Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@06:34:14 GMT

خوزستان 50 درجه ای می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۹۳۹

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آسمان استان خوزستان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود .

وی افزود: طی امروز و فردا وقوع دمای نزدیک به ۵۰ یا ۵۰ درجه سانتیگراد در خوزستان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با ۴۹ و ایذه با 21 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات دمای اهواز در این مدت نیز بین 29 تا 48 درجه سانتیگراد در نوسان بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در نزدیک به یک قرنی که بشر با واکنش‌های همجوشی کار کرده است، تنها چند فناوری به دمای همجوشی پلاسما بالاتر از ۲۷ میلیون درجه فارنهایت (۱۵ میلیون درجه سانتی گراد) رسیده‌اند؛ این میزان، دمای هسته خورشید است.

با توجه به اینکه اکنون جهان به دنبال راه‌های پاک‌تر برای تامین نیاز‌های انرژی خود است، همجوشی هسته‌ای روشی پاسخگو برای تولید مقادیر زیادی انرژی شناخته می‌شود.

پلاسما و همجوشی هسته‌ای

اولین مرحله از این فرآیند، تولید پلاسما است. حالت چهارم ماده که در آن هسته‌ها و الکترون‌ها حالت اتمی خود را حفظ نمی‌کنند بلکه آزادانه شناور می‌شوند.

این همجوشی اتم‌ها ۱۰ میلیون برابر بیشتر از سوزاندن همان مقدار زغال سنگ در هر اونس، انرژی تولید می‌کند. با این حال، از آنجایی که پلاسمای همجوشی از دو جزء (هسته و الکترون) تشکیل شده است که به طور قابل توجهی جرم متفاوتی دارند پس با سرعت‌های مختلفی گرم و سرد می‌شوند.

الکترون‌هایی که به سرعت سرد می‌شوند می‌توانند گرم شدن پلاسما را محدود کنند، که مانعی در توسعه راکتور‌های همجوشی است.

اکنون شرکت دانش‌بنیان همجوشی «Zap Energy» «زَپ انرژی» از یک طرح محصورسازی پلاسما به نام آزمایش فیوژن (FuZe) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود الکترون‌ها به سرعت سرد نمی‌شوند.

در این روش، جریان‌های الکتریکی بزرگ از طریق رشته‌های نازک پلاسما هدایت می‌شوند و میدان‌های الکترومغناطیسی پلاسما را ایجاد می‌کنند که در حین فشرده سازی آن، آن را گرم می‌کنند. اما مشکل این شیوه درکوتاهی عمر پلاسما‌های به دست آمده بود. زپ انرژی با اعمال یک جریان دینامیکی در پلاسما، فرآیندی به نام تثبیت جریان برشی، این مشکل را حل کرده است.

تنظیم آزمایشی FuZe بدون استفاده از آهنربا‌ها یا لیزر‌های ابررسانا به دمای ۳۰ میلیون درجه و بالاتر رسیده است.

برخلاف سایر فناوری‌های همجوشی که با آنها آزمایش می‌شوند، FuZe برای تولید پلاسمای خود به آهن ربا‌های ابررسانا یا لیزر‌های قدرتمند نیاز ندارد و روشی بسیار مقرون به صرفه است.

نتایج FuZe در جدیدترین شماره نشریه Physical Review Letters منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد