Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@13:21:32 GMT

پرونده متخلفان کاغذ روی میز تعزیرات حکومتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۷۸۶

پرونده متخلفان کاغذ روی میز تعزیرات حکومتی

سایه کمبود و گرانی کاغذ در حالیبر دوش مطبوعات سنیگنی می کند که مسئولان دستگاه‌های نظارتی از محرز شدن تخلف ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی عرضه کننده این کالاو تشکیل و بررسی پرونده این تخلفات خبر می دهند.

به گزارش همشهری، کمبود و گرانی کاغذ در شرایطی موجب کاهش شدید تیراژ و تعداد صفحات برخی روزنامه‌های بزرگ و تعطیلی برخی نشریات و مجلات شده است که با برگزاری نشست کارگروه کاغذ، معاون اول رئیس جمهوری از تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ و تسهیل فرآیند ترخیص کاغذهای وارداتی به گمرکات و بنادر کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون با گذشت بیش از یک ماه از مصوبه مذکور، مشکلات مطبوعات برای تامین کاغذ مرتفع نشده است، مشکلاتی که  از تخلف برخی واردکنندگان و عرضه کنندگان رسمی و نیمه رسمی کاغذ با ارز دولتی و فروش آن به نرخ آزاد در بازار نشات می گیرد. از سوی دیگر با وجود انتشار خبرهای متفاوتی از تشکیل پرونده و برخورد با متخلفین واردات و عرضه کاغذ، هنوز نتایج رسیدگی به پروند این تخلفات اعلام نشده است.

ارسال ۲۰ پرونده تخلفات کاغذی به تعزیرات

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از محرز شدن تخلف تعداد ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی عرضه‌کننده کاغذ محرز و ارسال پرونده تخلف آنها به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داده و گفت: با اقدامات انجام شده در طرح نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی کاغذ و با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه کاغذ، سازمان حمایت از اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار کاغذ را در اولویت کاری بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داده است.

غلامرضا صارمیان با تأکید بر اینکه هرگونه امتناع از عرضه کالا به هر بهانه، اخلال در نظم اقتصادی کشور تلقی و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد، افزود: براساس ماده ۹ قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تخلف ۲۰ فرد حقیقی و حقوقی عرضه کننده کاغذ تشکیل و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی و هرمزگان جهت سیر مراحل قانونی ارجاع شده است.

او همچنین همچنین خواستار هماهنگی و همکاری تمام واحدهای مذکور با مراجع نظارتیبرای تحقق اهداف کارگروه تنظیم بازار و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد و به خریداران نیز توصیه کرد که از فروشنده کاغذ فاکتور بخواهند، چرا که در هنگام خرید و در صورتی که مشتری بخواهد، واحدهای صنفی موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند تا در صورت لزوم مشتری بتواند حق خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.  بااین وجود صارمیان تاکید کرد، در حال حاضر قیمت کاغذ در کنترل است و بازار در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

بررسی پرونده‌های تخلف در عرضه کاغذ

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درگفت و گو با همشهری با تایید ارسال پرونده‌ اشخاص حقوقی و حقیقی مختلف در واردات و عرضه کاغذ به این سازمان، گفت: حدود ۲۰ پرونده تخلف در عرضه کاغذ که از سوی سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است در حال رسیدگی در شعب مختلف سازمان تعزیرات حکومتی است و این روند همچنان ادامه دارد. ناصر رایگانی در مورد کیفیت و ارزش پرونده‌ تخلفات عرضه کاغذ ارجاع شده به سازمان تعزیرات حکومتی، افزود: با توجه به این که رسیدگی به این ۲۰ پرونده در شعب سازمان تعزیرات حکومتی در جریان است، هنوز ارزش این پرونده‌ها مشخص نشده است  او در مورد روند رسیدگی و اعلام نتایج این پرونده‌ها، افزود: رسیدگی به این تخلفات با سرعت و دقت در شعب سازمان تعزیرات حکومتی ادامه دارد و نتایج رسیدگی به این پرونده‌ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

کد خبر 444255

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در اهواز جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام بهمئی گفت: پرونده تخلف یک پزشک متخصص در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان خوزستان رسیدگی شد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: شعبه با بررسی محتوای پرونده، تخلف انتسابی را محرز و متهم را علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پروانه پزشکی به پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنا به گفته بهمئی، پس از انجام مراحل قانونی رأی صادره اجرا و جریمه متهم نیز وصول شد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی خوزستان اظهار کرد: تخلف از سوی کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی و به این اداره ارسال شد.

کد خبر 6063701

دیگر خبرها

  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد