Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نادر سقاء روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خلخال افزود: هم اکنون ۵۵۰ کانون در مساجد این استان فعالیت دارند که برای توسعه فعالیت های آنها در سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی از سوی دستگاه های فرهنگی عضو این شورا هزینه شد.

وی هدف اصلی از راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن و نیز فراهم کردن زمینه فعالیت های کودکان، نوجوانان و جوانان در زمینه های فرهنگی، هنری، قرآنی، اعتقادی و اجتماعی دانست و گفت: ۶۵ درصد کانوهای راه اندازی شده در مناطق روستایی و ۳۵ درصد نیز در مناطق شهری فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دشمن برای مسجد گریزی و دوری از باورهای دینی جوانان تلاش می کند، اظهار داشت: در صورت افزایش همکاری اعضای هیات امنای مساجد و بهره گیری از ظرفیت روحانیون زمینه بهره وری بیشتر فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراهم خواهد شد.

او از مساجد به عنوان رکن اصلی تبلیغات دینی و توسعه کارهای فرهنگی در جامعه یاد کرد و افزود: ۶۰ درصد از مساجد روستایی و شهری استان فاقد روحانی و امام جماعت بوده و این امر می تواند در روند توسعه ای فعالیت کانون ها تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از فعالیت های ضعیف فرهنگی در مساجد خلخال گفت: التزام به انجام کارهای فرهنگی در مساجد نیاز به ملزومات و امکانات فرهنگی از جمله رایانه، اینترنت و اعتبارات فرهنگی دارد.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال هم گفت: انتخاب مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد از بین افراد مورد وثوق جامعه همراه با تجهیز کانون ها به امکانات مورد نیاز فرهنگی برای دستیابی به اهداف راه اندازی کانون ها ضروری بنظر می رسد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان