Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:19:41 GMT

آیا سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۰۱۹

آیا سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد؟

شنیده ها حاکی از آن است که احضار سفیر انگلستان در تهران با درخواست ملاقات وی با مدیرکل اروپای وزارت خارجه ایران همزمان بوده است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شنیده های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که احضار سفیر انگلستان از سوی وزارت امور خارجه ایران با درخواست وی برای ملاقات با مدیرکل اروپای وزارت مزبور همزمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو هم روایت سفیر (مبنی بر اینکه ملاقات با درخواست وی بوده) و هم خبر منتشر شده مبنی بر احضار وی به وزارت امور خارجه صحیح است. البته محتوای صحبتهای صریح و جدی مطرح شده در جلسه عینا همان است که در خبرها آمده بود که حاکی از احضار وی می باشد.

احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه

 

پیش از این گزارش شده بود در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در تبعیت کورکورانه و عجولانه از آمریکا در متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز شنبه با احضار سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله رو لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود: در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچکس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی شناخته شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقام‌های شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند.

مک‌کر در توئیتر، در واکنش به گزارش‌ها در این خصوص نوشت: «جالب بود و برای خودم هم تازگی داشت. من دیروز خواستار دیدار فوری با وزارت خارجه شدم و اجابت شد. البته، اگر رسماً احضار شوم مثل همه سفرای دیگر، همیشه پاسخگو خواهم بود.» 

انتهای پیام/.

R36439/P/S8,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه