Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، ­یک گروه تلویزیونی از شبکه سی بی اس آمریکا با لباس اعضای گروه‌های تروریستی در سوریه و در میان آن‌ها مشغول فعالیت رسانه‌ای است.

بر اساس این گزارش، اخیراً به موازات تشدید درگیری‌ها در سوریه برخی گروه‌های مسلح تحرکات عجیبی انجام می‌دهند و هیئت‌های سیاسی و دیپلماتیک و شخصیت‌های منطقه‌ای و بین المللی تحرکات پنهانی در این مناطق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه از شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا نیز در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در شمال غرب استان حلب مشاهده شده اند که لباس نیرو‌های وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره را به تن داشتند. با توجه به این که این گروه تروریستی محسوب می‌شود، مشخص نیست مأموریت این گروه تلویزیونی چیست و بر اساس چه قانونی و به چه شکلی توانسته است به صورت غیرقانونی وارد خاک سوریه شود.

نضال قبلان، سفیر سابق سوریه در ترکیه در این خصوص می‌گوید: این افراد با حضور در این مناطق که محل درگیری نیرو‌های ارتش سوریه و متحدانش با گروه‌های تروریستی است جان خود را به خطر انداخته اند... اگر یک گروه رسانه‌ای روسی یا سوری برای پوشش موضوع مرتبط با مکزیک یا هر موضوع دیگری مرتبط با دولت آمریکا اقدام می‌کرد چه روی می‌داد؟

قبلان افزود: سازمانی که این خبرنگاران به آن وابستگی دارند یا کشوری که این خبرنگاران از آنجا عبور کرده اند تا وارد خاک سوریه شوند مسئول جان این افراد خواهد بود. ورود آن‌ها به خاک سوریه غیرقانونی است. ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریست‌ها قابل قبول نیست. آیا آمریکایی‌ها از سرنوشت یک خبرنگار فرانسوی که شش سال پیش به صورت غیرقانونی به حمص رفته بود و کشته شد عبرت نگرفته اند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد توافق‌های نظامی با آمریکایی که چندی پیش به صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود.

به گزارش ایسنا، «آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان اینکه توافق نظامی لغو شده نیجر با آمریکا با زور به این کشور تحمیل شده بود، گفت حضور نظامیان آمریکایی در نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.

روز شنبه رسانه‌ها گزارش دادند دولت نیجر تصمیم گرفته توافق نظامی با آمریکا را لغو کند، توافقی که به نظامیان آمریکایی اجازه می‌داد در قلمرو این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمادو عبدالرحمان درباره این توافقنامه گفت: «قرارداد همکاری با آمریکا با زور واشنگتن تحمیل شد. حضور آمریکا در خاک نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.»

مقامات آمریکایی اخیراً در سفری به نیجر، مقامات این کشور را به امضای توافق‌های نظامی مخفیانه و قرارداد فروش اورانیوم به ایران متهم و آن‌ها را تهدید کردند. سخنگوی شورای نظامی نیجر با اشاره به این موارد گفت که سفر مذکور مقامات آمریکایی هم با اجبار به نیجر تحمیل شده بود.

گارد ریاست‌جمهوری نیجر در سال میلادی گذشته «محمد بازوم» رئیس‌جمهور وقت را برکنار کرد، مرزها را بست و منع آمدوشد وضع کرد. «عبدالرحمان شیانی» فرمانده وقت گارد ریاست‌جمهوری نیجر خود را به‌عنوان رهبر موقت و دولت گذار این کشور آفریقایی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله ارتش سوریه به مقرهای تروریست‌ها در حلب
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می کند
  • ۸ تروریست از عوامل حمله به کمپ ارتش پاکستان کشته شدند
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کند
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • انهدام پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور/ عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • ۷ نظامی در حمله تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • بازداشت ۵ تروریست تکفیری در تونس