Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@23:34:13 GMT

استاندارد داروهای ایرانی بالاست اما بسته بندی نه!

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۳۱۹

استاندارد داروهای ایرانی بالاست اما بسته بندی نه!

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه سطح علمی کشور و اعتماد کشورهای منطقه به دارو و پزشک ایرانی بالاست، به مردم توصیه کرد: به داروهای داخلی اعتماد کنید، چون این وزارتخانه فقط به داروهایی اجازه تولید و ورود به بازار را می دهد که دارای استاندارد و کیفیت لازم باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر حریر چی در گفتگوی 18:30 با بیان اینکه متاسفانه تولیدکنندگان داروهای ایرانی مقوله بسته بندی، بازاریابی و تبلیغات محصولات خود را کمتر مورد توجه قرار می دهند، اعلام کرد: از مردم می خواهیم به داروها و دانشمندان داخلی اعتماد کنند، چون وزارت بهداشت فقط به داروهایی اجازه تولید انبوه و ورود به بازار را می دهد که شامل استاندارد و کیفیت لازم بوده و خود ما هم اول آن را استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با انتقاد از فرهنگ غلط برخی شرکت ها و پزشکان داخلی در تبلیغ داروهای خارجی، خاطرنشان کرد: سطح علمی کشور و اعتماد کشورهای منطقه و همسایه به دارو و پزشک ایرانی بالاست، از طرفی کارخانجات دارویی ما سه برابر امروز ظرفیت دارند و تراز صادرات ما باید مثبت شود که با رفع این نقیصه در مقوله بسته بندی اهداف ما محقق خواهد شد.
  
 او  در تبیین این معضل تصریح کرد: بخش خصوصی در کشور ما بیشترین حجم صادرات دارو را انجام می دهد و ما به داخل کشور محدود هستیم، از طرفی برخی رقبا هم با شکستن قیمت های خود با ضرر، داروهای خود را به بازار تحمیل می کنند تا بازار را قبضه کنند، بنابراین راه نجات ما بازاریابی و صادرات به سایرکشورهاست که برای ما ارزآوری دارد.
حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، میهمان تلفنی برنامه با بیان اینکه امروز در بسته بندی بسیاری کالاها در کشور مشکل داریم و فقط محدود به دارو نیست، تصریح کرد: داروهای ساخت داخل استانداردهای لازم را دارد اما ظاهر و بسته بندی آنها رضایت بخش و قابل رقابت با برندهای خارجی نیست.  او با اشاره به اینکه این نوع بسته بندی قابل قبول برای صادرات هم نیست، تاکید کرد: ما در مقوله بسته بندی نباید تنها به مصرف داخلی فکر کنیم.   شهریاری در تشریح این معضل گفت: اختصاص ارز غیردولتی به داروها و هزینه های بالای بیمه ها، قیمت دارو را بالا برده است که فشار زیادی به مصرف کننده وارد می کند. او ادامه داد: متاسفانه ارز دولتی فقط به مواد اولیه داروها تعلق می گیرد و سایر هزینه های تولید دارو با ارز نیمایی تامین می شود؛ در حالی که قیمت تولید دارو باید طوری تمام شود که مناسب با توان مصرف کننده باشد.
   دکتر محمد باقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران دیگر میهمان تلفنی برنامه یکی از مشکلات اساسی در زمینه تولید در کشور را نقدینگی دانست و تاکید کرد: ضعف دراین مقوله باعث شده بحث بیمه و پرداخت نشدن به موقع آن و پوشش ناکافی بیمه ای به مرحله توزیع، تامین و تولید دارو تسری پیدا کند.

او افزود: تولید شامل مجموعه ای از مشکلات است که قیمت گذاری دارو مهمترینشان است طوری که مواد اولیه با ارز دولتی تهیه و بقیه مراحل تولید با ارز نیمایی تامین می شود. او ادامه داد: این ناهمخوانی قیمت گذاری بر مقوله تولید تاثیر می گذارد که اگر این موارد در تولید حل و بروکراسی مرتفع شود، بخش زیادی از این مشکلات رفع خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت بهداشت دکتر حریرچی داروسازی بسته بندی صادرات نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: پرچم ایران بالاست

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در پیامی نوشت: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری اسلامی اسلامی ایران در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را به ورزشکاران، مدال‌آوران و اعضای این دو تیم پرافتخار و برادرم پهلوان علیرضا دبیر رییس پرتلاش فدراسیون کشتی کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. از خداوند متعال استمرار موفقیت‌ و پیروزی همه زنان و مردان ورزشکار کشور عزیزمان را مسئلت دارم.

پرچم_بالاست

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896341

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • امیرعبداللهیان: پرچم ایران بالاست
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند