Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@10:41:10 GMT

اسرائیل در نشست منامه شرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۶۶۴

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در نشست به ظاهر اقتصادی بحرین که مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن است، حضور خواهد داشت.

این نشست در ظاهر برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی‌نشین کرانه باختری و نوار غزه برگزار می‌شود.

نشست منامه اواخر ماه جاری میلادی در قالب «کارگاه اقتصادی» برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسرائیل کاتص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد

در نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه، ۱۲ برنامه عملیاتی برای توسعه و روان‌سازی مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه پیگیری شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از گمرک ایران، نشست مشترکی بین روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد که در این نشست  پیگیری توافق‌نامه و تفاهم‌نامه‌های مختلف گذشته و انعقاد تفاهم‌نامه و برنامه‌های عملیاتی جدید در دستور کار محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و سزای اوچارماک معاون وزیر تجارت و رئیس کل گمرک ترکیه قرار گرفت.

در این نشست مشترک که در ترکیه برگزار شد، رضوانی‌فر با اشاره به اینکه ترکیه جایگاه خاص در مراودات تجاری با ایران دارد، افزود: ۹ درصد از صادرات ایران به مقصد ترکیه و ۱۲ درصد از واردات کشورمان از مبدا این کشور می‌باشد، بنابراین پیگیری مفاد توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه و تنظیم برنامه‌های جدید برای عملیاتی شدن این توافق‌نامه‌ها ضروری است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص برنامه‌های اقدام مشترک در این نشست برای روان‌سازی مبادلات تجاری بین دو کشور، اظهار داشت: تنظیم و مبادله تقویم واحد زمان‌بندی شده بمنظور هماهنگی بیشتر جهت برگزاری نشست‌های مشترک مرزی به صورت مستمر بین مدیران گمرکات مرزی دو کشور در مرز‌های بازرگان _ گوربلاغ، سرو _ اسن دره و رازی _ کاپی کوی با هدف تسهیل تجارت، توافق و هماهنگی برای توازن بین گمرکات مرزی ایران و ترکیه در تردد کامیون‌ها از مرز‌های مشترک با هدف پذیرش یکسان کامیون‌ها در دو طرف مرز برای افزایش رضایتمندی، استقرار سازمان‌های نظردهنده در خصوص کالا‌های وارده به خاک ترکیه به ویژه قرنطینه نباتی و دامی از جمله برنامه‌های اقدام مشترک بود که در این خصوص از طرف ترکیه مقرر شد این سازمان‌ها به طور مستمر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اسکن‌های انجام شده بر روی کامیون‌های ایرانی ورودی به خاک ترکیه در مرز رازی_ اسن دره از متوسط استاندارد جهانی بالاتر است، به گونه‌ای که ۹۰ درصد کامیون‌ها اسکن می‌شوند، افزود: در این خصوص مقرر گردید از طرف ترکیه بررسی اسکن کامیون‌ها بر اساس نرم مدیریت ریسک جهانی انجام شود.

به گفته وی، تنظیم شیوه نامه مشترک نوبت‌دهی با در نظر گرفتن کالا‌هایی از جمله فسادپذیر، محموله‌های سریع الفساد، پرخطر و سوخت برای انجام تشریفات گمرکی در خارج از صف و توافق در خصوص پذیرش بیمه سبز شرکت‌های بیمه ایرانی برای کالا‌هایی که به مقصد ترکیه هستند از جمله برنامه‌های عملیاتی مشترک بود که مقرر شد طرف ترکیه ضمن بررسی با نگاه مثبت انجام و نتیجه را اعلام نماید.

رضوانی‌فر اطهار داشت: ۲۴ ساعته شدن ارائه خدمات در گمرکات مرزی مشترک با ترکیه به ویژه در بخش مسافری با توجه به در پیش بودن ایام نوروز در چارچوب توافق‌نامه‌های قبلی، از سرگیری مبادله الکترنیکی اسناد به طور مستمر بین گمرکات ایران و ترکیه براساس فیلد‌های اطلاعاتی توافق شده، هماهنگی برای اجرای عملیاتی و اتصال E _ TIR از مرز بازرگان و اعلام جدول زمان‌بندی و نحوه استقرار نمایندگان کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE)، مبادله تنظیم جدول زمان‌بندی برای راه‌اندازی معبر جدید کوزه‌رش _ گلینجک بین ایران و ترکیه به همراه اطلاعات سایر سازمان‌های مرتبط جهت استقرار، پاسخگویی به استعلامات از سوی طرفین از جمله محور‌های برنامه اقدام مشترک بود که مقرر شد ضمن پاسخگویی مستمر به استعلامات جاری به استعلامات گذشته هم پاسخ داده شود.

همچنین بررسی موانع و راه‌اندازی بازارچه ساری سو در نزدیکی مرز بازرگان در چارچوب تفاهم‌نامه، از دیگر برنامه‌های اقدام مشترک بود.

دیگر خبرها

  • نشست «بازتاب دین در علم، هنر و فناوری» برگزار می شود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • افشای جدی‌ترین حمله سایبری به اسرائیل | جزئیاتی درباره اطلاعات حساسی که سرقت شد
  • سلسله نشست‌های «حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه» در رمضان برگزار می‌شود
  • آمادگی مازندران برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد
  • آینده جنگ در دستان مقاومت / بررسی اهداف نشست رهبران فلسطینی با انصارالله یمن در گفت‌وگو با علیرضا تقوی‌نیا
  • آینده جنگ در دستان مقاومت / بررسی اهداف نشست کم‌سابقه رهبران فلسطینی با انصارالله یمن در گفت‌وگو با علیرضا تقوی‌نیا
  • نشست هماهنگی مقامات حماس و انصارالله
  • ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل