Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@19:24:36 GMT

کرامت پایه و اساس فرهنگ اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۳۸۸

کرامت پایه و اساس فرهنگ اسلامی است

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب یکشنبه ٢٦ خرداد در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز با اشاره به فلسفه اختصاص یک دهه به نام دهه کرامت، گفت: همه بنی آدم باز کرامات ذاتی برخوردار هستند و مهم این است که با هدایت و استقامت که در دعا هم تعلیم شده، این داشته بالقوه را به فعلیت برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همگان میدانیم که الگوهای کرامت انسانی در شمار بزرگوارانی هستند که در رأس آنها ثامن الحجج، حضرت معصومه و حضرت احمد بن موسی (ع) قرار دارند که راه‌های نیل به کرامت بالفعل را نشان داده و مسیر استقامت را برای ما روشن کرده‌اند.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه یکی از آثار این دهه، اتحاد و انسجام و تبادل افکار و همکاری و هماهنگی است تا جامعه خود را به بهترین وجه از آن بهره ببرد، ابراز امیدواری کرد که مسئولیتی که به عهده هر یک از ما است به خوبی انجام شود تا به صورت جمعی به نتایج درخشانی برسانیم.

وی با اشاره به بروز یک حرکت مبارک و یک پدیده نو و رو به رشد که عبارت است از اتحاد و انسجام تولیت‌های بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم است، عنوان کرد: شاهد برگزاری چند اجلاس بسیار مهم در این رابطه بوده‌ایم که اولین آن در جوار حرم امام رضا (ع) و دومین آن در کربلای معلی و سومین آن در کاظمین برگزار شد.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ص) با اشاره به معرفی حرم سوم اهل بیت (ع)، گفت: قرن‌ها از زمان شهادت شاهچراغ (ع) این بارگاه نورانی می‌گذرد و همه به سمت و سوی این حرم مطهر بذل توجه داشته‌اند.

آیت‌الله دستغیب اعلام کرد که امامزادگان واجب‌التعظیم از جمله حضرت شاهچراغ (ع) اختصاص به شهر، جامعه و طبقه خاصی ندارند بلکه فرا مرزی هستند.

وی همچنین از پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای راه‌اندازی بین‌المللی شاهچراغ (ع) تحت عنوان امین ولایت استقبال کرد.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ص) ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این آستان مبارک انجام شده، راه‌اندازی کانون شعر آئینی آستان مهر است که متعاقب آن چندین جلد کتاب شعر در خصوص حضرت امین ولایت توسط شعرای گرانقدر در سطح ملی و استانی گردآوری شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه دهه کرامت، اظهار کرد: حرم حضرت شاهچراغ به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت که این نامگذاری اتحاد و وحدت ویژه ای را بین حرم های مطهر امام رضا (ع) در مشهد، حضرت معصومه (س) در قم و حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه زمانی نام شیراز به زبان میاوریم، نام شاعران بزرگی از جمله حافظ و سعدی به ذهن می‌رسد، افزود: در روز ششم ذیعقده روز بزرگداشت احمدابن موسی (ع) با نخبگان و فرهنگوران فارسی، شعرا و ادبا به گفت و گو می‌پردازیم.

حبیب رضا ارزانی در بیان شخصیت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز خاطرنشان کرد: این بزرگوار اهل تقوا، پرهیزگاری، اهل سخاوت و بخشندگی بودند و به همین مناسبت این دهه را با این نام خاص نامگذاری کردیم و تلاش ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، برای هماهنگی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: در این دهه سعی می‌شود که از الگوی اهل بیت (ع) همان الگوی اعتدال، جامعه و خانواده و الگوی تکریم بهره ببریم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تشکیل شش کارگروه در کشور و یک هیئت اندیشه ورز در راستلی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: این کارگروه برای ساماندهی بزرگداشت فعالیت می‌کنند و کار شورا عملیاتی نیست، بلکه بیشتر جنبه انسجام و هماهنگی را دارد.

ارزانی عنوان کرد: شعار واحدی انتخاب شده امسال، “خدمت کریمانه مهربانه به رسم اهل بیت (ع) ” نام گذاری شده است.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم

خبرنگار ما از بارش رحمت الهی در حرم شاهچراغ ویدئویی را برای شما مخاطبان ضبط کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود