Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته اگرچه به شدت به منابع حاصل از صادرات نفت نیاز داشتیم، اما حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی پرداخت شد تا مردم آسیب نبینند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: رویکرد ما این است که در طرح اصلاحات ساختاری رابطه مستقیم بودجه به نفت را قطع نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد با اتکاء به فرامین مقام معظم رهبری و هم با هدف مدیریت شرایط ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، طرح اصلاحات ساختاری بودجه آماده شده است و برای اظهارنظر متخصصین در سایت سازمان برنامه و بودجه کشور قرار داده شده است.

پورمحمدی در اولین نشست برنامه روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در سال جاری اظهار داشت: بودجه سال گذشته در حالی که کشور در شرایط سختی قرار داشت و منابع مالی دچار مشکل بود، به نحوی صورت گرفت که بودجه عمرانی رشد خوبی داشت و ضمنا یارانه‌های نقدی بدون تاخیر تامین شد.

وی افزود: سه ویژگی مهم و ممتاز بودجه سال ۱۳۹۷ این بود که، نکته اول این که کسری بودجه را پولی نکردیم. پارسال نگاه این بود که با توجه به کسری بودجه، اگر به سراغ پول پرقدرت برویم، دچار تورم بالا می‌رویم. اما فشار‌ها تحمل شد و از همه سازوکار‌ها استفاده کردیم؛ بدون این‌که کسری بودجه پولی شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: نکته دوم اینکه: سال گذشته اگرچه به شدت به منابع حاصل از صادرات نفت نیاز داشتیم، اما حدود ۱۷,۵ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی پرداخت شد تا مردم آسیب نبینند.

پورمحمدی عنوان کرد: نکته سوم اینکه اگرچه سران قوا به ما اجازه دادند که ۱۲ درصد از صندوق توسعه ملی برداریم و صرف کسری بودجه کنیم، اما به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای سال ۱۳۹۸ که سال سختی خواهد بود، از این کار خودداری کردیم و این منابع برای سال ۱۳۹۸ سوق داده شد.

پورمحمدی افزود: اگرچه سال جاری سال سختی خواهد بود، اما تدابیر لازم مبنی بر کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌ها صورت گرفته است به گونه‌ای که پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر کشور دچار آسیب نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه پورمحمدی برنامه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری بودجه، هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را سردرگم کرد

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند هواپیمای وزیر دفاع این کشور که گفته می‌شود اخیرا در نزدیکی روسیه هدف اختلال‌های مخابراتی قرار گرفت، از سامانه‌های حفاظتی لازم برخوردار نبوده است؛ چرا که وزیر دفاع پیشین انگلیس به دلیل کسری بودجه این سامانه‌ها را از هواپیماها حذف کرده بود.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی «آی.تی.وی نیوز» گزارش داد هواپیمای حامل «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس که هفته گذشته به مدت چندین دقیقه شاهد اختلال در سامانه‌های موقعیت‌یابی خود بود، به دلیل کمبود بودجه نظامی به تجهیزات حفاظتی لازم مجهز نبوده است.

روزنامه تایمز انگلیس در روز پنجشنبه گزارش داده بود ظاهراً روسیه سیگنال جی.پی.اس هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را هنگام پرواز در نزدیکی کالینینگراد روسیه مختل کرده است. طبق گزارش‌ها، افراد حاضر در هواپیما به مدت ۳۰ دقیقه قادر به دسترسی به اینترنت نبودند و مسئولان پرواز ناچار شدند برای تعیین موقعیت مکانی خود از روش‌های جایگزین استفاده کنند.

شبکه خبری آی.تی.وی گزارش داد که در نتیجه سیاست «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس صرفه‌جویی در بودجه نظامی این کشور، هواپیمای وزیر دفاع به سامانه‌های حفاظتی لازم مجهز نشده است.

به گزارش روزنامه تایمز انگلیس، دولت این کشور در زمان بن والاس تصمیم گرفت سامانه‌های حفاظتی مانند پارازیت‌اندازهای ضد موشک و تجهیزات ارتباطی ضدپارازیت را روی هواپیمای وزیر دفاع نصب نکند تا هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون دلار را ذخیره کند؛ تصمیم که حالا لغو شده و قرار است این تجهیزات دوباره به هواپیماها اضافه شوند.

بااین‌حال، بن والاس روز جمعه از تصمیم خود در این باره دفاع کرد و گفت: «این هواپیماها هرگز قرار نیست به مناطق جنگی سفر کنند و اگر نیاز به انجام چنین کاری باشد، وزرا می‌توانند از هواپیماهای نظامی استفاده کنند. نسبت به جت‌های وی‌آی‌پی، بسترهای نظامی بسیار بیشتری هستند که به تجهیزات حفاظتی نیاز دارند. این اولویت‌بندی کاملاً اشتباه است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین کالا‌های اساسی متناسب با تحولات جهانی برنامه‌ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی برنامه ریزی می‌شود
  • تامین کالا‌های اساسی نیمه دوم سال آینده در حال برنامه ریزی است
  • هزار روز اول تولد، زمان طلایی پیشگیری از بیماری هاست
  • اعلام هشدار تازه؛ کسری بودجه و هجوم تورم بالا در ماه‌های آتی
  • پولی‌سازی کسری بودجه و تورم بالا در ماه‌های پیش رو
  • کسری بودجه ترکیه به رقم ۱۰ میلیارد دلار رسید
  • کسری بودجه، هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را سردرگم کرد
  • ایران ۷۰۰ میلیون دلار کالا از کره شمالی خرید
  • کسری ۱۰ میلیارد دلاری بودجه ترکیه