Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، مطر ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) در اعتراضات مردمی مقابل مقر وزارت دفاع سودان توسط نیروهای واکنش سریع کشته شد.

پس از اصابت گلوله به سر این جوان سودانی، رنگ "آبی" که مورد علاقه وی بود، به سرعت به سمبل و نماد جنبش‌های سودانی تبدیل شد. جنبش‌هایی که خواهان واگذاری قدرت از سوی نظامیان شورای انتقالی و توقف کشتار معترضان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر تصاویر شخصی در شبکه‌های اجتماعی ابتدا از سودان آغاز شد ولی در بازه زمانی بسیار کوتاه این رنگ به همراه هشتک "آبی برای سودان" (BLUE FOR SUDAN) شبکه‌های توئیتر و اینستاگرام را در برگرفت.

بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مشهور بین المللی هم با تغییر تصویر صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به رنگ آبی به این پویش جهانی پیوستند.

دو هفته پیش اختلافات سیاسی میان رهبران اپوزیسیون و شورای نظامی سودان به درگیری خونبار و سرکوب مخالفان توسط نیروهای امنیتی انجامید و طبق آمار کمیته مرکزی پزشکان سودان، شمار قربانیان به ۱۲۸ تن رسیده است.

اعتراضات مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸(۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما این اعتراضات به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت "عمر البشیر" رئیس جمهوری

شدند که سرانجام حکومت وی ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش خاتمه یافت و پس از آن ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال "عبدالفتاح البرهان" قدرت را در دست گرفت.

سرنگونی البشیر گروه‌های معترض سودانی را راضی نکرد و آنها خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دمکراتیک هستند.

گروه‌های مخالف شورای نظامی سودان با امضای بیانیه‌ای، ائتلافی فراگیر از نیروهای غیرنظامی که به نام "اعلامیه آزادی و تغییر" معروف شد، تشکیل دادند.

این ائتلاف برای تعیین تکلیف آینده سودان وارد گفت و گو با نظامیان شد، اما این مذاکرات پس از کشتار خونین خارطوم بی نتیجه ماند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های امروز و امشب حمایت‌های مردمی در سراسر کشور

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت مردم قهرمان ایران اسلامی از حمله تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای رتا صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

عملیات گسترده پهپادی -موشکی علیه رژیم صهیونیستی که به دنبال اقدام رذیلانه حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به تلافی خیره سری‌های اخیر این رژیم خبیث توسط فرزندان جان برکف این ملت و دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه با همراهی ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع صورت گرفت اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و به منظور تنبیه متجاوز و تحقق هشدار‌های پیشین به اردوگاه استکبار جهانی و ایادی آن بود که هر گونه اقدامی علیه منافع کشورمان با شدیدترین پاسخ روبرو شده و جمهوری اسلامی در این موضوع ذره‌ای تردید نخواهد کرد.

این حملات که بخشی از اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی به خباثت‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی بود صرفاً مراکز نظامی رژیم کودک‌کش مورد هدف قرار گرفت، اما ملت بزرگ ایران اسلامی با اتکال به ذات لایزال الهی و با اعتماد به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیرو‌های مقتدر نظامی کشورمان به آمریکای جنایتکار و حامیان این رژیم منحوس هشدار میدهد در صورت تکرار وحشیگری‌های این رژیم، میدان عمل برای پاسخ‌های کوبنده و پشیمان کننده گسترده‌تر و تمام مراکز راهبردی در سراسر سرزمین‌های اشغالی مورد حمله قرار گرفته و راه‌های تنفس این رژیم منحوس قطع و به حیات ننگین این جرثومه فساد پایان داده خواهد شد.

امشب ملت بزرگ ایران اسلامی به شکرانه این عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و تحقیر تاریخی رژیم خون آشام صهیونیستی در مساجد کشور پیشانی بر آستان قدس ربوبی قرار داده و در این جشن بزرگ ملی، اقشار مختلف مردم بصورت یکپارچه در سراسر میهن اسلامی بویژه در میادین شهر‌ها به سرور و شادی و نور افشانی پرداخته و همراه با مردم مظلوم غزه که بیش از هر ملتی از این حماسه حیرت انگیز سرور و شادی کردند دست به دعا برداشته ضمن اعلام بیزاری از وجود منحوس این جرثومه ننگین ولیده غرب، از درگاه قدس ربوبی پیروزی نهایی مظلومان جهان بویژه مردم فلسطین را درخواست می‌نمایند.

امروز همچنین ملت قدرشناس ایران اسلامی با حضور در مزار شهدای مقاومت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، تهرانی مقدم، سید رضی موسوی، زاهدی، حاج رحیمی و دیگر شهدای این راه نورانی، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) و ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ادامه راه شهیدان تاکید می‌نمایند.

در پایان لازم می‌دانیم از تمامی ملت‌های آزاده جهان بویژه ملت‌های مسلمان که از همان دقایق آغازین حملات سپاه اسلام به رژیم منحوس صهیونیستی بغض انباشته و فرو رفته از قریب به هفت ماه ظلم و جنایت این رژیم در غزه قهرمان را با اظهار جشن و شادمانی ابراز کردند تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال به خاطر این وفاق و همدلی ملت‌ها شکر گذار بوده و آینده‌ای سرشار از موفقیت در سایه ظهور تجلی اعظم و آخرین ظهور حجت الهی مسئلت می‌نماییم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • حمایت عبدالکریمی از عملیات نیروهای مسلح: اخلاقی و سنجیده
  • امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • اعلام برنامه‌های امروز و امشب حمایت‌های مردمی در سراسر کشور
  • برگزاری جشن مردمی به شکرانه عملیات نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • برگزاری جشن مردمی به شکرانه عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • آزمایش ویژگی پیام‌رسانی در تردز
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد