Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@13:39:37 GMT

آخرین وضعیت مذاکره استقلال با یک مهاجم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۲۶۸

به گزارش مهر، ارسلان مطهری بهترین گلزن فصل گذشته تیم ذوب آهن یکی از گزینه‌های اصلی تیم استقلال برای فصل آینده است. مطهری یکبار هم به صورت رسمی با نماینده این باشگاه سر میز مذاکره نشت.

در حالی که پیش از این گفته می‌شد روند مذاکرات مطهری و استقلال به بن بست رسیده و این بازیکن به تمدید با ذوب آهن نزدیک شده، اما مطهری روز گذشته با استقلالی ها جلسه دیگری برگزار کرد که نتیجه نهایی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم یکی از مدیران باشگاه استقلال با مطهری تماس گرفت تا قرار جلسه بعدی مذاکره گذاشته شود.

احتمال اینکه در این نشست اتفاقات جدیدی در خصوص این نقل و انتقال به وقوع بپیوندد وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مطهری درباره نوروز چه گفت که جنجالی شد؟

«متأسفانه اکثر کشور‌های اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و در ایران هم همه‌مان در این ایام درگیر نوروز هستیم و به‌طور کلی همه موضوع غزه را فراموش کرده‌اند و به نظرم به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم.»

بنابر گزارش عصرایران، اینها را آقای علی مطهری گفته که در نوبت اخیر انتخابات تأیید صلاحیت شده بود تا بلکه کمی نرخ مشارکت بالا برود، چون با عقاید مشعشع فرهنگی او مشخص بود قادر به جلب و جذب آرای اقشار خاکستری جامعه و تغییر چیدمان نیست و بخت موفقیت نداشت و البته خود نیز اعلام کرده بود اصلاح طلب نیست.

این نوشته به قصد آن است که از ۱۰ منظر مدعای آقای مطهری بررسی و قلم بطلان بر آن کشیده شود:

۱. قبل و بعد نوروز چه؟ / حملات اسراییل به غزه از نیمه مهر ۱۴۰۲شروع شد یعنی قریب ۶ ماه قبل از عید و نوروز ۱۴۰۳ و این یعنی نوروز مزاحم هیچ اقدامی برای تقبیح و توقف آن نبوده است! اگر ایده و طرحی درباره غزه داشتید قبل از عید هم ۵ ماه و نیم وقت و فرصت داشتید والبته اگر خدای ناکرده ادامه یابد بعد از نوروز هم دارید و نوروز هرگز مانع و رادع شما نیست. این گوی و این میدان! مگر این که یگانه ایده شما تبدیل عید به عزا باشد!

۲. جشن هویتی نه سور دربرابر سوگ/ فرموده‌اند: امسال اصلا نباید عید می‌داشتیم. همین جمله نشان می‌دهد ایشان درک دقیقی از نوروز ندارد و آن را تنها به مثابه «عید» در مقابل «عزا» تصور کرده در حالی که نوروز یک آیین/جشن هویتی است. چه، ایرانیان دیر زمانی است در پاس‌داشت آن اصرار دارند تا بگویند اگرچه نیاکان ما اسلام را پذیرفتند، اما هویت فرهنگی خود را نباختند و استقلال و پیشینه و بیشینه فرهنگی خود را پاس می‌داریم.

تصور علی مطهری از نوروز، اما به مثابه شادی کودکانه در برابر سوگ است و احتمالا ناشی از نگاه ایدیولوژیک و محدود بودن مطالعات فرهنگی او است ولی بهتر است با جلوه‌های دیگر فرهنگی این سرزمین و مهم‌ترین آنان همین نوروز هم آشنا شوند که در مقاله زیبا و درخشان استاد دکتر پرویز ناتل خانلری منعکس است که در همان سال تولد ایشان - ۱۳۳۶- در مجله سخن منتشر شد:

«مسلمان شدن ایرانیان به ظاهر پیوند ایشان را با گذشته دراز و پرافتخارشان برید. همه چیز در این کشور دیگرگون شد و به رنگ دین و آیین نو درآمد. هرچه نشانه و یادگار گذشته بود، در آتش سوخت و بر باد رفت. اما یاد روزگار پیشین مانند سمندر از میان آن خاکستر برخاست و در هوای ایران پرواز کرد.

بیش از آنچه ایرانیان رنگ بیگانه گرفتند، بیگانگان ایرانی شدند. جامه‌ی ایرانی پوشیدند، آیین ایرانی پذیرفتند، جشن‌های ایران را برپا داشتند و پیش خدای ایران زانوی ادب بر زمین زدند.

از بزرگانی مانند فردوسی بگذریم که گویی رستخیز روان ایران در یک تن بود. دیگران که به ظاهر جوش و جنبشی نشان نمی‌دادند، همه در دل، زیر خاکستر بی‌اعتنایی اخگری از عشق ایران داشتند.

نظامیِ مسلمان -که ایران باستان را آتش‌پرست و آیین ایشان را ناپسند می‌داند- آنجا که داستان عدالت هرمز ساسانی را می‌سراید، بی‌اختیار حسرت و درد خود را نسبت به تاریخ گذشته ایران بیان می‌کند و می‌گوید:

جهان ز آتش‌پرستی شد چنان گرم
که بادا زین مسلمانی تو را شرم»

۳. جشن در ورزشگاه آزادی/ در گرماگرم بحث غزه و جنایات اسراییل همین دیروز (۷ فروردین ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی جشن بزرگ مولود نیمه رمضان برگزار شد. موضع ایشان چیست؟ برای امام حسن علیه‌السلام هم نباید به خاطر قربانیان مظلوم غزه جشن می‌گرفتند یا فقط نوروز مد نظرشان است؟

۴. تلاش‌های قطر/ این ادعا که کشور‌های اسلامی موضوع غزه را فراموش کرده‌اند نیز نادرست است. چرا که درست در همان روز که این سخن را گفتند قطر در حال میانجی‌گری برای آتش‌بس بود.

