Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با اجرایی شدن طرح جامع تابستانی سیما با محوریت اوقات فراغت این فصل در تلویزیون و با توجه به اهداف، ماموریت ها و اولویت های شبکه قرآن و معارف سیما، نخستین جلسه ستاد «فعالیت های تبلیغی طلاب» با حضور محسن عرفاتی رئیس این ستاد، سیدجواد مرادی، سرپرست مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیمای رسانه ملی و حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه سیدجواد مرادی، سرپرست مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیمای رسانه ملی به بیان اقدامات و برنامه ریزی های این معاونت برای فصل تابستان پرداخت و گفت: با توجه به جو مناسبی که در خصوص فعالیت های طلاب و روحانیون در سیل اخیر اتفاق افتاد، این موضوع ظرفیت آن را دارد که در فصل تابستان نیز به این مقوله پرداخته شود.

وی اظهار داشت، همکاری حوزه علمیه با تلویزیون و استفاده از ظرفیت های این نهاد مانند: آرشیو تصاویر و ویدئو از فعالیت های روحانیون در شاخه های مختلف تبلیغی، معرفی افرادی از سوی حوزه جهت بازگو نمودن فعالیت ها به زبان ساده و ... می تواند ما را در امر برنامه ریزی شده برای فصل تابستان و پوشش رسانه ای آن کمک شایانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ضمن تشکر از تولید برنامه های متنوع با موضوعات تخصصی در تلویزیون، این امر را نقطه عطف سازمان صدا و سیما در برنامه سازی دانست و آمادگی همه جانبه معاونت تبلیغی حوزه های علمیه با شبکه قرآن و معارف سیما را اعلام کرد.

وی همچنین موضوعاتی را از جمله: شهدای روحانی، وفاداری حوزه علمیه به نظام و رهبری، هدف روحانیت تقویت دین مردم، فعالیت روحانیون در مناطق محروم، روحیه خدمت رسانی روحانیون به مردم و... را جهت برنامه سازی پیشنهاد داد.

محسن عرفاتی رئیس ستاد فعالیت های تبلیغی طلاب طرح جامع تابستانی سیما نیز ضمن جمع بندی موارد مطروحه گفت: تمامی موضوعات و پیشنهادات به صورت مکتوب در اختیار شبکه قرآن و معارف سیما قرار گیرد تا مواردی که قابلیت طرح در رسانه باشد، به مرحله برنامه سازی برود.

وی تشکیل دبیرخانه ای جهت پیگیری امور و انجام فعالیت های میدانی را مهم دانست و ضمن مامور کردن گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان مسئول برنامه سازی این حوزه، بر انتشار فراخوانی از سوی دبیرخانه جهت ارسال آثار از سوی مخاطبان تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی عباس ذاکریان، فرماندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: قم یک جهانشهر ویژه و کانون معارف است.

وی با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران باشد، مطرح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید یک حرکت علمی آغاز شود، عنوان کرد: در زمان صفویه یک نابغه علمی در اصفهان حضور داشت که محصول آن معماری‌های شهرسازی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید یک الگوی برآمده از یک ذهن علمی، فنی و الهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به صورت عمیق‌تر و جامعه‌تر اقدام کنیم و در این راستا می‌توانیم در معرفی شخصیت‌های برجسته و فنی حوزوی همکاری داشته باشیم.

اعرافی با بیان اینکه در بافت حرم و اطراف حرم نگاه به تسهیل رفت آمد زائرین و طلاب نیست، تصریح کرد: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تقریبا هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که تحصیل‌ کرده‌ای از قم در آن وجود نداشته باشد، افزود: متاسفانه در خود قم نسبت به این جایگاه و قدرت توجهی وجود ندارد و اگر این موضوعات برای مردم تبیین شود موجب افتخار آن‌ها است، چرا که این موضوعات هویت قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • سرزمین شعر میزبان میهمانان علوی
  • سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود
  • پخش «سرزمین شعر» ویژه شب‌های قدر
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • علیرضا افتخاری با تعدادی از شاعران به «سرزمین شعر» می‌آیند
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن