Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه مازندران گفت: حاضریم با هر توانی در دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر در تهیه و تدوین یک شیوه‌نامه اجرایی در جهت پیاده کردن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گام برداریم. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، همزمان با گرامی داشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، نشست تخصصی با موضوع «استاد بسیجی و دانشگاه تمدن‌ساز در گام دوم انقلاب» با حضور روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان، برخی از مسئولان استانی و شهرستانی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه مازندران در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی طالبی رستمی رئیس دانشگاه مازندران در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: امیدوارم که مانند این شهید بزرگوار، مرد عمل باشیم نه مرد سخن و بتوانیم حداقل درصدی از مسیر راه تفکر ایشان را چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمنشا همه کارهای خود قرار دهیم.

وی با اشاره اینکه سازمان بسیج اساتید، یک نهاد علمی و فرهنگی در کشور است که عمدتا فرهیختگان و نخبگان در آن حضور دارند، افزود: انتظار از این نهاد بسیار زیاد است و علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند با فعالیت‌های علمی در اقتصاد مقاومتی کمک حالی در جامعه دانشگاه نسل سوم و جامعه صنعتی باشد.

رئیس دانشگاه مازندان با تاکید براین که انتظار می‌رود تا این سازمان، با برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نظریه‌پردازی در زمینه علوم پایه و انسانی بتواند در جهت پیاده‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری قدم‌های مثبتی بردارد خاطرنشان کرد: ما حاضریم با هر توانی در دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر در تهیه و تدوین یک شیوه نامه اجرایی در جهت پیاده کردن بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گام برداریم و بتوانیم کارهای پیش رو برای بهبود این بیانیه را توسعه بدهیم. نخستین پیشنهاد در این راستا اجرای همایش بیانیه گام دوم است تا بتوانیم راه را ادامه دهیم.

رحمت عباس تبار رئیس سازمان بسیج اساتید استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمدن، اساسا" یک فرایند طولانی، دراز مدت و پیچیده است اظهار داشت: این فرآیند تمدنی، نیازمند عناصری ناب است که در راستای روح فرآیند حاکم تمدنی، یک رابطه و نسبت ارگانیک بین آن‌ها برقرار باشد.

مقدم‌فر: شهدای مؤتلفه الگویی برای جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامیگیلان| بیانیه گام دوم انقلاب موجب افزایش انگیزه فعالان انقلابی شدامام جمعه مشهد: بیانیه گام دوم انقلاب متضمن جدی گرفتن انقلاب اسلامی است

وی دانشگاه را از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده تمدن دانست و افزود: دانشگاه به عنوان بستر مهم تمدن‌ساز در همه جوامع مطرح بوده و در نظام جمهوری اسلامی هم به این صورت است. یکی از اساسی‌ترین بازیگران فرآیند تمدنی در دانشگاه‌ها استادان هستند چون به تعبیر مقام معظم رهبری قوه عاقله جامعه و نظام اساتید هستند.

رئیس بسیح اساتید مازندران با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی چون انقلاب تمدن‌ساز بود و هست، در مسیر تمدنی خود قرار گرفت، افزود: بعد از انقلاب اسلامی و با انقلاب فرهنگی که صورت گرفت، دانشگاه‌ها در ریل تمدنی خود قرار گرفتند. اما شاید بتوان گفت اساتیدی که بشود در مسیر تمدنی انقلاب اسلامی قرار بگیرند به حد لازم دیده نشد و شاید بتوان عمده‌ترین فلسفه تاسیس سازمان بسیج اساتید را آماده‌سازی اساتید در حد و اندازه انقلاب و برای تحقق تمدن انقلابی- اسلامی دانست و بسیج اساتید این خلا را تا حدی جبران کرد.

دانشگاه باید در مسیر اصلی خود قرار گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران ادامه داد: حال بعد از قریب 2 دهه از تشکیل بسیج اساتید، مرحله دوم جریان تمدن‌سازی در انقلاب روند خود را پیدا کرد. بنابراین وقتی بیانیه دوم توسط رهبری معظم انقلاب مطرح شد، زمان بروز و نقش ایفا کردن اساتید بسیجی برای تاسیس دولت انقلابی و جوان بیشتر خودش را نشان داد. برای این کار نیاز است تا جنبش استاد انقلابی ایجاد شود و همت اصلی بسیج اساتید، ایجاد چنین جنبش انقلابی است. در همین راستا سیاست اصلی سازمان بسیج اساتید در استان و کشور در تمام سطوح رویکرد حل المسایلی برای ایجاد دانشگاهی است که در عرصه اجتماعی نقش بیشتری را ایفا کند. نگاه اصلی این است که همدلی و هم‌افزایی را در بین همه اعضای بسیج اساتید و هیئت علمی دانشگاه برقرار کنیم. 

 وی خاطرنشان کرد: هدف، کمک به دانشگاه برای رسیدن به تمدنی است که الان در مرحله سوم آن یعنی مرحله دولت‌سازی قرار داریم. دانشگاه باید به درد جامعه و نظام بخورد و در مسیر اصلی خود قرار بگیرد. باید به صورت علمی به برطرف کردن برخی مسایل و مشکلات پرداخته شود. در فرایند تصمیم گیری در استان، تلاش بر این است که بسیج اساتید در کانون‌های تخصصی استانداری نیرو داشته باشد و همفکری بدهد. بسیج اساتید این ادعا را دارد که در فرایند رشد و توسعه و پیشرفت استان گام بردارد. از تمامی نهادهای دولتی خواستاریم که از بسیج اساتید و جامعه علمی با همان رویکرد انقلابی و حرکت جهادی خود در جهت رفع دغدغه‌های مختلف استان کمک بگیرند تا بتوانیم برخی از مسایل استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • اساتید دانشگاه ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد