Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «اصغر سلیمی» با تشریح دستور کار امروز کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره چاپ ۱۲۳۱ با حضور نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، پژوهشکده شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در کارگروه امنیت و سیاست داخلی و مدیریت بحران این کمیسیون بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲۰ ایراد شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس وجود دارد، ادامه داد: این ایرادات در کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور و نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط بررسی شد و در جریان این بررسی موارد مربوط به استانی شدن انتخابات از کارگروه حذف شد.
وی ادامه داد: این موضوع به کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ارجاع داده می شود و امکان دارد کمیسیون استانی شدن انتخابات را مجدداً بررسی و به صحن مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ایرادات شورای نگهبان و نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر پرایراد بودن این قانون، احتمالاً بررسی آن در کمیسیون امور داخلی و شوراها نیز انجام نمی شود و به احتمال فراوان استانی شدن انتخابات به طور کامل منتفی می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس