Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف 180 تن مواد مخدر از ابتداي سال‌جاري در كل كشور خبر داد و گفت: ميانگين سن مصرف مواد مخدر در كشور 24 سال و چند ماه است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از  روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر اسكندر مومني در گفت‌وگو با واحد مركزي مشهد، هدف از انجام اين سفر استاني را بررسي برنامه‌هاي دو حوزه مقابله با عرضه و پيشگيري از اعتياد خواند و گفت: در حوزه مقابله با عرضه، تقويت مقابله در مرزهاي كشور به‌منظور جلوگيري از ورود و توزيع مواد مخدر به داخل كشور و نيز جلوگيري از توزيع مواد مخدر در حاشيه مشهد و اطراف حرم مطهر رضوي (ع) بسيار حائز اهميت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: در حوزه پيشگيري از اعتياد نيز، تشكل‌هاي مردم نهاد نقش مهمي در كمك و همراهي دستگاه‌هاي مرتبط در حوزه‌هاي پيشگيري از اعتياد، درمان و كاهش آسيب دارند و طبق آمار نيز 200 تشكل در سطح استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند كه 45 مورد آن، در سطح شهر مشهد متمركز هستند.

دبيركل ستاد از افتتاح خانه تشكل‌هاي مردم‌نهاد در حوزه پيشگيري از اعتياد در مشهد خبر داد و گفت: اين خانه صبح امروز با هدف استفاده از ظرفيت مردمي در امر پيشگيري و درمان اعتياد راه‌اندازي شد.

مومني به ساماندهي معتادان متجاهر در مشهد اشاره كرد و گفت: ايجاد ظرفيت جديد براي نگهداري اين افراد در دستور كار است و اگر اردوگاه چناران و يك اردوگاه ديگر كه در دست بررسي است، راه‌اندازي شوند، موضوع معتادان متجاهر در مشهد حل مي‌شود.

وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون، 180 تن مواد مخدر در كل كشور كشف شده است كه نسبت به سال گذشته، 4 درصد افزايش را نشان مي‌دهد، همچنين كشف ماده مخدر «شيشه» نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 1100 درصد افزايش داشته است.

دبيركل ستاد در ادامه؛ ميانگين سن مصرف مواد مخدر را 24 سال و چند ماه عنوان كرد و گفت: براساس آمارها دو ميليون و 808 هزار مصرف‌كننده مواد مخدر در كل كشور داريم و درست است كه اين رقم رشدي نداشته و نسبت به ديگر كشورها كمتر است اما اين رقم هم براي ما زياد است و نشان مي‌دهد كه بايد تمهيدات وي‍ژه‌اي براي ساماندهي آنان پيش‌بيني شود.

مومني تاكيد كرد: در حوزه پيشگيري از اعتياد بايد تلاش كنيم معتاد جديدي اضافه نشود و در اين ميان نهادهاي فرهنگ‌ساز همچون آموزش و پرورش نقش مهمي دارند.

وي در پايان گفت: كشت مواد مخدر در داخل كشور ممنوع است و تاكنون نيز  بسيار اندك اتفاق افتاده است و هر وقت خبر يا گزارشي در اين خصوص برسد، بلافاصله نيروهاي مقابله اقدام و آن را امحا مي‌كنند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود

مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز در سال ۱۴۰۳ گفت: از سوی ستاد استانی، شهرستان البرز شهرستان برتر در این حوزه انتخاب شده است، عملکرد شهرستان البرز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با توجه به امکانات محدود قابل قبول است و این موضوع دغدغه‌مندی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتیاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان و شهرستان البرز دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه کارشناسی و نیرو‌های مردمی است و جا دارد در راستای ارتقا کیفی اقدامات، از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

 فرماندار البرز بیان کرد: اقدامات این حوزه باید ادامه دار باشد، نباید اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی صرفا در یک بازه زمانی محدود پیگیری شود چرا که عدم تداوم باعث بازگشت به وضعیت قبل خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین همه کار‌ها باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد، شهر محمدیه به عنوان شهر بدون دخانیات مطرح است و تحقق این موضوع مستلزم اقدامات جدی و راهبردی است به همین سبب باید نظارت بر فروش دخانیات و ادوات مورد استفاده مواد مخدر، با توجه به ممنوعیت نخ فروشی، توسط اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط و با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر