Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@08:34:04 GMT

تأکید رئیس جمهور بر توسعه گردشگری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۳۶۸

تأکید رئیس جمهور بر توسعه گردشگری در کشور

رئیس جمهور توسعه گردشگری را از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی، دوستی فرهنگ‌ها و جوامع فوق‌العاده مهم دانست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تأکید بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌های گردشگری در پیرامون سد‌ها و دریاچه ها، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مأمور فعال سازی این نوع از گردشگری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین بانک مرکزی را به اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان توسعه بوم گردی که اشتغالی زود بازده و مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی است، سفارش کرد.

رفع موانع توسعه بوم گردی و تسهیل فرآیند‌های آن، از دیگر توصیه‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول بود.

** گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی»

در ادامه جلسه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی» به هیئت وزیران ارائه داد.

این گزارش، به ویژگی‌های مناطق خشک و کم آب کشور و جاذبه‌های گردشگری این مناطق علی‌رغم خشکسالی در آنها، ارزش‌های بوم‌گردی و اکوتوریسم و نیز وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق مختلف کشور پرداخته است.

بررسی آمار گردشگری داخلی کشور، نشان دهنده رشد چشمگیر بازدید از مراکز گردشگری و ابنیه و مجموعه‌های تاریخی است، به گونه‌ای که مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

حضور در شهر‌های کوچک و مناطق روستایی کشور و تجربه اقامت در سکونتگاه‌های بومی، تجربه جدیدی است که امروزه در بین نسل جدید ایرانیان، رو به فزونی است.

** تصویب سه لایحه در خصوص موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر

هیئت وزیران سه پروتکل الحاقی قانون موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر با موضوعات همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم در دریای خزر را در قالب لوایح مجزا به تصویب رسانید.

گفتنی است، قانون موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

با تصویب این پروتکل‌های الحاقی به موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر، اجازه مبادله اسناد آن داده شد.

** تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور گردشگری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد

گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل متحد در غزه متهم کرد.

پترو در مورد تصاویر حمله نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوباره شروع شده است. در پی واکنش شدید به حملات [ایران]، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد. اکثریت قریب به اتفاق بشریت خواهان صلح هستند.»

از روز پنجشنبه، دومین روز عید سعید فطر، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید اردوگاه نصیرات ادامه داده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد