Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@23:10:25 GMT

بزرگترین زورخانه کشور در فارس احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۱۸۴۶

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس گفت: همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی، عملیات اجرایی احداث بزرگترین زورخانه کشور در شیراز آغاز می‌شود.به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس، حسین غرقی در یک کنفرانس خبری که به مناسبت آغاز هفته فرهنگ پهلوانی برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری بسیار خوب اداره کل ورزش و جوانان، عملیات اجرایی بزرگترین زورخانه کشور و جهان در مجموعه ورزشی پارس شیراز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای هفته فرهنگ پهلوانی، در فارس برنامه‌ریزی شده است، تجلیل از قهرمانان عرصه ورزش پهلوانی، دیدار با پیشکسوتان، دیدار با خانواده یک ورزشکار شهید، اجرای ورزش زورخانه‌ای در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و ... را از مهمترین این برنامه‌ها اعلام کرد.

دبیرستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه‌ای استان فارس یکی از برنامه‌ها را فراخوان مقاله و عکس اعلام و خاطرنشان کرد: اگرچه خاستگاه فرهنگ پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای است، اما همه مردم خصوصا ورزشکاران در همه بخش‌ها می‌توانند ضمن پرورش فرهنگ پهلوانی در خود و بین اعضای خانواده زمینه را برای گسترش، این فرهنگ در عرصه‌های جامعه فراهم کنند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان فارس همچنین از ارتقاء جایگاه این هیئت طی سال‌های اخیر در کشور خبر داد و گفت: این هیئت اکنون در رتبه سوم کشور قرار دارد.

غرقی از رسانه‌ها درخواست کرد که نسبت به این رشته توجه ویژه‌تری داشته و در فرهنگسازی این ورزش و فرهنگ پهلوانی کمک کنند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد

نخستین خانه شطرنج اسلامشهر با حضور مسئولین و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی در محل سالن ورزشی استخر آتش‌نشانی این شهرستان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، نخستین خانه شطرنج اسلامشهر به همت اداره ورزش و جوانان و هیئت شطرنج و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر با حضور مسئولین و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی در محل سالن ورزشی استخر آتش‌نشانی این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید صادق صالحی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر در آیین افتتاح خانه شطرنج اظهار داشت: خانه شطرنج اسلامشهر با هدف استعدادیابی و آشنایی بیشتر نونهالان، نوجوانان و جوانان با ورزش فکری شطرنج با اعتبار بالغ‌بر 10 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 300 مترمربع و با 240 میز مخصوص شطرنج آماده‌سازی شده است‌.

وی افزود: با افتتاح این خانه علاقه‌مندان به رشته ورزشی شطرنج از این پس می‌توانند در لیگ‌های مطرح کشور حضور یابند‌.

در ادامه حجت‌الاسلام ترکمن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اسلامشهر در این افتتاحیه گفت: یکی از وظایف مسئولین نهادها و سازمان‌ها و ادارات توسعه سرانه ورزشی است و هرچقدر در این زمینه کار شود شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم ورزش در طول زندگی تأکید کرد: دوره جوانی انسان زمانی شکل می‌گیرد که از شخصیتی پرنشاط و امیدآفرین و خوش‌فکر و قوی برخوردار باشد که این موفقیت‌ها در کنار ورزش تحقق می‌یابد.

ترکمن رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی اسلامشهر با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: تولید به معنای ایجاد ارزش‌افزوده است، در هر فضایی که ارزش‌افزوده ایجاد شود وارد مرحله تولیدشده است، در همین راستا توسعه اماکن ورزشی باعث نشاط و شادابی و تحرک جامعه و در نهایت تولید در عرصه ورزش می‌شود.

تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند 500میلیارد تومان اعتبار است

در ادامه حمیدرضا یگانه رئیس هیئت شطرنج اسلامشهر با بیان برنامه‌های این هیئت خاطرنشان کرد: افتتاح خانه‌های شطرنج در محلات اسلامشهر، راه‌اندازی تیم پیشکسوتان شطرنج و حضور در لیگ، استعدادیابی نونهالان و نوجوانان، برگزاری کلاس مربیگری و داوری، برگزاری کلاس‌های شطرنج در مدارس و .... از مهمترین برنامه‌های هیئت شطرنج شهرستان اسلامشهر در این خانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • بازگشایی گود زورخانه پایگاه پدافند هوایی کیش
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • اسکواش استان همدان رتبه پنجم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • «گود و ماه» در ۱۸ زورخانه شهر اصفهان اجرا شد
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