Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:09:38 GMT

جنگل کاری بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۱۹۳۴

جنگل کاری بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی در استان یزد

آخوندی با اشاره به منابع طبیعی استان یزد گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی در استان یزد جنگل کاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا آخوندی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما در استان یزد 2 و شش دهم میلیون هکتار اراضی بیابانی داریم.

وی افزود:  شعار امسال جهانی « بیایید با هم جهانی سبز بسازیم» است و در این زمینه نیز ما فعالیت های خود را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد خاطرنشان کرد: 13 کانون بحرانی در 534 هزار هکتار و 14 تا 15 هزار هکتار عملیات مارش پاشی داشتیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: ادامه داد: 70 هکتار جنگل کاری انجام شده و 90 درصد این جنگلکاری بعد از انقلاب بوده است.

وی افزود: تجهیز 4 حلقه چاه، عملیات اداره امور بیابانی، آبیاری و مراقبت از کشت های سنواتی، 3 هزار هکتار عملیات آبیاری مراقبت و توزیع70 هزار نهال توزیع از جمله اقدامات ما در سال 97 بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد بیان کرد:  پیشنهاد اعتباری ما در سال 98 میزان 150 میلیارد ریال بوده است که بر اساس برنامه ها پیشنهاد داده شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: سه نوع برداشت داریم که برداشت مجاز، برداشت مجاز مشروط و ممنوع است که نمونه ممنوع در استان یزد زیره سیاه، مجاز مشروط شامل انغوزه تلخ و شیرین و مجاز نیز گیاهان دارویی است.

وی افزود: 4 میلیون 400 هزار هکتار مرتعی است که بیش از 95 درصد آن صاحب عرف می شود که وظیفه آن نیز حفاظت از اراضی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبار صندوق توسعه ملی 159 میلیارد ریال بوده که در استان کار شده است.

آخوندی بیان کرد: در سال جاری ما استان ششم کشور در حوزه عملکردی هستیم و اعتبار تخصیص داده شده میزان 71 درصد بوده است و در سال 98 نیز توافقات اولیه ای انجام شده که 270 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته  شده است.

وی افزود: 23 فقره تفاهم نامه با دستگاه های مختلف در راستای توانمندسازی و فرهنگ سازی داریم و خوشبختانه سازمان ما نیز تفاهم نامه های متعددی دارد که اجرایی شده است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت دهه کرامت در فارس اوقات فراغت شبستان یزد جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی