Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@15:52:48 GMT

نجات ۲۰نفر از آتش‌سوزی آرایشگاه زنانه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۳۷۰

نجات ۲۰نفر از آتش‌سوزی آرایشگاه زنانه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر حریق در یک آرایشگاه زنانه در شرق تهران درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 13:11 امروز (26 خرداد 98) یک مورد آتش‌سوزی در ساختمانی پنج طبقه در بلوار ابوذر، پل پنجم به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه در محل حادثه، ادامه داد: محل حادثه ساختمانی پنج طبقه با یک طبقه زیرزمین و تقریباً غیرمسکونی بود، در قسمت زیرزمین این ساختمان باشگاه ورزشی بانوان فعالیت داشت و خانمها در آن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در طبقات بالایی نیز چند واحد در زمینه خدمات آرایشگاهی فعال بودند که پکیج این مجموعه (یک واحد آرایشگاهی) در طبقه پنجم در قسمت بالکن دچار حریق شده و با توجه به قرار داشتن لباس عروس و کارتن در بالکن، این قسمت کاملاً شعله‌ور بود.

به گفته ملکی، آتش به یک اتاق 9 متری در مجاورت بالکن سرایت کرده و داخل اتاق نیز مقداری لوازم وجود داشت که دود کاملاً به آرایشگاه و بخشهایی از طبقات پایین‌تر سرایت کرده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: ساکنان پیش از رسیدن آتش‌نشانان از ساختمان خارج شده بودند و چند نفر دیگر داخل واحدها و آرایشگاه حضور داشتند که حدود 20 نفر از افراد مانده داخل ساختمان با کمک آتش‌نشانان به سلامت از ساختمان خارج شدند.

وی با اشاره به سرعت عمل آتش‌نشانان و جلوگیری از گسترش آتش به سایر بخشها، گفت: این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت.

ملکی از صاحبان مشاغل خواست طبق کاربری مجاز از محیط یک ساختمان استفاده کنند و متذکر شد: در اماکن اینچنینی حتماً باید سیستم اطفای کامل و خاموش‌کننده وجود داشته و ساکنان این ساختمانها طرز کار با خاموش‌کننده‌ها را آموزش دیده باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی آرایشگاه زنانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار