Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@16:21:27 GMT

به «کشور کباب‌ها» سفر کنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۴۵۸

به «کشور کباب‌ها» سفر کنید!

تعداد سفر گردشگران فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن سیاست‌های محتاطانه فرانسه و توقف پرواز‌های مستقیم ایرفرانس به تهران کاهش یافته است. این را آمار‌های در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بررسی‌های میدانی از آژانس‌های توریستی که از فرانسه به ایران تور می‌آورند، تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود چنین شرایطی روزنامه چپ‌گرای «لیبراسیون» چاپ پاریس در گزارشی به جنبه‌های کمتر شناخته شده تهران، شهری که با رشد مکان‌هایی با معماری آوانگارد روبرو شده پرداخته است و با توصیف فضایی که در نظر فرانسوی‌ها کمتر شناخته شده، آن‌ها را برای کسب تجربه‌ای متفاوت در ایران تشویق کرده است.

«لیبراسیون» که تیراژ روزانه آن میانگین به ۹۷ هزار و ۲۳۸ نسخه چاپی و ۹۹۰۰ نسخه دیجیتالی می‌رسد، به سراغ پاتوق کافه‌ها در مرکز شهر تهران رفته است، گذر دانشجو‌ها و محل برپایی محافل ادبی و هنری و با توصیف فضای داخلی کافه‌ها و اشخاصی که به آنجا آمد و شد دارند، آن‌ها را با مکان‌های مشابهی که در کشور‌های پیشرفته غربی وجود دارد هم‌ردیف و یا نزدیک دانسته، فضا‌هایی که کمی از شکل مرسوم غذاخوری‌های ایرانی و تزئینات شرقی آن‌ها، فاصله گرفته‌اند و در کشور کباب‌ها، خوراک‌هایی برای «گیاهخواران» یا غذا‌های غیر کبابی، اما سنتی مثل «زرشک پلو» و انواع خورشت‌ها را سرو می‌کنند.

چند کافه نام‌دار در قلب پایتخت با شرح دکوراسیون آن‌ها، غالب انسان‌هایی که به آنجا رفت‌وآمد دارند و خوراک‌های زبانزدشان به همراه قیمت‌ها پیشنهاد شده‌اند تا انتخاب را برای فرانسوی‌های دوستدار کافه، راحت‌تر کند. نویسنده فرانسوی لیبراسیون اشاره کرده که ده‌ها یا حتی صد‌ها مکان شبیه این کافه‌ها در تهران وجود دارد.

این گزارش حتی برای معرفی محل خواب، سراغ هتل‌های لوکس و حتی ارزان تهران نرفته و «هاستل‌ها» (مهان‌پذیرها) را که پدیده‌ای نو در این شهر، اما شناخته شده برای اروپایی‌ها است، معرفی کرده. قیمت یک تخت در یکی از این هاستل‌های واقع در مرکز تهران برای افرادی که می‌خواهند با بودجه کم سفر کنند، ۱۰ یورو و هزینه اتاق اختصاصی ۳۵ یورو است.

برای شهرگردی هم آنچه معرفی شده مثل همیشه کاخ گلستان، موزه ملی یا مجموعه سعدآباد و حتی موزه جواهرات سلطنتی نبوده، بلکه مجموعه پارک لاله با پیرمرد‌هایی در حال شطرنج‌بازی و یا جوانان مشغول به بازی والیبال در کنار موزه‌ی هنر‌های معاصر و موزه فرش، پل طبیعت که طراح آن یک بانوی جوان ایرانی بوده و دست آخر موزه دفاع مقدس که برای درک بهتر به نسخه مشابه آن در پاریس اشاره شده، معرفی شده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری تهران ایران فرانسه کباب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • عکسی که شغل جدید وریا غفوری را مشخص کرد
  • (عکس) شغل جدید وریا غفوری مشخص شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است