Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@01:37:29 GMT

درگیری لفظی بین ترامپ و صادق خان باز خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۸۴۱

درگیری لفظی بین ترامپ و صادق خان باز خبرساز شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، درگیری لفظی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و صادق خان، شهردار لندن، بار دیگر خبرساز شده است.

 

آقای ترامپ یک بار دیگر در توییتی شهردار لندن را مورد انتقاد قرار داده و او را "آبروریزی ملی" خوانده که در حال نابود کردن پایتخت بریتانیاست.

 

رئیس‌جمهور آمریکا این انتقادها را بعد از آن مطرح کرد که در لندن، ظرف ۲۴ ساعت در پنج درگیری خشونت‌بار سه نفر کشته و سه نفر هم مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا با واکنش جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا، روبرو شده است. آقای کوربین گفته "واقعا وحشتناک است که آقای ترامپ از تراژدی افرادی که به قتل رسیدند، برای حمله به شهردار استفاده کرده است".

 

به نوشته بی بی سی، ترامپ در ابتدا با بازنشر توییت کیتی هاپکینز، مفسر دست راستی، درباره خشونت‌های اخیر در لندن، گفت که آقای خان "مایه آبروریزی" است و پایتخت نیازمند یک شهردار جدید است.

 

در پاسخ به توییت های ترامپ، سخنگوی صادق خان گفت که "شهردار با قربانیان و خانواده‌های آنها (که کشته شده‌اند) ابراز همدردی کرده و وقتش را برای پاسخگویی به این نوع توییت‌ها تلف نمی‌کند."

 

شهردار لندن روز جمعه در حساب توئیتر خود نوشت که از شنیدن خبر قتل دو نوجوان منقلب شده است. وی از مردم خواست درصورتی که اطلاعاتی درباره حادثه یا قاتلان دارند با مراکز پلیس تماس بگیرند.

 

شمار کسانی که در لندن در سال جاری تاکنون به قتل رسیده اند به ۵۶ نفر رسیده است. سال گذشته ۱۳۲ نفر در لندن کشته شدند.

 

به گزارش یورونیوز، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به سخنان آقای ترامپ واکنش نشان داده و تلاش کردند وضعیت شهرهای آمریکا را با لندن مقایسه کنند. یکی از کاربران با انتشار توئیتی که در آن به مقایسه تعداد افراد کشته شده در شهرهای ایالات متحده با لندن پرداخته بود، نوشت: «نرخ قتل در ایالات متحده ۵ برابر بریتانیا و در برخی شهرهای آمریکا ۳۰ برابر لندن است.»

 

 

طبق آماری، نرخ قتل در سال ۲۰۱۸ در لندن ۱.۸ نفر به ازای هر صدهزار نفر جمعیت بود و این درحالی است که نرخ قتل در بالتیمور در همان سال ۵۵.۸ نفر به ازای هر صدهزار نفر گزارش شده است. حتی تعداد قربانیان سن‌دیگو به عنوان کلان‌شهری که کمترین میزان قتل در آن گزارش شده ۲.۲ نفر به ازای هر صد هزار نفر است.

 

جدال لفظی رئیس جمهور آمریکا با صادق خان سابقه طولانی دارد.

 

ترامپ قبل از ورود به لندن در (۳ ژوئن/۱۳ خرداد) در توییتی به شدت به صادق خان حمله کرد و او را "شهرداری افتضاح" و یک "بازنده" خواند و گفت که باید به مبارزه با جرم و جنایت در لندن تمرکز کند.

 

این واکنشی به مقاله شهردار لندن در انتقاد از سفر سه روزه ترامپ به بریتانیا بود. صادق خان،‌ دونالد ترامپ را نمونه بزرگی از راستگرایی افراطی رو به رشد و تهدیدی برای همه جهان دانسته بود.

 

همچنین در جریان سفر ترامپ به بریتانیا شهردار لندن و دیگر سیاستمداران عالی‌رتبه حزب کارگر در مراسم استقبال از دونالد ترامپ شرکت نکردند.

 

صادق خان از دولت بریتانیا برای پهن کردن «فرش قرمز» برای ترامپ انتقاد کرد و گفت: «نژادپرستان بسیاری هستند که فکر می‌کنند او ( ترامپ) مظهر (اندیشه) آنهاست.»

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صادق خان دونالد ترامپ آمریکا لندن بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+

پس از جر و بحث فردی با راننده یدک کش در یکی از ایالت های آمریکا، راننده به قصد تلافی با سرعت به سمت آن فرد رفته و او را زیر می گیرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها
  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت
  • ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان
  • درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان | وزیر امنیت ملی: مسخره بود! + ویدئو
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+