگری، شلوغ است. در فصل‌های شلوغ سال نه تنها حرم مملو از زائرین است، بلکه مسافران و خودروهای زیادی در خیابان‌های اطراف، هتل‌ها و بازارهای این شهر حضور دارند و به همین دلیل ممکن است در پیدا کردن هتل هم با مشکل مواجه شوید.‌
یکی از مهم‌ترین نکات در پیدا کردن زمانی خلوت برای سفر به مشهد، توجه به فصلی است که می‌خواهید در آن سفر کنید. با بررسی خلوت‌ترین زمان‌های سال برای سفر به این شهر از دو جنبه مناسبت‌های مختلف و فصل‌های سال، حتی می‌توانید سفر ارزان‌تری داشته باشید؛ چراکه به دلیل کاهش جمعیت گردشگران در زمان‌های خلوت سال، ظرفیت بسیاری از بلیط‌های قطار، اتوبوس و هواپیما خالی است. خرید اینترنتی بلیط قطار مشهد نیز به شما کمک می‌کند که در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
  خلوت ترین زمان مشهد از نظر مناسبتی
بسیاری از افراد تمایل دارند که در مناسبت‌ها و روزهای خاص برای سفر به مشهد اقدام کنند. در مناسبت‌های مذهبی، حرم امام رضا (ع) حال و هوای معنوی بسیار خاصی پیدا می‌کند. شما می‌توانید در مراسم‌ مذهبی شرکت کرده و از حال و هوای معنوی آنجا بهره‌مند شوید. اما در این زمان‌ها گردشگران زیادی هم در شهر مشهد حضور دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی که باعث شلوغی مشهد می‌شود، اشاره شده است.
   - ماه مبارک رمضان یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سفر به مشهد است. در این ماه نماز جماعت و جلسات خواندن قرآن کریم در حرم برگزار و همچنین در صحن حرم مطهر، مراسم افطاری برپا می‌شود.
   - از دیگر زمان‌های مناسبتی شلوغ مشهد می‌توان به دهه کرامت و میلاد امام هشتم اشاره کرد. در این روز برنامه‌های مختلف شعرخوانی در مکان‌های مختلفی انجام می‌شود.
   - در ماه محرم، صفر و شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم‌های مذهبی و عزاداری در حرم مطهر برگزار می‌شود. وجود این مناسبت‌ها سبب شده است که حرم مطهر بیش از روزهای دیگر شلوغ باشد.
   - از زمان‌هایی که حرم نیز شلوغ‌تر از سایر زمان‌هاست، می‌توان به زمان اجرای مراسم نقاره‌زنی و جاروزنی اشاره کرد. مراسم نقاره‌زنی به جز ایام محرم و صفر همه روزه پیش از اذان صبح و قبل از غروب آفتاب انجام می‌شود.
بنابراین اگر می‌خواهید در زمانی خلوت به مشهد سفر کنید، بهتر است مشهد را برای سفر در زمان‌هایی به غیر از ماه‌های رمضان و روزهای خاص مذهبی انتخاب کنید؛ در این مواقع زائران کم‌تری در مشهد اقامت داشته و شهر خلوت‌تر است.
  خلوت ترین زمان مشهد از لحاظ فصلی
   - فصل پاییز: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، جمعیت مسافران مشهد هم کم‌تر می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین زمان‌های سفر به مشهد از نظر خلوت بودن شهر و کاهش هزینه‌های سفر پاییز است. با اینکه مشهد به عنوان شهری کوهستانی و سرد شناخته می‌شود، ولی در فصل پاییز هنوز سرمای هوا خیلی زیاد نیست و شما می‎توانید سفری خاطره‌انگیز به این شهر را تجربه کنید.
   - فصل زمستان: اگر هدف شما از سفر به مشهد، زیارت و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آن با پرداخت کم‌ترین هزینه است، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر خواهد بود. شاید از بازدید و تفریح در برخی از جاهای دیدنی مشهد محروم شوید، ولی نیازی نیست هزینه زیادی برای رزرو هتل یا خرید بلیط بپردازید. همچنین به دلیل سرمای هوا، جمعیت مسافران در شهر مشهد بسیار کم می‌شود و سفری راحت و به دور از شلوغی را تجربه می‌کنید.
   - فصل امتحانات: شهر مشهد در فصل بهار، آب‌وهوای دلپذیری دارد. اما برای سفر در زمان‌های خلوت فصل بهار باید ماه‌های اردیبهشت و خرداد را انتخاب کنید که اکثر خانواده‌ها به دلیل زمان شروع امتحانات فکر سفر به مشهد را ندارند. با نزدیک شدن به فصل امتحانات و شروع امتحان‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها، افراد بسیار کمی به فکر سفر هستند و این باعث می‌شود جمعیت زیادی در شهر مشهد حضور نداشته باشند.
    ارزان ترین زمان سفر به مشهد
اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید سفری ارزان به مشهد داشته باشید، با در نظر گرفتن خلوت‌ترین زمان‌های سال می‌توانید هزینه‌های خود را تا چند برابر کاهش دهید. علاوه‌بر سفر در خلوت‌ترین زمان‌های سال، می‌توانید هزینه کم‌تری برای خرید بلیط، رزرو هتل و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی بپردازید و به رستوران‌های ارزان قیمتی برای خوردن غذا بروید. همچنین رزرو هتل ارزان در مشهد و سفر با قطار یا اتوبوس به جای هواپیما، می‌تواند به کاهش هزینه‌های سفر شما کمک کند.
به طور کلی ارزان‌ترین زمان‌های سفر به مشهد عبارتند از:
   - روزهای سرد زمستان: یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر ارزان قیمت به مشهد، فصل زمستان و ماه اسفند است. بیش‌تر مسافران با شروع نوروز، برنامه خود را برای سفر به شهرهای ایران می‌چینند. اما در این زمان‌ها هزینه بلیط، رزرو هتل و خرید تورهای مسافرتی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. با سفر در فصل زمستان تا حد زیادی هزینه‌های سفر خود را کم کنید.
   - بعد از تعطیلات نوروز: با توجه به اینکه مسافران زیادی در ایام نوروز به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و روزهای زیادی تعطیل هستند، هزینه رزرو هتل‌ها و خرید بلیط‌ها بیش‌تر می‌شود. با سفر در اواخر فروردین و بعد از تعطیلات نوروزی، هزینه کم‌تری برای سفر به این شهر می‌پردازید.
   - زمان شروع مدارس یا امتحانات: اوایل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانید سفری ارزان به مشهد را تجربه کنید. از دیگر زمان‌های مناسب برای داشتن سفری ارزان به مشهد می‌توان به دی ماه و خرداد ماه اشاره کرد که امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس شروع می‌شوند. 
در ایام اشاره شده به دلیل اینکه حجم مسافران مشهد کاهش پیدا می‌کند، میزان تقاضا برای بلیط هواپیما و قطار نیز نسبت به قبل کم می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که بلیط قطار و هواپیما با قیمت کم‌تری به فروش برسند. از آنجایی‌که در این ایام مشهد نسبت به روزهای دیگر خلوت‌تر است، به راحتی می‌توانید برای زیارت به حرم رفته و به راحتی و در نهایت آرامش از اماکن تاریخی و تفریحی مشهد بازدید کنید.
    نکاتی برای سفر ارزان و راحت به مشهد
   - شما باید هدف خود را از سفر به مشهد مشخص و متناسب با آن وسیله حمل‌ونقل مناسبی برای سفر انتخاب کنید. برای انتخاب وسیله حمل‌و‌نقل سفر، ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید.
   - انتخاب محل اقامتی ارزان نیز در داشتن سفری اقتصادی بسیار اهمیت دارد. توریستی بودن مشهد سبب شده است که هتل‌های بسیاری در این شهر تاسیس شوند. هتل‌های مختلفی در این شهر متناسب با بودجه شما وجود دارند که می‌توانید بر اساس بودجه خود  بهترین هتل را انتخاب کنید.
   - هزینه رستوران و غذا یکی دیگر از نکاتی است که باید برای سفر ارزان و راحت به مشهد در نظر بگیرید. هنگام رزرو هتل باید بدانید که هتل مورد نظر چه امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برخی از هتل‌ها تنها خدمات صبحانه را ارائه می‌دهند. بنابراین برای داشتن سفر اقتصادی بهتر است هتلی را انتخاب کنید که علاوه‌بر صبحانه، ناهار و شام را هم با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای مهمانان آماده می‌کند.
   - اگر برای زیارت به مشهد سفر کرده‌اید، بخشی از هزینه‌های سفر صرف حمل‌ونقل درون شهری می‌شود. بنابراین نزدیک بودن محل اقامت به حرم بسیار اهمیت دارد. برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل می‌توانید برای رزرو هتل مشهد نزدیک حرم اقدام کنید. علاوه‌بر نزدیکی به حرم، فاصله هتل تا جاهای دیدنی دیگر این شهر را هم در نظر بگیرید. در این صورت نیازی نیست هزینه زیادی برای حمل‌ونقل بپردازید. 
بنابراین اگر از شلوغی شهر خود فرار می‌کنید و به دنبال سفر در ایام خلوت مشهد هستید، باید اواخر زمستان، فصل امتحانات (ماه اردیبهشت و خرداد) یا اوایل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. در این زمان‌ها علاوه‌بر کاهش شلوغی شهر، هزینه‌های سفرتان هم کم‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید با سفر در روزهایی غیر از ایام نوروز و مناسبت‌های خاص، سفری ارزان قیمت را در خلوت‌ترین روزهای مشهد تجربه ‌کنید.
اکنون می‌دانید خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان‌های سال برای سفر به مشهد چه موقع هستند. پس برای سفر در این ایام برنامه‌ریزی کنید و خرید بلیط و رزرو هتل موردعلاقه‌تان را به‌صورت اینترنتی انجام دهید تا برای سفری خاطره‌انگیز به مشهد آماده شوید.
 

دیگر خبرها

  • واگذاری یک هزار و ۶۰۲ واحد مسکونی به مددجویان خوزستانی
  • ساخت ۹ هزار واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی خوزستان
  • واگذاری بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خوزستان
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ارزان ترین و خلوت ترین زمان سفر به مشهد برای زیارت و سیاحت