Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-19@11:33:49 GMT

26 خرداد؛ سالگرد فرود نخستین زن فضانورد دنیا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۹۷۳

26 خرداد؛ سالگرد فرود نخستین زن فضانورد دنیا

امروز پنجاه و ششمین سالگرد فرود نخستین زن فضانورد دنیا در فضاست؛ به همین منظور سایت اسپیس تصویری از وی منتشر کرده است.به گزارش بلاغ، اسپیس به مناسبت پنجاه و ششمین سالگرد فرود نخستین زن فضانورد دنیا در فضا تصویری از والنتینا ترشکوا منتشر کرده است. 

والنتینا در 16 ژوئن سال 1963 از میان بیش از 400 زن که برای انجام نخستین پرواز فضایی ثبت نام کرده بودند انتخاب شد و به این ترتیب عنوان نخستین غیر نظامی که در آن سال‌های ابتدایی به فضا سفر کرد را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این زن فضانورد که اهل روسیه بود به منظور بررسی واکنش بدن زنان نسبت به بی‌وزنی در محیط فضا به این مأموریت رفت و توانست داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کند. 

این مأموریت وستوک-۶  نام داشت و نخستین و تنها مأموریت والنتینا بود که سه روز به طول انجامید. 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ محل فرود بالگرد در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابورگفت:امسال با پیگیری‌های مسئول اورژانس هوایی و مساعدت شورا‌های اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای افزایش ایمنی فرود بالگرد و ارائه مطلوب‌تر خدمات اورژانس هوایی، چهار پد فرود بالگرد در شهرستان میان جلگه روستای گلبو و در شهرستان فیروزه روستا‌های نیرآباد، فرخار و زروند تکمیل و بهره‌برداری شد.

سید حمید حسینی افزود: همچنین رایزنی‌هابرای ساخت ۶ محل فرود دیگر در شهر‌های اسحاق‌آباد، درود، بار، چکنه، فیروزه و خور انجام شده است و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

 حسینی با اشاره به اینکه محل فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات در جهت ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به همشهریان گرامی است، گفت: ساخت هر پد فرود بالگرد حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌طلبد که تحقق این مهم به همت شورا‌های اسلامی شهری و روستایی و مساعدت خیرین سلامت گرامی میسر خواهد بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • هجدهمین سالگرد آیت الله یثربی در کاشان
  • (ویدئو) فرود از یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان
  • ساخت ۱۰ محل فرود بالگرد در نیشابور
  • فرود از یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌ های جهان (فیلم)
  • فرود از یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان + فیلم
  • غول‌پیکر‌ترین آتشفشان مریخ کشف شد
  • مشخص شدن بافت فرسوده تمام شهر‌های گلستان تا خرداد سال آینده
  • فرود بوئینگ در هوای طوفانی + فیلم
  • گزارش تصویری | شصت‌ویکمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز
  • استقبال حکومت سرپرست افغانستان از تمدید مأموریت یوناما