۵. سفره هفت سین در جبهه‌های جنگ/ همه به خاطر داریم که نوروز ۶۴ و نوروز ۶۷ زیر بمباران و موشک باران صدام حسین بود. ایرانیان آن دو نوروز را هم تعطیل نکردند و رزمندگان ایرانی در جبهه‌های جنگ هم سفره هفت سین می‌گسترانیدند.

آن قدر عید نوروز برای مردم ما مهم است که تلاش‌های مرحوم شیخ ابوالقاسم خزعلی برای جای‌گزینی عید غدیر به جای نوروز هرگز به جایی نرسید و خوش بختانه فرزندان هم پی گیر نیستند. آقای مطهری البته به دنبال جای‌گزینی نیست وتن‌ها امسال را گفته ولی باب این امر را می‌گشاید اگرچه محکوم به شکست است.

۶. رفتار خانواده امام/، چون اسراییل به غزه ظلم کرده ما از جشن هویتی خود دست بکشیم؟ به یاد آوریم که خانواده رهبر فقید انقلاب در هر دو نوبت درگذشت حاج سید احمد خمینی درآستانه نوروز ۷۴ و همسر امام در نوروز ۸۹ مراسمی برگزار نکردند تا به عید آسیب نرسد و نوروز را پاس داشتند. حالا آقای مطهری می‌گوید نباید عید می‌داشتیم! نه برادر! نوروز تعطیل بردار نیست. نه زیر موشک باران صدام حسین و نه جنایات اسراییل در غزه.

۷. اولین عید/ در سنت ایرانی وقتی کسی سوگوار است در عید به دیدار او می‌روند و می‌گویند اولین عید اوست. یعنی عید را باز تعطیل نمی‌کنند. این را که دیگر باید ایشان بداند.

۸. در حال و هوای قبل/ مشکل علی مطهری این است که نمی‌تواند خود را از پیله‌های فرهنگی که گرد خود تنیده رها کند در حالی که فضای فرهنگی جامعه کاملا تغییر کرده و این در نوع پوشش زنان و دختران و ناله و شِکْوه‌های صادق کوشکی درباره رفتار مردم در رمضان امسال کاملا هویداست. بر کوشکی البته حرجی نیست ولی آقای مطهری که خود را «صدای ملت» می‌داند باید قدری بیشتر دقت کند و منتقد ملت نباشد.

۹. ادای شادی زیر فشار تورم/ علی آقای مطهری خیال نکند مردم خیلی سرخوش‌اند. این همه سفر در واقع بیشتر جا به جایی در جاده‌هاست و به خانه اقوام و زادگاه رفتن و گرنه با این قیمت‌ها مجال اقامت در هتل و رستوران رفتن از کثیری از ایرانیان سلب شده و به واقع شاد نیستند و ادای شادی را درمی‌آورند و با این نگاه منظور جناب مطهری تامین شده است! به جای این حرف‌ها چهار تا محل اقامت درست می‌کردند. عید را عزا کردن هنر نیست. مردمان افسرده و درگیر غم نان را شاد کردن هنر است!

۱۰. رقبای ماهواره‌ای/ وقتی پیمان جبلی و وحید جلیلی هم کوتاه آمده اند و صدا و سیما تکانی خورده علی مطهری چه می‌گوید؟ اصلا تصور کنید عید ۱۴۰۳ عزا اعلام می‌شد و تلویزیون هم از صبح تا شب مرثیه پخش می‌کرد. مردم جامه سیاه می‌پوشیدند و در مقابل تلویزیون گریه و زاری می‌کردند یا سراغ کانال‌های دیگر می‌رفتند؟! با این نگاه ایده علی آقای مطهری با مصالح امنیتی هم سازگار نیست، چون اگر به هوای عید تلویزیون داخلی را تماشا کنند لا به لا و در زیر نویس در جریان غزه قرار می‌گیرند ولی جم و شب خیز و ایران اینترنشنال که چنین نمی‌کنند.

به مقاله دکتر ناتل خانلری بازگردیم که ۶۰ سال قبل از وزیر دانشمند کنونی آموش و پرورش، سکان‌دار فرهنگ فرزندان ایران بود:

«کدام ملت دیگر را می‌شناسیم که به گذشته خود، به تاریخ باستان خود، به آیین و آداب گذشته خود بیش از این پای‌بند و وفادار باشد؟ این جشن نوروز که دو سه هزار سال است با همه آداب و رسوم در این سرزمین باقی و برقرار است، مگر نشانی از ثبات و پایداری ایرانیان در نگه داشتن آیین ملی خود نیست؟

نوروز یکی از نشانه‌های ملیت ماست. نوروز یکی از روز‌های تجلی روح ایرانی است. نوروز برهان این دعوی است که ایران، با همه‌ی سال‌خوردگی، هنوز جوان و نیرومند است.» *

tags # عید نوروز ، علی مطهری سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • علی مطهری درباره نوروز چه گفت که جنجالی شد؟
  • واکنش حمید مطهری به بیانیه استقلال درباره تیم ملی
  • روزی که ناصر حجازی مهاجم استقلال شد!+عکس
  • وضعیت هوای تهران در هفتم فروردین ۱۴۰۳
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال
  • شکایت پرسپولیس از مهاجم استقلال رد شد
  • آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!