Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بیزینس استاندارد به بررسی نتیجه بدعهدی آمریکا در توافق هسته ای و سیاست فشار حداکثری علیه ایران پرداخته است.

 

این پایگاه خبری_تحلیلی تاکید کرده، علیرغم ادعای پمپئو، تحریم ها موجب اتحاد مردم ایران علیه آمریکا شده و ایران در شرایط کنونی آنقدر قدرتمند هست که به ایالات متحده باج ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلاصه ای از این نوشتار که حاوی نکاتی خواندنی است در ادامه می آید:

 

««سیزدهم ژوئن دو نفتکش در دریای عمان هدف قرار گرفتند و خدمه یکی از کشتی های آتش گرفته مجبور به فرار و ترک نفتکش شدند.

این جدیدترین مورد از سری تهاجمات به نفتکش هایی بوده است که نفت را از طریق خلیج [فارس] منتقل می کنند. در ماه می نیز نفتکش های عربستان و امارات متحده عربی در نزدیکی سواحل امارات مورد حمله قرار گرفتند. این حملات، موجب تخریب نفت کش ها شد اما تلفات جانی به همراه نداشت.

 

هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته بنابراین عاملان آن _دست کم در فضای عمومی_ ناشناخته مانده اند.

عربستان سعودی، متحد آمریکا و رقیب منطقه ای ایران، پیکان اتهام را به سمت دولت ایران گرفته و حملات ماه می را "تجاوز آشکار" خواند. ملک سلمان، پادشاه عربستان از جامعه بین المللی خواست که از همه ابزارها برای تنبیه ایران استفاده کنند.

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، مدعی شد که "تقریبا به صورت قطعی" می تواند گفت، ایران مسئول این حملات است. وی در ماه می خبر اعزام گروهی از ناوهای آمریکایی به خلیج فارس را اعلام کرد که هدف از آن "ارسال پیامی روشن و واضح برای ایران" بود.

اما واقعیت این است که کاخ سفید درباره اهدافش علیه ایران بیش از حد سر و صدای غیرمنطقی به راه انداخته و این درحالیست که این اهداف، بسیار غیرواضح هستند.

 

به نظر نمی رسد مقامات دولت ترامپ درباره گزینه های زیر، اتفاق نظر داشته باشند:

1.آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران است یا تغییر رفتار حکومت این کشور؟

2.آمریکا باید به دنبال دیپلماسی باشد یا استفاده از زور؟

3.هدف از اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه، تاثیرگذاری بر ایران است یا اقناع افکار عمومی ناامید آمریکا؟

 

ترامپ به یک برنامه تلویزیون انگلیس به میزبانی پیترز مورگان گفت، گزینه های نظامی درباره ایران روی میز هستند اما وی مذاکره را کاملا ترجیح می دهد.

به  گفته دیوید ایگناتیوس، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، ترامپ دوست دارد در برابر ایران، محکم به نظر برسد چراکه ایستادگی و محکم بودن در برابر دیگر کشورها، موضعی محبوب در افکار عمومی آمریکاست اما ترامپ این ایستادگی را تا جایی ادامه می دهد که موجب کلید خوردن جنگ نشود چراکه ورود به درگیری نظامی، در افکار عمومی آمریکا محبوب و مقبول نیست.

 

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته آمریکایی، به ای بی سی نیوز گفته: ترامپ نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود.

البته به نظر می رسد، این تحلیلگران نقش افراد جنگ طلبی مانند جان بولتون را دست کم گرفته اند.... ممکن است این تحولات به رویارویی نظامی بینجامد که در این صورت، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

 

این بن بست از زمانی شروع شد که ترامپ در توافق هسته ای دبه کرده و علیرغم پایبندی دیگر طرف ها به برجام، از آن خارج شد. آمریکا پس از آن تلاش خود برای اعمال فشار حداکثری بر ایران را آغاز کرد.

کاخ سفید مدعی است که سیاست فشار حداکثری در حال جواب دادن است و ایران، کمک های خود به متحدان و نیروهای نیابتی اش در منطقه از جمله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حزب الله لبنان و حماس را کاهش داده است.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مدرک یا زمان بندی محسوسی مدعی شده که شرایط اقتصادی فرسایشی و سخت برای ایران که توسط آمریکا ایجاد شده موجب قیام مردم ناامید این کشور علیه حکومتشان خواهد شد و به تغییر حکومت خواهد انجامید.

به نظر می رسد، این یک ایده تخیلی است. رویکرد خصومت آمیز آمریکا به ویژه زمانیکه این رویکرد توسط جامعه بین الملل پذیرفته نشده است، مردم ایران را علیه آمریکا بر خواهد انگیخت، متحدان آمریکا را متفرق و چند قطبی خواهد ساخت و موجب تقویت جناح ضدآمریکایی در ایران خواهد شد.

 

به عنوان مثال، جوانان شهر نشین ایرانی، بهترین امید برای آشتی با آمریکا و اقدام علیه دولتشان بودند اما نه در زمانیکه ترامپ گلوی اقتصاد کشورشان را می فشارد و آن ها را حمله تهدید می کند.

از سوی دیگر، ایران، گزینه های خروج از توافق هسته ای یا حمله به نیروها و متحدان آمریکا از جمله اسرائیل را به عنوان اهرمی جهت تحت فشار قرار دادن آمریکا در اختیار دارد و این در شرایطی است که نیروهای نظامی این کشور و نیروهای نیابتی آن در منطقه، قدرتمند می باشند.

 

فشارهای واشنگتن همچنین موجب همکاری نزدیکتر ایران با دشمنان آمریکا از جمله روسیه خواهد شد و حمایت های تسلیحاتی و اطلاعاتی روسیه در اختیار ایران قرار خواهد داد.

بزرگترین امید ترامپ درباره ایران، سفر نخست وزیر ژاپن به این کشور و میانجیگری وی بود معلوم نیست در این شرایطی او هم بتواند کاری را از پیش ببرد.

 

در صورت تبدیل شدن بحران اخیر به جنگ، انفجارهای جدید، خلیج فارس را خواهد لرزاند، نیروهای نظامی آمریکا توسط نیروهای نیابتی ایران در عراق، زخمی و کشته می شوند و پهپادهای ساخت ایران، عربستان را بمباران خواهند کرد. در این شرایط باید دید ترامپ در برابر اصرار جنگ طلبان برای تشدید بحران، مقاومت خواهد کرد یا خیر؟»»

 

 

 

 

111

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ای بی سی ترامپ تحریم آمریکا جام نیوز نفت جنگ روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع مطلع می گویند رییس جمهور سابق آمریکا به دستگاه جاسوسی این کشور برای اقدام علیه دولت چین دستور داده است.

خبرگزاری رویترز به استناد گفته برخی مقامات سابق دولت آمریکا گزارش داد که «دونالد ترامپ» به سازمان «سیا» مجوز داد تا یک کارزار نفوذ سری با هدف لکه دار کردن دولت چین و تهییج افکار عمومی علیه سران این کشور را راه اندازی کند.

بر اساس این گزارش، سیا در سال ۲۰۱۹ تیمی را تشکیل داد که از هویت های جعلی اینترنتی برای انتشار روایت های منفی درباره دولت «شی جین پینگ» رییس جمهور چین استفاده کردند.

از جمله روایت‌هایی ضد چینی سیا در شبکه‌های اجتماعی چین؛ این بود که اعضای حزب کمونیست حاکم پول های خود را در خارج از کشور مخفی کرده اند.

مقامات سابق دولت آمریکا، این عملیات ضد چین را پاسخی آمریکا به سال‌ها تلاش‌های مخفیانه تهاجمی چین با هدف افزایش نفوذ جهانی خود توصیف کردند.

کد خبر 6056643

دیگر خبرها

  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • کاسبی غربگرایان با ترامپ‌ هراسی
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • جزئیات مهم از دومین اقدام آمریکا علیه ایران در ساعات گذشته | ادعا درباره سپاه قدس و یمن | سعید الجمال و پوریا میردامادی کیستند؟
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد + جزئیات | این تحریم‌ها ۳فرد و ۴نهاد را هدف گرفته است